قیمت طلای جهانی امروز ۹۹/۱۰/۲۵

قیمت طلای جهانی امروز ۹۹/۱۰/۲۵

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۱۸۴۰ دلار و ۹۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با ۰.۸۱ درصد افت به ۱۸۳۹ دلار و ۹۰ سنت رسید.

کد خبر : ۸۹۴۷۹
بازدید : ۶۵۴۵

قیمت طلا

فرادید | بازار‌های جهانی این روز‌ها در انتظار محرک اقتصادی جو بایدن و تیم منتخبش هستند و قرار است اواخر امروز پنج شنبه ۲۵ دی ماه تریلیون‌ها دلار وارد باز شود.

با توجه به این شرایط قیمت قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۱۸۴۰ دلار و ۹۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با ۰.۸۱ درصد افت به ۱۸۳۹ دلار و ۹۰ سنت رسید.



این درحالی است که امروز سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا افزایش داشت و به نزدیکی بالاترین رقم ۱۰ ماه اخیر رسید و همین مسئله به رشد ارزش دلار در برابر ارز‌های رقیب کمک کرد.

مارگارت یانگ تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «بسته محرک مالی به تقویت روند ترمیم اقتصادی کمک خواهد کرد و سبب رشد نرخ بهره و امیدواری مقامات کاخ سفید خواهد شد.»
البته برخی تحلیلگران معتقدند بسته‌های احتمالی پیش‌رو بر انتظارات تورمی دامن خواهند زد؛ طلا از گذشته تاکنون به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد برای پوشش ریسک تورم در نظر گرفته می‌شده است. طلا سوار بر موج بسته‌های حمایتی بی‌سابقه‌ای که در سال ۲۰۲۰ توسط بانک‌های مرکزی و دولت‌ها به اجرا درآمد توانست با ثبت بازدهی ۲۴ درصدی بهترین عملکرد خود در طول یک دهه گذشته را به ثبت برساند.

سرمایه گذاران همچنین مشتاق شنیدن سخنان جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در یک نشست مجازی هستند تا سرنخ‌هایی از چشم انداز سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا به دست بیاورند.
آن‌ها معتقدند که فدرال رزرو همان‌طور که وعده داده است نرخ‌های بازدهی اوراق را پایین نگه خواهد داشت. مقامات بانک مرکزی آمریکا نمی‌خواهند در شرایطی که بسیاری از کسب‌وکار‌ها در شرایط بحرانی هستند، هزینه استقراض پول و اخذ وام افزایش پیدا کند. با پایین ماندن نرخ‌های بهره حقیقی در حقیقت با پایین نگه‌داشتن هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند طلا، تقاضا در این بازار‌ها افزایش پیدا می‌کند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید