آموزش نصب تصویری ویندوز 10

آموزش نصب تصویری ویندوز 10

نحوه نصب ویندوز 10، آموزش نصب تصویری ویندوز 10؛ برای نصب ویندوز ۱۰ کافی است که مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید تا آن را بر روی سیستم خود نصب کنید.

کد خبر : ۸۹۱۰۴
بازدید : ۱۰۶۸۴
نحوه نصب ویندوز 10
فرادید | آخرین نسخه ویندوزی که تاکنون طراحی و بازار جهانی عرضه شده است، ویندوز ۱۰ می‌باشد که برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ میلادی رونمایی شد که این روز‌ها تعداد بسیار زیادی از کاربران از این سیستم عامل استفاده می‌کنند.


به گزارش فرادید؛ برای نصب ویندوز ۱۰ به سیستم قدرتمندی احتیاج نداریم و یک کامپیوتر با قدرت معمولی هم برای نصب کافی است. حداقل مشخصات لازم برای نصب ویندوز ۱۰ به ترتیب زیر است:
  • پردازنده: 1 گیگاهرتز (GHz) یا سریعتر
  • رم: ۱ گیگابایت (۳۲ بیتی) یا ۲ گیگابایت (۶۴ بیتی)
  • فضای آزاد هارد دیسک: ۱۶ گیگابایت برای ۳۲ بیتی و ۲۰ گیگابایت برای ۶۴ بیتی
  • کارت گرافیک: Microsoft DirectX 9 graphics device with WDDM 1.0 driver

مراحل نصب ویندوز ۱۰

برای نصب ویندوز ۱۰ کافی است که مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید تا آن را بر روی سیستم خود نصب کنید.

مرحله اول: بوت ( Boot ) کردن سیستم

در این مرحله شما باید بسته به روش نصب ویندوز ۱۰ از طریق فلش یا CD بوت سیستم خود را انتخاب کنید. در این مرحله شما باید بوت سیستم خود را مشخص کنید که با بالا آمدن سیستم عامل از چه بخشی باید استفاده شود. بوت می‌تواند شامل حافظه هارد دیسک، حافظه فلش، CD یا چیز دیگری باشد. در شروع نصب ویندوز شما باید ابتدا یکی از این گزینه‌ها را در بایوس سیستم مشخص کنید.

برای انجام این کار ابتدا سیستم خود را ریستارت کنید. سپس، با بالا آمدن مشخصات بایوس، کلید Delete در صفحه کلید خود را چند بار فشار دهید. البته شما می‌توانید در بعضی از مادربورد‌ها از کلید‌های F۲ و F۱۲ برای انجام این کار استفاده کنید. کلید Delete عمومی‌ترین حالت است و تقریباً در اکثر سیستم‌ها این کلید پاسخگو خواهد بود.
مراحل نصب ویندوز 10
حال وارد صفحه‌ای همانند تصویر زیر می‌شوید. شما باید در این صفحه بر روی تب Boot کلیک کنید. سپس گزینه Boot Device Priority را با استفاده از کلید‌های جهت در صفحه کلید خود انتخاب کرده و در نهایت کلید Enter را فشار دهید.
نصب ویندوز
اکنون صفحه‌ای همانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. ابتدا گزینه ۱ st Boot Device را انتخاب کنید. به دلیل اینکه بوت شدن سیستم را از طریق سی دی درایو انجام می‌دهید از داخل لیست باز شده گزینه CDROM را انتخاب کرده و سپس کلید Enter را صفحه کلید خود فشار دهید. توجه داشته باشید که اگر شما بوت کردن را از طریق فلش انجام می‌دهید باید USB یا نام فلش دیسک خود را انتخاب کنید.
boot نصب ویندوز
روش نصب ویندوز

نکته

این نکته را در نظر بگیرید که برای بوت شدن از طریق فلش باید قبل از اینکه به محیط بایوس وارد شوید، حافظه فلش دیسک خود را در درگاه USB وارد کرده باشید تا سیستم آن را شناسایی کند. در غیر این صورت باید از بایوس خارج شوید و بعد از قراردادن حافظه فلش USB مراحل فوق را از اول انجام دهید.

اکنون که یکی از روش‌ها را برای بوت کردن سیستم انتخاب کردید، برای ذخیره تغییرات کلید F۱۰ را در صفحه کلید خود فشار دهید و سپس بر روی Yes یا Ok کلیک کنید تا تنطیمات ایجاد شده ذخیره شود. در این مرحله سیستم ریستارت خواهد شد و وارد مرحله دیگر برای نصب می‌شود.

مرحله دوم: شروع نصب ویندوز ۱۰

بعد از ریستارت شدن سیستم و اجرا شدن آن، با صفحه ای همانند صفحه زیر روبرو خواهید شد که در این مرحله یکی از دکمه های صفحه کلید و یا کلید Enter را فشار دهید.

مرحله سوم:

پس از گذشت چند ثانیه پنجره Windows Setup برای شما باز خواهد شد. در این مرحله شما باید به ترتیب زبان، موقعیت مکانی و زبان صفحه کلید را انتخاب کنید. سپس، برای وارد شدن به مرحله بعد بر روی گزینه Next کلیک کنید.

شروع نصب ویندوز 10

مرحله چهارم:

اکنون تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. در این مرحله برای ادامه مراحل نصب ویندوز ۱۰ بر روی Install now کلیک کنید.

شروع نصب ویندوز

مرحله پنجم:

در این مرحله بسته به نوع ویندوز شما امکان دارد از شما سریال نامبر سؤال شود. اگر شماره سریال ویندوز را در اختیار دارید آن را وارد کنید، در صورتی که آن را در اختیار ندارید گزینه Do it later را انتخاب کنید.

مرحله ششم:

در این بخش قوانی مربوط به استفاده از ویندوز ۱۰ که توسط شرکت مایکروسافت تنطیم شده است را مشاهده خواهید کرد. شما باید گزینه I accept the license terms به منظور خواندن و پذیرفتن این قوانین تیک دار کنید. سپس، بر روی گزینه Next کلیک کنید.

قوانین نصب ویندوز 10

مرحله هفتم:

در این مرحله دو گزینه برای انتخاب نوع نصب ویندوز ۱۰ وجود دارد. در صورتی که شما قصد آپدیت و ارتقا ویندوز خود را دارید گزینه Upgrade، و در صورتی که قصد نصب ویندوز ۱۰ را در یکی از داریوه های سیستم خود دارید گزینه Custom را انتخاب کنید. که در این جا ما گزینه دوم را انتخاب می کنیم چراکه قصد داریم ویندوز ۱۰ را بر روی سیستم خود نصب کنیم.

خطا در نصب ویندوز 10

مرحله هشتم:

در این قسمت پارتیشن بندی داریوها به شما نشان داده خواهد شد. در این مرحله شما باید درایو مربوطه به نصب ویندوز ۱۰ را انتخاب کنید. پس از انتخاب درایو بر روی گزینه Format و در نهایت گزینه Next کلیک کنید.

پارتیشن بندی ویندوز 10

به این نکته توجه داشته باشید که با فرمت کردن یک درایو تمام اطلاعات داخل آن حذف خواهد شد. پس دقت داشته باشید همان درایوی را انتخاب کنید که قبلا ویندوز در آن نصب شده بود.

مرحله نهم:

اکنون باید منتطر بمانید تا عملیات نصب ویندوز ۱۰ کامل شود. در این مرحله امکان دارد سیستم شما چندین بار ریستارت شود که این برای نصب این نسخه از سیستم عامل ضروری است.

اینستال ویندوز 10

مرحله دهم نصب ویندوز ۱۰:

پس از اتمام نصب شما با صفحه Setting روبرو خواهید شد. در این مرحله شما باید تنظیمات دلخواه را برای سیستم عامل انتخاب کنید. بهترین حالت برای این بخش استفاده از حالت پیش فرض می‌باشد؛ بنابراین بر روی گزینه Use Express Settings که در انتهای صفحه قرار دارد کلیک کنید.
ارور ویندوز 10
اکنون صفحه ورود به اکانت مایکروسافت به شما نشان داده خواهد شد. شما می‌توانید با وارد کردن ایمیل و رمزی که در مایکروسافت دارید، وارد حساب کاربری خود شوید و از امکانات بیشتری که در اختیار شما قرارداده شده است استفاده کنید. در صورتی که حساب کاربری نداشته باشید می‌توانید در همین مرحله بر روی گزینه Create a new account کلیک کرده و آن را ایجاد کنید.

پس از اتمام کار بر روی گزینه Next کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

مشکلات ویندوز 10

اگر شما حالت ورود به اکانت را انتخاب کرده باشید با تصویر زیر روبرو خواهید شد. در این مرحله می‌توانید همگام سازی را برای تنظیمات ویندوز انتخاب کنید. با انتخاب گزینه اول تنظیماتی را که از قبل بر روی ویندوز خود داشتید با ویندوز ۱۰ همگام سازی می‌شود و دیگر نیازی به نصب مجدد این تنظیمات ندارید. با انتخاب حالت set this up as a new pc instead نیز به مرحله زیر هدایت خواهید شد.

اشکال نصب ویندوز 10

مرحله آخر نصب ویندوز ۱۰:

در این مرحله نیز بر روی گزینه Next کلیک کنید. بعد از چند دقیقه مراحل نصب ویندوز به اتمام خواهد رسید. در این حالت صفحه مانیتور شما به رنگ های مختلف لود خواهد شد و ویژگی های ویندوز ۱۰ در آن نمایش داده می شود.

مرحله اخر نصب ویندوز 10

در نهایت نصب ویندوز ۱۰ به اتمام خواهد رسید و شما صفحه دسکتاپ را مشاهده خواهید کرد.

خطای ویندوز 10 بعد از نصب
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید