بلوایِ تمساحِ مرکز خرید اوپال

بلوایِ تمساحِ مرکز خرید اوپال

بررسی واکنش‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران همچنان از شرایط نگهداری تمساح کیمن در مرکز خرید اوپال انتقاد دارند. این کاربران می‌گویند که این حیوان خونسرد است و اگر دما بیش از حد کاهش پیدا کند می‌تواند باعث تلف شدن آن شود. اما مسئولان سازمان محیط زیست معتقدند که این تمساح در شرایط مناسبی نگهداری می‌شود.  

کد خبر : ۸۹۴۰۳
بازدید : ۷۲۲۱
تمساح در مركز خريد
فرادید | اگر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارید، احتمالا در ۴۸ ساعت اخیر تصویر یک تمساح درحوضچه کوچک مرکز خرید اوپال را دیده اید. تصویری که با دست به دست شدن آن، حالا پای سازمان محیط زیست را به موضوع باز کرده است.

به گزارش فرادید، تمساح «کیمن» که مدتی است برای نمایش در حوضچه مرکز خرید اوپال نگهداری می‌شود، حالا برای مالکان خود دردسرساز شده است.


بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار این تصویر از نگهداری حیوانات وحشی در اماکن عمومی انتقاد کرده اند. برخی هم به شرایط نگهداری این تمساح اشاره کرده و نوشته اند که این جاندار نباید در چنین وضعیتی نگهداری شود.

برخی هم با انتقاد از اداره محیط زیست نوشته اند که چگونه این سازمان با چنین رفتار‌های غیرقانونی برخورد نمی‌کند.
اما سازمان محیط زیست می گوید که این تمساح گونه داخلی نیست و به صورت قانونی وارد ایران شده است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران در پاسخ به این موضوع گفته است که «موضوع را بررسی کردیم و در بخشی از مرکز تجاری اوپال یکی از شرکت‌های وارد کننده گونه‌های خزر، فضایی را ایجاد کرده و چند گونه‌ای که داشته را در این فضا جا داده است.»

طبق گفته‌های محمد کرمی، جانداران شامل دو ایگوآنا، یک لاک پشت آفریقایی و یک تمساح کیمن بوده است که همه وارداتی هستند.

او می‌گوید که «این جانداران اصلاً جزو گونه‌های بومی کشور محسوب نبوده و پرورشی هستند، یعنی از طبیعت گرفته نشدند، اما زیستگاه اصلی این‌ها در کشور برزیل است.»

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران در مورد انتقاد‌ها از شرایط و قانونی بودن نگهداری جانداران وحشی گفته است که «از نظر بحث نگهداری مشکلی ندارند و این‌ها به صورت قانونی وارد کشور شدند، اما در مورد انتقال و نگهداری آن‌ها با ما مکاتبه کرده بودند تا آن‌ها را در این مجموعه نگه دارند، اما تا الان از ما پاسخی دریافت نکرده بودند.
تمساحِ مرکز خرید اُپال

تصویر جنجالی تمساح مرکز خرید اوپال

ادامه جنجال و انتقال تمساحِ اوپال

با وجود پاسخگویی سازمان محیط زیست، نه تنها انتقاد‌ها پایان نیافت، بلکه بر حجم پرسش‌ها افزود. بررسی واکنش‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران همچنان از شرایط نگهداری تمساح کیمن در مرکز خرید اوپال انتقاد دارند. این کاربران می‌گویند که این حیوان خونسرد است و اگر دما بیش از حد کاهش پیدا کند می‌تواند باعث تلف شدن آن شود. اما مسئولان سازمان محیط زیست معتقدند که این تمساح در شرایط مناسبی نگهداری می‌شود.

محیط زیستی‌ها می‌گویند که این گونه در طبیعت حداکثر به ۸۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر می‌رسد و تاکنون به حداکثر رشد خود رسیده است بنابراین کوچک بودن اندازه این گونه و کم تحرکی آن باعث شده که فضای درنظر گرفته شده برای آن مناسب باشد.

سرهنگ جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور هم می‌گوید: «گونه‌های جانوری که در مرکز خرید اوپال وجود دارد به این علت است که مالک آن‌ها مجوز اخذ کرده است و از دفتر حیات وحش محیط زیست دستورالعمل دریافت کرده است.»

در نهایت جنجال بر سر تمساح مرکز خرید اوپال باعث شد تا مسئولان محیط زیست شرکت واردکننده تمساح کیمن را احضار کنند. محیط زیستی از آن‌ها خواسته اند تا حیوان را به مرکز نگهداری پیشین خود برگردانند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران در این رابطه می‌گوید: «بعد از اتفافاتی که در فضای مجازی افتاد، تمساح جا به جا شده است و در مرکز اصلی که در باغ کنتیا، پشت پمپ بنزین ولنجک نگهداری می‌شود.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید