بازگشایی مدارس از اول بهمن امکان‌پذیر است؟

بازگشایی مدارس از اول بهمن امکان‌پذیر است؟

این دستورالعمل‌ها مجوزی برای فراخوان سایر پایه‌ها به مدرسه نیست و مدیران توجه داشته باشند پایه‌های اول و دوم و درس‌های علمی هنرستان‌ها حضوری خواهدبود.

کد خبر : ۸۹۳۹۹
بازدید : ۶۲۴۳
بازگشایی مدارس در شهرهای زرد
فرادید | روز دوشنبه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره چگونگی بازگشایی مدارس از اول بهمن در شرایط وضعیت زرد کرونا در پایتخت گفت: کلاس‌های دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی و درس‌های عملی هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اول بهمن ماه حضوری برگزار خواهد شد.

عبدالرضا فولادوند متذکر شد: تعداد دانش‌آموزان در کلاس درس باید حداکثر ۱۰ نفر باشد، مدیران مدارس موظف هستند نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام کنند و بر اساس مصوبات شورای مدرسه، اقدامات لازم را به منظور فراهم کردن زمینه حضور دانش‌آموزان در مدرسه انجام دهند.



وی تاکید کرد که به ویژه در مدارس غیردولتی، این دستورالعمل‌ها مجوزی برای فراخوان سایر پایه‌ها به مدرسه نیست و مدیران توجه داشته باشند پایه‌های اول و دوم و درس‌های علمی هنرستان‌ها حضوری خواهدبود. اگر مشاهده شود که به استناد این بخشنامه‌ها سایر پایه‌ها فراخوان شده اند، با متخلفین برخورد خواهد شد.

پرهیز از شتابزدگی در بازگشایی مدارس و اصناف

از سویی دیگر فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران با اشاره به وضعیت متزلزل تهران در مقابله با کرونا گفت: باید از شتابزدگی در بازگشایی مدارس و اصناف پرهیز کنیم. علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: شرایط استان تهران به دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد در حوزه مقابله با کرونا کاملا شکننده است.

بر همین اساس پیشنهادی با همکاری استاندار تهران برای رنگ بندی‌های وضعیت کرونا در تهران به عنوان نسخه‌ای مجزا ارائه شد که امیدواریم با پیگیری این پیشنهاد به سرانجام برسد.
دکتر علیرضا دلاوری معاون بهداشت ستاد کرونای استان تهران نیز با اشاره به کاهش آمار ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا در تهران و در پی آن تبدیل وضع تهران به رنگ «زرد کرونایی»، اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که رنگ‌های کرونایی تنها بر اساس اعداد و ارقام و آمار ابتلا به کرونا در شهر‌ها تعیین شده، در حالیکه طبق گفته مسوولان وزارت بهداشت و کارشناسان دانشگاهی وضع اپیدمی همچنان در کشور ناپایدار و شکننده بوده و با کوچکترین بی احتیاطی قابل بازگشت است.
وی ضمن انتقاد از اعلام بازگشایی مدارس زیر ۵۰ نفر دانش آموز، اذعان داشت: برای بازگشایی‌ها به خصوص بازگشایی مدارس باید نکات خاص و ویژه‌ای را در نظر گرفت، الان به کلام گفته می‌شود مدارس دارای ۵۰ دانش آموز قابل کنترل است، ولی اجرای آن به افزایش سطح تردد‌ها در حوزه شهری منجر شده و در پی آن چرخه ویروس مجددا فعال می‌شود.

دلاوری در این رابطه از پیشنهاد ستاد کرونای تهران مبنی بر عدم بازگشایی مدارس تهران و ادامه برگزاری آموزش‌های غیرحضوری برای کلیه مقاطع خبر داد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید