وضعیت بازار آپارتمان در منطقه ۳ تهران

وضعیت بازار آپارتمان در منطقه ۳ تهران

اما آنچه در بررسی فایل‌های فروش این منطقه به چشم می‌خورد افزایش فایل‌های قرمز در این منطقه است. فایل‌هایی که بیش از نرخ منطقه پیشنهاد شده است و تناسبی با وضعیت زمستانی بازار مسکن ندارد.

کد خبر : ۸۹۲۰۸
بازدید : ۴۳۸۵
بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد با وجود کاهش قیمت در بازار مسکن و ریزش سنگین معاملات و عقب نشینی قیمتی در دو ماه گذشته از سوی مالکان در برخی از مناطق تهران پیشنهادهای، بالاتر از قیمت میانگین منطقه افزایش داشته است.

منطقه ۳ تهران همیشه در لیست مناطق پر معامله شهر تهران قرار دارد. در ۱۹ روز نخست دی ماه در این منطقه ۲۲ معامله مسکن ثبت رسمی شده است و ۴۳ قرار داد اجاره نیز در سامانه اطلاعات بازار به ثبت رسیده است.

قیمت‌های پیشنهادی در محلات مختلف این منطقه از ۵۴ میلیون تومان آغاز می‌شود و تا متری ۱۰۴ میلیون تومان هم بر اساس ویژگی‌های محله‌ای و امکانات آپارتمان ادامه دارد. هرچند ممکن است فایل‌های پایین‌تر از این قیمت یا کمی بالاتر از آن هم در لیست قیمت‌ها مشاهده شود.

اما آنچه در بررسی فایل‌های فروش این منطقه به چشم می‌خورد افزایش فایل‌های قرمز در این منطقه است. فایل‌هایی که بیش از نرخ منطقه پیشنهاد شده است و تناسبی با وضعیت زمستانی بازار مسکن ندارد.

برخی از مشاوران املاک معتقدند این مالکان با پیش بینی رونق بازار در بهمن و اسفند ماه به استقبال افزایش قیمت رفته اند. یکی از فایل‌های فروش با قیمت بالاتر از نرخ میانگین منطقه مربوط به آپارتمانی ۱۶۰ متری در محله پاسداران است.
این آپارتمان متری ۱۳۰ میلیون برای فروش پیشنهاد شده است در حالی که نرخ میانگین محله متری ۶۱ میلیون تا ۸۵ میلیون تومان است. در فایل‌های فروش منطقه ۳ به ندرت به خانه‌های نوساز برمی خورید و سهم اصلی را خانه‌های کهنسال دارند.

فعالان بازار مسکن معتقدند منطقه ۳ یکی از مناطق خوب برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری در زمینه ملک است، اما خرید خانه در این محدوده نیاز به نقدینگی بالایی دارد.

منطقه ۳ شهرداری تهران با مساحتی در حدود ۳۲ کیلومتر مربع است. این منطقه با مساحتی بالغ بر ۳ هزار هکتار یکی از بزرگ‌ترین مناطق شهری در تهران است. منطقه ۳ تهران از شمال به بزرگراه شهید چمران، بزرگراه شهید مدرس و بزرگراه صدر منتهی می‌شود. از شرق نیز به خیابان پاسداران و بخشی از شریعتی محدود می‌شود و از جنوب به بزرگراه رسالت و بزرگراه همت منتهی می‌شود.

وجود مراکز مهم تجاری، فرهنگی، مراکز درمانی و استقرار گذرگاه‌های وسیع شهری باعث شده تا افراد به خرید آپارتمان در منطقه سه ترغیب شوند. وجود وسایل حمل و نقل عمومی، ایستگاه‌های مترو متعدد در سطح منطقه ۳ به کم شدن بار ترافیکی در این منطقه کمک ویژه‌ای کرده است.

منطقه ۳ شهرداری دارای ۶ ناحیه و ۱۲ محله است. قلهک، قبا، حسن‌آباد زرگنده، آرارات، اختیاریه، دیباجی، امانیه ودروس برخی از محلات این منطقه هستند. از بوستان‌ها و فضای سبز زیبایی که در این منطقه قرار دارد می‌توان به پارک آب و آتش، بوستان طالقانی، بهشت مادران و پارک قدیمی ملت اشاره کرد. پردیس سینمایی قلهک، سینما فرهنگ و سالن‌های سینمایی سینما جوان از جمله امکانات فرهنگی این منطقه هستند.

در منطقه ۳ امکانات درمانی خوبی به صورت تخصصی و فوق تخصصی فراهم شده است. مراکزی که در این زمینه به ارائه خدمات می‌پردازند بیمارستان‌های خاتم‌الانبیاء، بقیه‌الله اعظم، کودکان مفید، بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر، ایرانمهر، ولی‌عصر، کیان، جواهری، پگاه، قلب و عروق رجایی، قلب و عروق محب، بیمارستان زنان و زایمان جواهری، بیمارستان روانپزشکی آیت الله صدر، بیمارستان زنان و زایمان هدایت، بیمارستان‌های چشم پزشکی نگاه و نور، بیمارستان تخصصی کلیه شهید هاشمی نژاد و سوانح و سوختگی مطهری هستند.

وجود ۶۶ سفارتخانه و مرکز اقامت برای وزرا و سفیران کشور‌های مختلف، این منطقه را به موقعیت دیپلمات‌نشین شهر تهران درآورده است. در حال حاضر در سطح منطقه ۳ تهران در حدود ۱۱هزار واحد مسکونی و ۱۸ هزار واحد تجاری قرار گرفته است و بیشترین فراوانی زیر بنا در سطح منطقه در متراژ ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر مربع است.
وضعیت بازار آپارتمان در منطقه ۳ تهران
وضعیت بازار آپارتمان در منطقه ۳ تهران
وضعیت بازار آپارتمان در منطقه ۳ تهران
وضعیت بازار آپارتمان در منطقه ۳ تهران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید