تعطیلی ادارات اراک، ادامه خواهد یافت؟

تعطیلی ادارات اراک، ادامه خواهد یافت؟

در صورت ادامه آلودگی هوا احتمال تعطیلی یک واحد دیگر نیروگاه حرارتی شازند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر : ۸۹۳۳۲
بازدید : ۵۲۳۰
آلودگی هوا در اراک
فرادید | آلودگی هوا در اراک موجب تعطیلی شهر‌های ارک، شازند و مهاجران در روز یکشنبه ۲۱ دی ماه شد. اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک در روز یکشنبه وضعیت ناسالم هوا را نشان می‌داد.

براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان مرکزی مبنی بر تداوم سکون نسبی هوا انتظار می‌رود شرایط ناسالم تا آخر هفته جاری ادامه داشته باشد. بر این اساس پرسش‌هایی مطرح می‌شود که با توجه به تداوم آلودگی‌ها، تعطیلی ادارات هم ادامه‌دار خواهد بود؟



به گزارش فرادید و به نقل از مدیرکل محیط زیست استان مرکزی "دیروز با افزایش همزمان آلاینده دی اکسید گوگرد و ذرات معلق کمتر از دو ونیم میکرون شاخص آلودگی هوا ساعت ۱۳ ظهر به ۱۶۵ رسیده که بیانگر شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌هاست. "

به گفته میرزایی با توجه به آلودگی هوا تمامی گروه‌ها خصوصاً بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان باید از حضور در فضای باز بپرهیزند.
توضیحات زندیه وکیلی درباره آلودگی هوای اراک

همچنین استاندار مرکزی در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی گفت: در صورت ادامه آلودگی هوا احتمال تعطیلی یک واحد دیگر نیروگاه حرارتی شازند در دستور کار قرار خواهد گرفت. آقای آقازاده افزود: جلوگیری از ورود خودرو‌های سنگین به داخل شهر اراک از دیگر تصمیمات این جلسه بود.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۳۸ روز کامل برای گروه‌های حساس، یک روز کامل برای همه گروه‌ها و ۲۴ روز نیز به صورت لحظه‌ای ناسالم بوده است و در مواردی آلودگی به حدی رسیده که موجب تعطیلی ادارات شده است.

کیفیت هوا در یک تقسیم بندی مرتبط با سلامت انسان به ۶ دسته شامل خوب بین ۰ تا ۵۰، متوسط بین ۵۱ تا ۱۰۰، ناسالم برای گروه‌های حساس بین ۱۰۱ تا ۱۵۰، ناسالم بین ۱۵۱ تا ۲۰۰، بسیار ناسالم بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ و خطرناک از ۳۰۰ بالاتر تقیسم می‌شود.
هنوز خبر قطعی درباره تعطیلی مجدد ادارات اراک منتشر نشده است.
۰
نظرات بینندگان
  • نام1 ارسالی در

    وزیر نفت باید محاکمه شود. بدلیل اینکه تلاشی برای احداث پالایشگاه جدید نکرد و همچنین اقدامی برای ایحاد خطوط لوله جدید و اضافی انتقال گاز به شهرهای بزرگ با توجه به توسعه شهرها و افزایش مصرف سوخت و برق انجام نداد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید