خطر تزریق اشتباه واکسن کرونا

خطر تزریق اشتباه واکسن کرونا

امکان دارد به جای تزریق واکسن به محل صحیح خود، یعنی عضلات، در لایه چربی زیر پوست تزریق شود. به گفته بتس، خطرناک‌ترین بخش داستان این است که واکسن موثر نخواهد بود و تمام تلاش‌هایی که برای رسیدن به این لحظه انجام شده از بین می‌رود.

کد خبر : ۸۹۰۰۳
بازدید : ۹۷۳۱
خطر تزریق اشتباه واکسن کرونا
اگر واکسن در جای درست خود تزریق نشود، موثر نخواهد بود
در هفته‌های اخیر، تصاویر مربوط به ویروس کرونا تغییر کرده و تصاویر تزریق واکسن در بازو، جایگزین تصاویر بیماران روی تخت بیمارستان و ماسک‌هایی که صورت را می‌پوشانند، شده است. اما یک پزشک آمریکایی در این تزریق واکسن چیز عجیبی دیده است.

بر اساس آن‌چه که رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده‌اند، متخصص مغز و اعصابی در شهر نیویورک به نام تام بیتس، متوجه شد که تعدادی از اعضای کادر درمان واکسن را به درستی تزریق نمی‌کنند و نشانه‌هایی وجود دارد که در برخی موارد در زمان ورود سوزن واکسن به بدن انسان، فشار قوی به پوست وارد شده است.

به نوشته اسکای‌نیوز، این پزشک معتقد است که امکان دارد به جای تزریق واکسن به محل صحیح خود، یعنی عضلات، در لایه چربی زیر پوست تزریق شود. به گفته بتس، خطرناک‌ترین بخش داستان این است که واکسن موثر نخواهد بود و تمام تلاش‌هایی که برای رسیدن به این لحظه انجام شده از بین می‌رود.

بیتس با ارسال هشدار به گروه‌های پزشکی در شبکه‌های اجتماعی، زنگ هشدار را در مورد خطرات موجود در این روش تزریق به صدا درآورده است. این پزشک روش‌های صحیح تزریق واکسن کرونا را برای کادر درمان ترسیم کرده و در توییتر با هشتگی با عنوان «بازوی من را فشار ندهید» منتشر می‌کند.

این پزشک آمریکایی اظهارداشت: «از این که واکسن را دریافت کرده‌ایم بسیار هیجان زده هستم و از دیدن افرادی که فرصتی برای دریافت آن ندارند بسیار متاسفم، اما احساس امنیت کاذب پس از واکسیناسیون بدتر است.» او افزود: «با وجود توزیع میلیون‌ها دوز واکسن در سراسر جهان، درصد کمی تزریق اشتباه، ممکن است منجر به افزایش قابل توجه عفونت شود.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید