نکاتی برای استفاده بهتر از چرخ گوشت

نکاتی برای استفاده بهتر از چرخ گوشت

در آموزش روش استفاده از چرخ گوشت آمده است که به هنگام استفاده از این محصول، گوشت را به تکه کوچکی تقسیم کنید. چنانچه این کار را انجام ندهید موتور دستگاه برای این که بتواند تکه های بزرگ گوشت را چرخ کند باید متحمل فشار زیادی شود. در این حالت، هم به موتور دستگاه آسیب می رسد و هم این که گوشت به صورت ریز، چرخ نمی شود. در نتیجه، ممکن است موتور سوخته و یا نیم سوز شود.

کد خبر : ۸۹۲۴۰
بازدید : ۴۸۲۵
نکاتی برای استفاده بهتر از چرخ گوشت
چرخ گوشت را می‌توان جزو لوازم خانگی قدرتمند و پرمصرف دانست. این محصول با قدرتی که دارد در کمترین زمان ممکن، حجم زیادی گوشت را چرخ کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد. به دلیل کاربرد زیادی که این محصول در منازل دارد باید از آن به بهترین شکل ممکن نگهداری کرده و نکات مهمی را برای استفاده از آن، در نظر داشته باشید. در این مطلب به ارائه راهنمای استفاده از چرخ گوشت پرداخته ایم تا با استفاده از نکاتی که در آن درج شده است، بهترین استفاده را از دستگاه چرخ گوشت خود داشته باشید. در ادامه با تعمیر چرخ گوشت همراه باشید.

اگر به تمامی مواردی که در این مقاله ذکر شده است عمل کنید قطعاً از کیفیت عملکرد چرخ گوشت خود، لذت برده و می‌تواند از طول عمر بالای آن مطمئن باشید؛ اما با وجود تمامی این اقدامات، اگر باز هم با خرابی در آن مواجه شدید، هیچ گاه آن را دستکاری نکنید، بلکه تعمیرات آن را به دست تکنسین‌های متبحر و در مراکز معتبر انجام دهید.

برخی از نکاتی که در راهنمای استفاده از این محصول آمده است مربوط به مواردی است که باید به هنگام کار کردن با آن رعایت کنید. این موارد به شرح زیر می‌باشند:

تقسیم گوشت به تکه های کوچک

در آموزش روش استفاده از چرخ گوشت آمده است که به هنگام استفاده از این محصول، گوشت را به تکه کوچکی تقسیم کنید. چنانچه این کار را انجام ندهید موتور دستگاه برای این که بتواند تکه های بزرگ گوشت را چرخ کند باید متحمل فشار زیادی شود. در این حالت، هم به موتور دستگاه آسیب می رسد و هم این که گوشت به صورت ریز، چرخ نمی شود. در نتیجه، ممکن است موتور سوخته و یا نیم سوز شود.

عدم استفاده از چرخ گوشت برای خرد کردن سبزیجات

همان گونه که از نام این دستگاه هم برمی آید باید از آن فقط برای چرخ کردن گوشت استفاده شود. برخی از کاربران به اشتباه از این محصول برای خرد کردن سبزیجات نیز استفاده می کنند. در این شرایط، آب سبزیجات به هنگام خرد شدن آنها، در داخل چرخ گوشت جریان یافته و ممکن است به موتور دستگاه نفوذ کند. این امر سبب سوختن موتور دستگاه می شود. طبق راهنمای استفاده از چرخ گوشت ، این خرابی ممکن است هزینه زیادی را برای شما در پی داشته باشد.

عدم استفاده از چرخ گوشت در ساعات اوج مصرف برق

موتور موجود در چرخ گوشت دارای توان زیادی است. از این رو میزان مصرف برق آن نیز نسبت به دستگاه های دیگر، کمی بالاتر می باشد. به همین دلیل توصیه می شود در ساعات اوج مصرف برق، از این دستگاه استفاده نکنید. چنانچه نسبت به این موضوع بی توجه باشید ممکن است حین کار با دستگاه، متوجه بوی سوختگی شوید که حاکی از سوختن موتور آن است. پس حتماً این مورد را مد نظر داشته باشید.

نکاتی برای استفاده بهتر از چرخ گوشت

حتما بخوانید: علت صدای بلند چرخ گوشت

عدم استفاده از چرخ گوشت برای مدت طولانی

هیچ گاه از چرخ گوشت به صورت مداوم استفاده نکنید. این کار موجب می شد تا تیغه دستگاه کند شده و موتور آن داغ کند. زمانی که می خواهید مقدار زیادی گوشت را با استفاده از این محصول چرخ کنید، بعد از گذشت مدتی، دستگاه را خاموش کنید تا کمی سرد شود. سپس آن را دوباره به کار بیاندازید.

عدم چرخ کردن پیاز در چرخ گوشت

بعضاً مشاهده می شود که افراد برای راحت کردن کار خود، پیاز را نیز با استفاده از چرخ گوشت، چرخ می کنند. این در حالی است که پیاز دارای آب فراوانی است و ممکن است به هنگام چرخ کردن، آب آن وارد موتور شود. بر اساس راهنمای استفاده از چرخ گوشت ، این موضوع ممکن است باعث خراب شدن موتور دستگاه گردد.

جدا کردن پیه و چربی گوشت

همیشه قبل از این که گوشت را داخل دستگاه بریزید، چربی و پیه آن را جدا نمایید. زیرا اگر چربی های آن باقی مانده باشد به تیغه دستگاه، گیر کرده و مانع از چرخش تیغه ها می شود. این امر منجر به خراب شدن دستگاه خواهد شد.

نکات ایمنی مهم در استفاده از چرخ گوشت

حال که با روش استفاده از چرخ گوشت آشنا شدید لازم است با نکات مهمی که در رابطه با ایمنی استفاده از آن وجود دارد نیز آشنا گردید. این نکات به شما کمک می کنند تا حین کار با این محصول، از خطرات احتمالی در امان بمانید. از جمله این نکات این است که هیچ گاه دستگاه را در دسترس کودکان قرار ندهید. زمانی که کار خود را با دستگاه تمام کردید آن را از پریز برق جدا کنید. اگر گوشت به تیغه دستگاه گیر کرد، هیچ گاه دست خود را وارد دستگاه نکنید. ابتدا چرخ گوشت را خاموش کرده و از پریز جدا کنید. پس ایراد آن را بررسی نمایید. هرگز دستگاه را بدون این که گوشت داخل آن باشد به کار نیاندازید. در این حالت به دلیل خالی بودن محفظه دستگاه، موتور متحمل فشار زیادی شده و ممکن است خراب شود.

نکات مهم در نگهداری از چرخ گوشت

بر اساس راهنمای استفاده از چرخ گوشت باید برای نگهداری صحیح از این محصول، نکاتی که در رابطه با شستشوی این محصول وجود دارد را بدانید. زمانی که از این دستگاه استفاده کردید و کارتان تمام، تیغه و آن دسته از قطعاتی که از دستگاه جدا می شوند را با آب گرم و مایع ظرفشویی، شستشو دهید. بعد از این که آنها را شستید از خشک شدن آنها مطمئن شده و سپس بر روی چرخ گوشت، نصب کنید. هرگز بدنه دستگاه و قسمتی که موتور در آن تعبیه شده است را نشویید. حتی این قسمت را با دستمال خیس نیز تمیز نکنید. می توانید برای تمیز کردن این بخش، دستمال نخی را کمی نم دار کرده و از آن استفاده کنید. دستگاه را در جای خشک و به دور از دسترس کودکان قرار دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقاله نحوه تمیز کردن چرخ گوشت مراجعه کنید.

نتیجه گیری

هدف از نگارش این مقاله این بود که روش استفاده از چرخ گوشت را به شما عزیزان آموزش دهیم. با استفاده از این نکات می توانید از کارایی دستگاه به نحو احسنت استفاده نمایید. در ضمن رعایت این نکات باعث می شود تا طول عمر چرخ گوشت تان افزایش یافته و کمتر دچار خرابی شود.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید