آمار فوتی‌های کرونا؛ امروز ۹۹/۱۰/۲۴

آمار فوتی‌های کرونا؛ امروز ۹۹/۱۰/۲۴

در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۴ دی ۱۳۹۹) ۹۷ نفر در اثر کرونا فوت کردند و ۶۵۳ بیمار جدید بستری شدند.

کد خبر : ۸۹۴۳۹
بازدید : ۶۱۵۵
سیما سادات لاری
فرادید | کرونا جان ۹۷ نفر دیگر از هم وطنانمان را گرفت. به گفته سیما سادات لاری؛ سخنگوی وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۳۳۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۴۵۷ نفر رسیده است.

او با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۴ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۳۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۶۵۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۳۳۹ نفر رسید.

لاری در ادامه سخنانش گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۹۴ هزار و ۳۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۴۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۸ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۳۷۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی درباره وضعیت شهر‌های پرخطر افزود: هم اکنون بر اساس آخرین تحلیل ها، هفت شهرستان ساری، آمل، فریدونکنار، قائمشهر و نکا در استان مازندران و بندرگز و کردکوی در استان گلستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین ۳۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
بر اساس آخرین آمار‌های جهانی از ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته تا صبح امروز جهارشنبه (۲۴ دی) تعداد مبتلایان به بیش از ۹۲ میلیون نفر رسید. به طور کلی با افزایش ۶۶۳ هزار و ۳۵۳ نفری، افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس به رقم ۹۲ میلیون و ۹ هزار و ۴۹۷ نفر در جهان رسید.

در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۳ میلیون و ۳۶۸ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشور‌های هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند.

فوتی‌های ناشی از کرونا در جهان با رشد ۱۵ هزار و ۷۱۱ نفری در یک روز به تعداد یک میلیون و ۹۷۰ هزار و ۹۵ نفر رسیده است.

گفتنی است ایران در این فهرست با یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۲۲ نفر مبتلا و شش هزار و ۴۰۸ مبتلا جدید در جایگاه پانزدهمین کشور با بیشترین آمار مبتلایان کرونا در جهان قرار دارد.

آمار ۱۰ کشور اول فوتی‌های ناشی از کرونا به شرح زیر است؛ اعداد داخل پرانتز تعداد فوتی‌های جدید هر کشور است.

۱. آمریکا ۳۸۹ هزار و ۵۹۹ نفر (چهار هزار و ۲۵۹ نفر)

۲. برزیل ۲۰۴ هزار ۷۲۶ نفر (یک هزار و۱۰۹ نفر)

۳. هند ۱۵۱ هزار و ۵۶۴ نفر (۲۰۰ نفر)

۴. مکزیک ۱۳۵ هزار و ۶۸۲ نفر (یک هزار و۳۱۴ نفر)

۵. بریتانیا ۸۳ هزار و ۲۰۳ نفر (یک هزار و ۲۴۳ نفر)

۶. ایتالیا ۷۹ هزار و ۸۱۹ نفر (۶۱۶ نفر)

۷. فرانسه ۶۸ هزار و ۸۰۲ نفر (۴۵۲ نفر)

۸. روسیه ۶۲ هزار و ۸۰۴ نفر (۵۳۱ نفر)

۹. ایران ۵۶ هزار و ۳۶۰ نفر (۹۸ نفر)

۱۰. اسپانیا ۵۲ هزار و ۶۸۳ نفر (۴۰۸ نفر)
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید