قیمت رهن و اجاره آپارتمان در مناطق ۴ و ۵ تهران

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در مناطق ۴ و ۵ تهران

نتیجه بررسی تحقیقات میدانی از تعدادی واسطه‌های ملکی فعال در این دو منطقه از وضعیت اجاره‌بها حکایت از آن دارد که بخش قابل توجهی از موجران میزان ودیعه و اجاره‌بهای پیشنهادی خود را تغییری ندادند.

کد خبر : ۸۹۰۲۷
بازدید : ۵۶۰۵
پرمعامله‌ترین مناطق پایتخت از منظر اجاره‌نشینی مورد بررسی قرار گرفت. مناطق ۴ و ۵ تهران به‌عنوان پرمعامله‌ترین مناطق پایتخت محسوب می‌شوند؛ وضعیت اجاره‌نشینی در این مناطق نشان می‌دهد اجاره‌بهای پیشنهادی از سوی موجران این مناطق تقریبا نسبت به ماه گذشته ثابت مانده است.

نتیجه بررسی تحقیقات میدانی از تعدادی واسطه‌های ملکی فعال در این دو منطقه از وضعیت اجاره‌بها حکایت از آن دارد که بخش قابل توجهی از موجران میزان ودیعه و اجاره‌بهای پیشنهادی خود را تغییری ندادند. به گفته برخی از مشاوران بنگاه‌های معاملات ملکی، یکی از مهم‌ترین عوامل ثبات بازار اجاره در مناطق ۴ و۵ به‌عنوان مناطق مصرفی پایتخت کاهش انتظارات تورمی و رکود حاکم بر بازار است.

این در حالی است که بررسی تحولات شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران به استناد بانک مرکزی از رشد ۲۹ درصدی اجاره‌بها به‌طور میانگین در کل مناطق تهران حکایت دارد.

تحقیقات میدانی نشان می‌دهد، در مقابل برخی موجران به دلیل نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال فعلا از اجاره ملک خود منصرف شده‌اند که به گفته فعالان بازار مسکن در این دو منطقه، مهم‌ترین علت انصراف برخی موجران رونق بازار در دو ماه پایانی سال است.
برخی از واسطه‌های ملکی این دو منطقه نیز معتقدند بازار مسکن به‌طور سنتی همیشه در دو ماه پایانی سال با یک رونق مواجه می‌شود و به همین دلیل هم در سمت اجاره و هم در سمت خرید و فروش به احتمال فراوان بازار رونق خواهد گرفت.
اما آنچه در بازار اجاره مناطق ۴ و ۵ حاکم است آن‌که موجران و مستاجرانی که مجبور به اجاره یا تمدید با مستاجر نیستند کمتر در بازار حضور دارند و فعلا موجران به اصطلاح پول لازم یا مستاجرانی که مهلت قرارداد آن‌ها به پایان رسیده، در بازار فعلی حضور دارند.
قیمت رهن و اجاره آپارتمان در مناطق ۴ و ۵ تهران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید