تجمع اعتراضی سهامداران بورس

تجمع اعتراضی سهامداران بورس

سهامداران بورس به دنبال افت شدید شاخص‌ها دست به تجمع اعتراضی زدند و استیضاح و محاکمه مدیران و وزیر اقتصاد را در خواست کردند.

کد خبر : ۸۹۳۰۴
بازدید : ۵۸۵۶
اعتراض سهامداران بورس
فرادید | تجمع اعتراضی جمعی از سهامداران بورس ایران مقابل مجلس در حالی اتفاق افتاد که سهامداران نسبت به شرایط بازار مالی و تصمیمات در مورد قیمت‌گذاری دستوری اعتراض کردند.

براساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، معترضان پلاکاردی حاوی اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری بازار سرمایه است»، در دست داشتند.


آن‌ها در این تجمع خواستار استیضاح وزیر اقتصاد و محاکمه مدیران بورس و فرابورس شدند.

حسن روحانی، رئیس جمهور نیز در واکنش به حواشی ایجاد شده در بورس گفت: «بورس سازوکار‌های ویژه خود را دارد.»
بازار بورس یک نهاد اصلی در ایجاد و حفظ تعادل در اقتصاد کشور است. سیاست‌گذاری‌های آن نیز از طریق شورای عالی بورس انجام گیرد و از مداخلات غیر کارشناسی در بورس باید پرهیز شود.

گفتنی است روز گذشته نیز برخی از سهامداران معترض در مقابل ساختمان سازمان بورس تهران تجمع کردند.

چرا مردم در بورس ضرر کردند

از ابتدای امسال با تبلیغات گسترده دولت، مردم وارد بازار سرمایه شدند و میلیون‌ها کد جدید بورسی صادر شد که اغلب این افراد بدون هیچ گونه آموزشی و به صورت مستقیم در بورس سرمایه‌گذاری کردند.

شاخص کل تا مردادماه صعودی بود و حتی کانال دو میلیون واحد را نیز فتح کرد، اما از اواسط مردادماه شاخص روند نزولی در پیش گرفت و در این میان، سهامداران خرد و حقیقی بیشترین زیان را دیدند.

پرتاب تخم مرغ به ساختمان بورس

روز شنبه ۲۰ دی ماه ۹۹ که برخی از سهامداران ناراضی و مالباخته تجمعی اعتراضی در مقابل ساختمان بورس برگزار کرده، و به سوی ساختمان تخم مرغ پرتاب کردند، ۲۴ هزار واحد دیگر از دست داد و به کانال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی سقوط کرد.

تجمع اعتراضی سهامداران به وضعیت نامطلوب بازار سهام در مقابل ساختمان بورس در ابتدای خیابان ملاصدرا با شعار‌هایی همچون مرگ بر مفسد اقتصادی همراه بود و خشم سهامداران با اخباری که درباره وضعیت قیمت سهام از تالار حافظ می‌رسید، بیشتر می‌شد. اخباری که نشان می‌داد بورس در ابتدای هفته باز هم در حال افت و کاهش سرمایه سهامداران است.

نهایتا سهامداران خشمگین ساختمان بورس را با تخم مرغ مورد اصابت قراردادند و بورس هم یک روز منفی دیگر را با سقوط ۲۴ هزار واحدی و از دست دادن کانال ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی ثبت کرد. جالب این که تخم مرغ هم این روز‌ها به عنوان یکی از کالا‌های اساسی بازار بسیار نامطلوبی دارد و گرانی این کالا داد اقشار کم درآمد را درآوده است.

زیان‌های هنگفت سرمایه گذاران بازار سرمایه طی یک ماه اخیر در حالی اتفاق افتاده که این بار دوران اصلاح بازار تمام شده فرض می‌شد و سهامداران در انتظار اوج گیری و جبران حداقل بخشی از زیان خود بودند.
۰
نظرات بینندگان
  • raoof ارسالی در

    به مشکلات و تخلفات عدیده ای که در بورس اتفاق افتاده و میفته کاری نداریم یعنی نمیخوان حداقل به این خلف وعده و ضرری که به مردم رسوندن، رسیدگی و جبران کنند که هر واحد صندوق پالایشی که 4ماه قبل دولت با وعده 30 درصد سود به قیمت 10هزار تومن به ملت فروخته، امروز به مبلغ فاجعه بار 6700تومن یعنی بیش از 30 درصد ضرر رسیده!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید