آموزش بازاریابی در اینستاگرام یا Instagram marketing

آموزش بازاریابی در اینستاگرام یا Instagram marketing

در زمان حاضر یکی از قدرتمندترین شبکه‌های اجتماعی در ایران اینستاگرام است. محبوبیت این شبکه اجتماعی پس از فیلتر تلگرام بیشتر هم شده و بسیاری از بازاریابان از شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر توییتر و اسنپ چت به اینستاگرام کوچ کرده‌اند.

کد خبر : ۸۸۸۸۷
بازدید : ۶۲۷۵
آموزش بازاریابی در اینستاگرام یا Instagram marketing
در حال حاضر اینستاگرام یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است؛ بنابراین اگر کمی هوشمند باشید می‌توانید آن را تبدیل به ابزاری برای پیشرفت کسب‌وکار خود کنید.

در زمان حاضر یکی از قدرتمندترین شبکه‌های اجتماعی در ایران اینستاگرام است. محبوبیت این شبکه اجتماعی پس از فیلتر تلگرام بیشتر هم شده و بسیاری از بازاریابان از شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر توییتر و اسنپ چت به اینستاگرام کوچ کرده‌اند.

در این مقاله قصد داریم از صفر تا صد Instagram marketing را به شما آموزش دهیم. موضوعی که یادگیری آن می‌تواند تاثیر چشمگیری در افزایش فروش شما داشته باشد.

بازاریابی در اینستاگرام را چگونه شروع کنیم؟

قدم اول: استراتژی محتوای خود را تعیین کنید.

اساسی‌ترین چیز در اینستاگرام تولید محتوا است. شما باید بازار هدف خود را به‌درستی بشناسید و برای آن‌ها محتوا تولید کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید مسیر موفقیت را برای خود هموارتر کنید. بسته به اهدافی که برای تجارت خود تعیین کرده‌اید، این محتوا می‌تواند معرفی محصول، ترویج اصول فرهنگی یا سرگرمی باشد.
آموزش بازاریابی در اینستاگرام یا Instagram marketing
قدم دوم: برنامه‌ای برای بازاریابی محتوا بچینید.

زمانی که استراتژی محتوای خود را تعیین کردید، باید برای پست و استوری گذاشتن برنامه‌ریزی کنید. حتی اگر قصد دارید از Instagram influencer marketing برای تبلیغات خود استفاده کنید، آن را در برنامه‌ریزی خود بگنجانید. فراموش نکنید که نظم در پست گذاشتن بسیار مهم است. اما تعداد پست‌ها و استوری‌ها نباید آزاردهنده باشد.

قدم سوم: از محتوا‌های چندرسانه‌ای استفاده کنید.

چیزی که در اینستاگرام مارکتینگ بیش از هر چیزی مهم است عکس‌ها و ویدیو‌ها هستند. این تصاویر پست‌های شما است که کاربران را جذب می‌کند؛ بنابراین بهتر است به فکر یادگیری نرم‌افزار‌هایی بیفتید که ویدیو‌ها و عکس‌های شما را زیباتر و حرفه‌ای‌تر کنند. در نگارش کپشن‌ها هم دقت کنید. کپشن‌های شما باید واضح و دقیق بوده و به‌راحتی قابل درک باشند.

قدرت Instagram Hashtags را جدی بگیرید و پرکاربردترین هشتگ‌های مرتبط با کسب‌وکار خود را بشناسید.
آموزش بازاریابی در اینستاگرام یا Instagram marketing
قدم چهارم: از همه قابلیت‌های اینستاگرام برای اینستاگرام مارکتینگ استفاده کنید.

مهم‌ترین و بهترین ابزار دیده شدن در اینستاگرام استوری‌ها هستند. کاربران ممکن است بدون توجه به پست‌های شما از کنار آن بگذرند. اما استوری‌ها در بالای صفحات کاربران قرار می‌گیرند و پشت سرهم باز می‌شوند؛ بنابراین احتمال دیده شدن آن‌ها توسط کاربران بسیار بیشتر است. شما می‌توانید از استوری‌های اینستاگرام برای اطلاع‌رسانی پست‌های جدید یا مسابقات استفاده کنید. همچنین از طریق لایو اینستاگرام نیز می‌توانید تعامل با مشتری را بالاتر برده و محصولات جدید خود را به آن‌ها معرفی کنید یا به سوالات مشتریان پاسخ دهید.

قدم پنجم: روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام را بشناسید.

هزینه‌ای که شما برای Instagram marketing می‌پردازید بدون شک به شما برمی‌گردد. به شرط آن که از روش‌های زیر استفاده کنید.
  • استفاده از CTA: اگر قصد دارید مخاطبان خود را به مشتریان واقعی تبدیل کنید باید مطمئن شوید که آن‌ها محصولات شما را می‌شناسند و با روش‌های تهیه آن به‌خوبی آشنا هستند.
  • استفاده از برنامه‌های Like2Buy و Have2Have: این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند که عکس‌های خود را به سایر محصولات اینستاگرام لینک دهید. به‌این‌ترتیب مانعی برای هدایت مشتریان به سمت محصولات وجود نخواهد داشت.
  • تخفیف‌ها و جشنواره‌ها: با راه‌اندازی جشنواره‌ها و شرایط تخفیف شگفت‌انگیز مخاطبان را به کلیک بر روی لینک‌ها و خرید محصولات ترغیب کنید.

آموزش بازاریابی در اینستاگرام یا Instagram marketing

قدم ششم: مسابقه راه بیندازید. برگزاری مسابقات می‌تواند مخاطبان شما را به وجد بیاورد. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار Instagram marketing تعداد مخاطبان خود را بیشتر کرده و برند خود را به تعداد بیشتری از کاربران اینستاگرام بشناسانید.

اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام روشی موثر برای تبلیغ کسب‌وکار شما

تا اینجای کار بیشتر به کارهایی پرداختیم که خودتان باید برای بهتر شدن پیج اینستاگرامتان انجام دهید. اما مسئله اینجا است که شما باید شیوه‌ای مطمئن برای دیده شدن پیدا کنید.

Instagram Influencer Marketing یکی از بهترین ابزارهای تبلیغ کسب‌وکار شما است. اما استفاده از این ابزار هم تکنیک‌هایی دارد که در ادامه بیان می‌کنیم.

آموزش بازاریابی در اینستاگرام یا Instagram marketing

  • اعلام کدهای تخفیف

شما می‌توانید در اینستاگرام اینفلوئنسر مارکتینگ کدهای تخفیفی برای مشتریان خود اعلام کنید. کاربران در صفحات این افراد تبلیغ شما را می‌بینند و ترغیب به خرید محصول با هزینه‌ای کمتر می‌شوند. از طریق این تکنیک می‌توانید سودآوری و فروش خود را در زمان کوتاهی افزایش دهید. بهتر است از کدهای تخفیف منحصر به فرد استفاده کنید تا میزان تاثیر هر اینفلوئنسر در جذب مخاطب را اندازه‌گیری کنید.

  • به اینفلوئنسرها انگیزه بدهید.

در صورتی که برای هر تبلیغ مبلغ ثابتی به یک اینفلوئنسر بپردازید آن‌ها انگیزه کافی برای تمرکز بر تبلیغ شما ندارند. اما اگر با پرداخت پورسانت آن‌ها را در سود حاصل از فروش شریک کنید انگیزه بیشتری در آن‌ها ایجاد خواهید کرد.

آموزش بازاریابی در اینستاگرام یا Instagram marketing

  • از توانایی‌های اینفلوئنسرها به نفع خود استفاده کنید.

صرف اینکه فردی صفحه‌ای با تعداد فالوور زیاد دارد آن را برای Instagram Influencer Marketing مناسب نمی‌کند. شما باید تاثیرگذارترین اینفلوئنسرها برای کسب‌وکار خود را شناسایی کنید و بهترین بازخوردهایی را که از آن‌ها دریافت کرده‌اید افزایش دهید. برای این کار به تبلیغات پولی نیاز دارید. تبلیغاتی که از طریق آن‌ها می‌توانید به حساب کاربری اینفلوئنسرها دسترسی پیدا کرده و محتوای خود را کنترل کنید. بنابراین پست‌های اینفلوئنسرها به تبلیغ تبدیل می‌شوند و شما می‌توانید از آن برای افزایش نرخ کلیک خود استفاده کنید.

  • اینفلوئنسرها را به عنوان سفیر برند خود معرفی کنید.

یکی از ابزارهای اینستاگرام اینفلوئنسر مارکتینگ راه‌اندازی کمپین با اینفلوئنسرها است. شما می‌توانید رابطه‌ای قوی با آن‌ها برقرار کنید و بعضی از آن‌ها را به عنوان سفیر برند خود معرفی کنید. به‌این‌ترتیب این افراد به چشم مشتری یا همکار به شما نگاه نکرده و خود را جزئی از برند شما می‌دانند. بنابراین برای تبلیغات شما وقت بیشتری خواهند گذاشت. ابزاری مانند Twitonomy به شما کمک خواهد کرد که موثرترین اینفلوئنسرها را شناسایی کنید و بهترین آن‌ها را به عنوان سفیر خود برگزینید.

  • ویدیوهای لایو را فراموش نکنید.

یکی از موثرترین ابزارهای اینستاگرام مارکتینگ ویدیوهای زنده یا لایو است. اگر اینفلوئنسرها این ویدیوها را پخش کنند سود زیادی نصیب شما خواهد شد. در ویدیوهای زنده این افراد با مخاطبان خود تعامل مستقیم داشته و بنابراین تاثیر تبلیغات شما افزایش خواهد یافت. ویدیوهای زنده تبلیغاتی اینفلوئنسرها می‌تواند به‌صورت پرسش و پاسخ، ارائه آموزش درباره محصولات فعلی، صحبت درباره محصولات بعدی و دیگر موضوعات مرتبط با نام تجاری باشد.آموزش بازاریابی در اینستاگرام یا Instagram marketing

چرا هشتگ اینستاگرام در بازاریابی اینستاگرام مهم است؟

Instagram Hashtags را می‌توان ابزاری رایگان برای دیده شدن محصولات و پست‌های شما دانست. به شرطی که به‌درستی از آن‌ها استفاده کنید. استفاده درست از هشتگ‌ها باعث می‌شود پست‌های شما توسط تعداد بیشتری از مخاطبین دیده شود. این مخاطبین احتمالا به موضوعات شما علاقه‌مندند. چراکه خود به دنبال اینستاگرام هشتگ مرتبط با آن گشته‌اند. اما سوال اینجا است که چگونه باید بهترین هشتگ‌های مرتبط با پست‌های خود را پیدا کنیم؟

  • از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید.

پیش از اینکه دست به کار شده و لیست بلندبالایی از هشتگ‌ها را زیر پست خود ردیف کنید، بهتر است کمی درباره کسب‌وکارهای مرتبط با کارتان در اینستاگرام تحقیق کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید بهترین هشتگ‌ها را پیدا کنید. توجه کنید که لزوما استفاده از محبوب‌ترین اینستاگرام هشتگ پست‌های شما را پربازدید نخواهد کرد. استفاده از هشتگ‌هایی که بیشتر به مخاطبان شما مربوط است موثرتر خواهد بود.

  • پست‌های خود را به پست برتر تبدیل کنید.

یکی از مهم‌ترین نکات در اینستاگرام هشتگ این است که پست‌های شما به عنوان پست برتر برای این هشتگ شناخته شود. برای این کار اینستاگرام بررسی می‌کند که پست شما چقدر سریع مخاطبان را درگیر می‌کند و چقدر سریع با آن‌ها تعامل برقرار می‌کند. پست برتر باید بتواند در 24 ساعت اول پس از انتشار بیشترین بازدیدها و لایک‌ها را به دست آورد. اگر بتوانید مدت کوتاهی پس از ارسال پست تعامل زیادی جذب کنید، اینستاگرام پست شما را به عنوان یک پست باکیفیت با محتوای جذاب می‌شناسد.

آموزش بازاریابی در اینستاگرام یا Instagram marketing

  • از هشتگ‌های مارک‌دار استفاده کنید.

اینستاگرام در آخرین به روز رسانی خود به شما این امکان را می‌دهد که هشتگ‌های قابل کلیک به بیوگرافی خود اضافه کنید. این موضوع باعث می‌شود که شما بتوانید هشتگی در متناسب با برند خود بسازید و بیوگرافی خود را کاربردی‌تر کنید. در واقع این قابلیت اینستاگرام به شما کمک می‌کند که محتوای خود را مارک‌دار کرده و مخاطبان بیشتری را به سمت وب سایت خود بکشانید.

  • هشتگ‌های خود را در اولین نظر ارسال کنید.

یکی از موثرترین راه‌ها در اینستاگرام مارکتینگ استفاده از هشتگ‌ها در کپشن پست‌ها است. اما استفاده گسترده و پشت سر هم هشتگ‌ها می‌تواند به عنوان اسپم به نظر برسد. از هشتگ ‌ ها به طور برنامه ریزی شده و هدفمند در کپشن پست استفاده کنید و پس از آن از قدرت ارسال هشتگ در اولین نظر بهره بگیرید. این موضوع پست شما را به یک پست ستاره دار تبدیل کرده و بدون به خطر انداختن موقعیت پست شما آن را به یکی از پر بازدیدترین‌ها تبدیل خواهد کرد.

  • هشتگ‌ها را به استوری اینستاگرام اضافه کنید.

افزودن هشتگ به استوری راهی عالی برای دیده شدن پست‌ها و صفحه کاری شما است. زمانی که افراد به دنبال Instagram Hashtags می‌گردند، مجموعه‌ای از استوری‌های حاوی هشتگ نیز به آن‌ها نمایش داده می‌شود. ممکن است استوری شما نیز در این نتایج نشان داده شود. شما می‌توانید به هر استوری 10 هشتگ قابل کلیک اضافه کنید. پس استفاده از این ابزار پرقدرت را در برنامه تبلیغاتی خود قرار دهید.

منبع : آکادمی ویرلن

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید