سقوط برق‌آسای ارزش بیت‌کوین

سقوط برق‌آسای ارزش بیت‌کوین

تحلیل‌گران بازار هنوز خوش‌بین هستند که بیت‌کوین در سال میلادی جاری نیز به خاطر تتاثیر اقتصادی بیماری عالم‌گیر ویروس کرونا در کل جهان، سودآور خواهد بود، البته آن‌ها هشدار می‌دهند که هر صعود قیمتی نیز با سقوط‌های قابل توجه همراه خواهد بود.

کد خبر : ۸۹۰۹۴
بازدید : ۵۷۶۵
سقوط برق‌آسای ارزش بیت‌کوین
بیت‌کوین اکنون با قیمت تقریبی۳۰ هزار دلار خرید و فروش می‌شود

قیمت بیت‌کوین با کاهش بیش از ۵ هزار دلار، به بالاترین سقوط ناگهانی این رمزارز در طول تاریخ آن رسید. روز یکشنبه قیمت بیت‌کوین با رسیدن به بالاترین میزان خود، یعنی بیش از ۳۴ هزار دلار، کمی لرزان بود تا اینکه با شروع صبح دوشنبه، قیمت آن به زیر ۲۹ هزار دلار سقوط کرد.

بیت‌کوین تا به حال سقوطی بیش از ۴ هزار دلار طی چند ساعت را نداشته است، البته از نظر میزان درصد خسارت، سقوط شدیدتری را بعد از افزایش محبوبیت ناگهانی خود در سال ۲۰۱۷ تجربه کرده است. این آخرین سقوط بیت‌کوین، همزمان با دستیابی بازار‌های بورس سراسر دنیا به رکورد‌های بالای جدید، در اولین روز تجارت در سال ۲۰۲۱ رخ داد.

البته قیمت این رمزارز دوباره بهبود یافته و در حال حاضر با قیمت تقریبی ۳۰ هزار دلار خرید و فروش می‌شود. این سقوط بار دیگر حاکی از نوسان بیت‌کوین است که بیشتر و بیشتر به عنوان یک منبع ذخیره و حفظ ارزش تلقی می‌شود تا آنکه ابزاری برای داد و ستد باشد.

نوسانات شدید ارزش این رمزارز باعث می‌شود در مبادله روزانه کارآمد نباشد، اما کمبود ذاتی آن باعث می‌شود به فرصت سرمایه‌گذاری جذابی تبدیل شود آن هم وقتی اقداماتی نظیر سیاست‌های پولی و مالی باعث تخریب ارزش وجوه رایج سنتی با پشتوانه دولت‌ها شده است.

از آنجا که میزان کل بیت‌کوین موجود به ۲۱ میلیون سکه محدود است، برخی از سرمایه‌گذاران از آن به عنوان «طلای دیجیتال» یاد می‌کنند. میزان سود بیت‌کوین در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ برابر میزان سود طلای واقعی در همین سال بود و نیز افزایشی بیش از ۳۰۰ درصد داشت.

در ماه مارس سال گذشته قیمت بیت‌کوین کمتر ۵ هزار دلار بود و پیشتر در اواخر سال ۲۰۱۷ هم به کمتر ۲۰ هزار دلار رسیده بود.

تحلیل‌گران بازار هنوز خوش‌بین هستند که بیت‌کوین در سال میلادی جاری نیز به خاطر تاثیر اقتصادی بیماری عالم‌گیر ویروس کرونا در کل جهان، سودآور خواهد بود، البته آن‌ها هشدار می‌دهند که هر صعود قیمتی نیز با سقوط‌های قابل توجه همراه خواهد بود.

«سرگی نازاروف»، از موسسان شرکت حسابداری رمزارز چین‌لینک به ایندیپندنت گفت: «از آنجا که بیت‌کوین از مرز ۳۰ هزار دلار عبور کرد به نظرم احتمال می‌رود که این سکه در نهایت به بیش از ۱۰۰ هزار دلار برای هر بیت‌کوین برسد. اکنون به گونه‌ای ادامه‌دار شاهدیم که مردم طی سالیان گذشته، اعتماد خود به وجوه رایج ارائه شده توسط دولت‌ها را از دست داده‌اند و سیاست‌های مالی ناشی از تاثیر اقتصادی ویروس کرونا نیز این روند را تسریع کرده است.
اکنون افراد زیادی می‌دانند که بانک‌های مرکزی سراسر دنیا، بدون هرگونه هدف غایی، صرفا به انتشار اسکناس می‌پردازند و به همین دلیل قیمت سهام‌ها سر به فلک کشیده است و هیچ ارتباطی با ارزش واقعی آن ندارد.»

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید