جک ما؛ میلیاردر چینی کجا غیبش زده است؟

جک ما؛ میلیاردر چینی کجا غیبش زده است؟

جک ما که بنیانگذار سکوی بازرگانی «علی بابا» است از سه ماه پیش یعنی از ۱۰ اکتبر سال گذشته، هیچ‌گونه پیامی در توییتر به اشتراک نگذاشته است.

کد خبر : ۸۹۰۹۱
بازدید : ۱۰۸۱۹
جک ما؛ میلیاردر چینی کجا غیبش زده است؟
جک ما بنیانگذار سکوی بازرگانی «علی بابا»
«جک ما» میلیاردر چینی، از هنگامی که نظام مالی دولت این کشور را به باد انتقاد گرفت و خواهان اصلاحات شد، در انظار دیده نشده است. این امر در رسانه‌های چین به شایعاتی که در مورد محل اقامت او در جریان است، دامن زده است.

جک ما که بنیانگذار سکوی بازرگانی «علی بابا» است از سه ماه پیش یعنی از ۱۰ اکتبر سال گذشته، هیچ‌گونه پیامی در توییتر به اشتراک نگذاشته است.

علاوه بر این، او در آخرین شماره برنامه تلویزیونی «قهرمانان تجارت آفریقا» که از طرف بنیاد او تهیه شده است، شرکت نکرد. این برنامه استعدادیابی به تعداد ده کارآفرین آفریقایی مبلغ ۱.۵ میلیون دلار برای دنبال کردن ابتکاراتشان اعتبار می‌دهد.

نشریه فایننشال تایمز گزارش می‌دهد که لوسی پِنگ، بنیانگذار دیگر علی بابا در آخرین شماره برنامه به عنوان داور جایگزین آقای ما بود و تصویر آقای ما نیز از تارنمای برنامه حذف شده بود. این گزارش همچنین به نقل از سخنگوی علی بابا نوشت که آقای ما «به دلیل تداخل برنامه کاریش» قادر به حضور در شماره نهایی این برنامه تلویزیونی نخواهد بود.

در ۲۴ اکتبر سال ۲۰۲۰، بنیانگذار ۵۶ساله این غول بازرگانی اینترنتی، در جریان یک سخنرانی در یک گردهمایی سران، به نظام بانکی چین کمونیست حمله کرد و خواهان اعمال اصلاحات شد. او حتی تا جایی پیش رفت که بگوید بانک‌های چین مشابه «دکان‌های گروی جنس» عمل می‌کنند.

اظهارات جک ما تنها دو هفته پیش از عرضه عمومی سهام «گروه اَنت» ایراد شد که او از حامیان آن است.

ادعا شده بود که رده‌بندی ۳۵ میلیارد دلاری این شرکت در فهرست بازار سهام بزرگ‌ترین قیمت‌گذاری سهام در جهان بوده است، اما تنها دو روز پیش از عرضه آن به بازار، مقامات نظارتی چین معاملات آن را به دلیل وجود به گفته آن‌ها «مسائل عمده» لغو کردند.

به دنبال آن، یک رشته اقدامات علیه شرکت‌های جک ما از جمله تحقیقات علیه انحصارطلبی علی بابا صورت گرفته است و برنامه ده میلیارد دلاری بازخرید علی بابا در دسامبر ۲۰۲۰ نیز چندان حرکتی در بازار سهام ایجاد نکرد. در جریان همه‌گیری کرونا، جک ما ده‌ها میلیون دلار به هزینه‌های ابتیاع ماسک صورت در سراسر جهان کمک کرد و نیز تعداد دو هزار دستگاه تنفسی به نیویورک اهدا کرد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید