استقلال به صدر رسید، پرسپولیس به دیوار سخت

استقلال به صدر رسید، پرسپولیس به دیوار سخت

استقلال که در این فصل با محمود فکری دگرگون شده، پنجمین پیروزی‌اش را در ۹ دیدار جشن گرفت و حالا با ۱۸ امتیاز در صدر قرار گرفته است.

کد خبر : ۸۹۰۸۲
بازدید : ۳۳۲۳
استقلال به صدر رسید، پرسپولیس به دیوار سخت
هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر از امروز با برگزاری دو دیدار دیگر پیگیری می‌شود تا تکلیف بازی‌های این هفته مشخص شود؛ البته که حساس‌ترین بازی روز، ربطی به جدال این هفته از رقابت‌ها ندارد و مربوط به دیداری معوقه از هفته هفتم لیگ برتر است؛ جایی که پرسپولیس باید در ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان برود و یکی از حساس‌ترین دیدار‌های فصل را برگزار کند.
اهمیت این بازی زمانی بیشتر می‌شود که پرسپولیس بعد از این دیدار باید مهیای دربی شود و با توجه به دشواری دو دیدار پیش‌رو، یحیی گل‌محمدی و شاگردانش روز‌های سختی را تجربه خواهند کرد.
پرسپولیس به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ، به دلیل حضور در فینال آسیا از سایر تیم‌ها بازی‌های کمتری دارد و فعلا مجبور است بازی‌های عقب‌افتاده‌اش را برگزار کند؛ شاید اگر دیدار با استقلال در هفته آتی را پیش‌رو نداشت، گل‌محمدی در بازی امروز با فراغ بال بیشتری به میدان می‌رفت، ولی او حالا برای رسیدن به رده‌های بالای جدول نه‌تن‌ها باید از سد سپاهان عبور کند بلکه نقشه‌ای هم باید برای بردن استقلالی بکشد که این روز‌ها در اوج است و به صدر جدول رسیده است؛ اما پرسپولیس قبل از دربی همین امروز باید یک دیدار شبه دربی برگزار کند؛ در برابر رقیبی که در لیگ برتر بیش از هر تیم دیگری به آن باخته و بیش از هر تیم دیگری هم از آن گل خورده است (۵۰ گل)!
پرسپولیس با شش و سپاهان با پنج عنوان قهرمانی در لیگ برتر پرافتخارترین تیم‌های حاضر در لیگ هستند، ولی در دیدار‌های رودر‌رو شرایط برای تیم اصفهانی به‌مراتب بهتر است و سپاهان با ۱۳ پیروزی برابر پرسپولیس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
تا پیش از این بازی، سپاهان از ۸ بازی ۱۴ امتیازی است و در بین تیم‌های رده‌بالای جدول قرار گرفته است؛ پرسپولیس، اما با ۶ بازی و ۱۰ امتیاز عملکرد چندان مناسبی از لحاظ میانگین امتیازی ندارد؛ آن‌ها که در فصول گذشته به‌طور میانگین بیش از دو امتیاز هر دیدار گرفته‌اند، حالا افت فاحشی داشته‌اند و به‌خوبی می‌دانند برای رسیدن به ریتم قبلی‌شان باید برابر سپاهان سه امتیاز دیدار را به دست بیاورند.
این بازی با توجه به آمار خوب گل‌زنی سپاهان در رقابت‌های این دوره و البته تعداد گل‌های زیادی که این تیم خورده، می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد؛ اماحالا قبل از انجام این بازی، شرایط برای استقلال، رقیب دیرینه، حسابی مناسب به نظر می‌رسد، چون آبی‌های پایتخت در فاصله یک هفته مانده به دربی موفق شدند عصر روز گذشته با دو گل از سد آلومینیوم عبور کنند و با یک بازی کمتر و هم‌امتیاز با صنعت نفت در صدر جدول رده‌بندی لیگ قرار بگیرند.
استقلال که در این فصل با محمود فکری دگرگون شده، پنجمین پیروزی‌اش را در ۹ دیدار جشن گرفت و حالا با ۱۸ امتیاز در صدر قرار گرفته است.
شاگردان فکری روز گذشته سرحال نشان دادند و چه‌بسا اگر دقت می‌کردند می‌توانستند بیش از دو گل به تیم آلومینیوم اراک، تیمی که چندان دست‌و‌پا‌بسته هم نبود، بزنند. روز گذشته همچنین سه دیدار دیگر برگزار شد که ابتدا شهرخودرو با مهدی رحمتی با یک گل از سد سایپا گذشت و به رتبه دهم صعود کرد.
بعد هم نوبت به صنعت نفت آبادان رسید تا هم‌نام مسجدسلیمانی‌اش را با دو گل از پیش‌رو بردارد؛ نفت آبادان حالا با ۱۰ بازی و ۱۸ امتیاز در کنار استقلال در صدر جدول قرار گرفته‌اند. سرانجام، فولاد هم در دیداری خانگی با نتیجه یک - یک مقابل مس رفسنجان متوقف شد و از صعود به رتبه سوم جدول باز ماند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید