قتل پسرعمو به خاطر ارثیه پدری

قتل پسرعمو به خاطر ارثیه پدری

آن‌ها با چوب و چماق به ما حمله کردند و ما هم با چاقو از خودمان دفاع کردیم. وقتی فریدون و پسر عموهایم روی زمین افتادند تازه متوجه شدم چه کاری انجام داده ام و پا به فرار گذاشتم.

کد خبر : ۸۹۰۲۴
بازدید : ۱۰۶۲۶
قتل پسرعمو به خاطر ارثیه پدری
پسرعموی قاتل که طناب دار دور گردنش افتاده بود، زمانی که فقط چند ساعت به اجرای حکمش مانده بود، به حرمت ایام فاطمیه از سوی خانواده مقتول بخشیده شد. رسیدگی به این پرونده از غروب ۲۵ فروردین سال ۹۲ و به دنبال نزاعی خونین در یک بنگاه املاک آغاز شد.
مأموران کلانتری ۱۱۵ رازی با اطلاع از این درگیری راهی محل حادثه در خیابان هلال احمر شدند. با حضور مأموران آن‌ها با بدن نیمه جان مرد ۴۲ ساله‌ای به نام فریدون و دو مرد مجروح دیگر رو به رو شدند. سه مرد جوان به بیمارستان منتقل شدند، اما فریدون به خاطر شدت جراحات ساعاتی بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

ارثیه دردسر ساز
همزمان با مرگ مرد جوان، موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد. در تحقیقات صورت گرفته یکی از شاهدان گفت: روز حادثه یاشار - پسر عموی مقتول- به بنگاه املاک فریدون آمد. آن‌ها بر سر ملکی موروثی در اردبیل باهم درگیری داشتند.
یاشار با چاقویی که همراه داشت، به فریدون حمله کرد و پس از زدن او و دو مرد دیگر پا به فرار گذاشت. با شناسایی هویت متهم اصلی این جنایت، تحقیقات برای دستگیری پسر ۳۰ ساله ادامه یافت و درنهایت ۴۸ ساعت پس از این جنایت، او دستگیر شد.

پسر جوان در تحقیقات به قتل اعتراف کرد و گفت: ملکی در اردبیل داریم که متعلق به پدر بزرگم بود و پس از مرگش به پدر و عموهایم رسید. همین ارثیه باعث اختلاف بین من و فریدون شد. آن روز فریدون به من گفت که به بنگاهش بروم تا در مورد اختلافاتمان صحبت کنیم.
روز حادثه به همراه دو نفر از آشنایان به مغازه فریدون رفتیم و او کرکره مغازه را تا نیمه پایین کشید. اصلا قصدم درگیری و دعوا نبود چه برسد به اینکه بخواهم او را به قتل برسانم. صحبت‌ها بر سر ارثیه دردسرساز شروع شد که درگیری بالا گرفت.
آن‌ها با چوب و چماق به ما حمله کردند و ما هم با چاقو از خودمان دفاع کردیم. وقتی فریدون و پسر عموهایم روی زمین افتادند تازه متوجه شدم چه کاری انجام داده ام و پا به فرار گذاشتم.

در دادگاه
اعترافات متهم جوان به قتل، بازسازی صحنه جنایت، مدارک موجود در صحنه و اظهارات شاهدان، حکایت از مقصر بودن یاشار در این جنایت داشت. باتوجه به درخواست اولیای دم، پرونده این جنایت برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

متهم در دادگاه کیفری به دفاع از خود پرداخت و ابراز پشیمانی کرد، اما با درخواست اولیای دم، قضات دادگاه کیفری حکم بر قصاص او صادر کردند.

روز اجرای حکم
با صدور حکم قصاص و تأیید این حکم در دیوانعالی کشور، پرونده برای اجرا به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد. جلسات صلح و سازش متعددی با حضور محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران و محسن اختیاری، سرپرست اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران برگزار شد، اما اولیای دم همچنان خواهان قصاص بودند.

بدین ترتیب، پسر جوان یک بار سال گذشته پای چوبه دار رفت، اما در آخرین لحظات و فقط چند لحظه مانده به اجرای حکم، با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران، مادر مقتول به یاشار مهلت داد.
مرد زندانی که در دوران ۷ سال حبس خود توبه کرده و همه تلاش خود را برای دریافت رضایت از خانواده پسرعمویش به کار بسته بود، اما همچنان با درخواست اجرای قصاص از سوی آن‌ها روبه‌رو بود تا اینکه سرانجام سه شنبه گذشته به یاشار ابلاغ شد که صبح چهارشنبه حکم او اجرا خواهد شد.
یاشار برای اجرای حکم و نوشتن وصیت نامه به اتاق ویژه منتقل شد و در حالی که چند ساعت به اجرای حکم مانده بود این بار تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی پایتخت نتیجه داد و خانواده فریدون به حرمت ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) از قصاص قاتل پسرشان گذشت کردند.

بدین ترتیب یاشار به زودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه خواهد شد.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید