شاخص آلودگی هوای تهران به چقدر رسید؟

شاخص آلودگی هوای تهران به چقدر رسید؟

شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ گذشته به ۱۶۹ و در این لحظه به عدد ۱۶۱ رسیده است. در این شرایط وضعیت آلودگی هوا برای تمام گروه‌ها ناسالم تلقی می‌شود.  

کد خبر : ۸۹۴۸۸
بازدید : ۸۰۵۲
شاخص آلودگی هوای تهران به چقدر رسید؟
فرادید | تهران در هفته جاری ۵ روز ناسالم برای تمام گروه‌ها را پشت سر گذاشت، حالا در روز جاری هم شرایط ناسالم ادامه یافت و شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ گذشته به ۱۶۹ و در این لحظه به عدد ۱۶۱ رسیده است. در این شرایط وضعیت آلودگی هوا برای تمام گروه‌ها ناسالم تلقی می‌شود.

به گزارش فرادید؛ شاخص آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه عدد ۱۷۴، سه شنبه عدد ۱۶۹، دوشنبه عدد ۱۶۶، یکشنبه عدد ۱۵۳ را نشان می‌داد که شرایطی ناسالم برای تمام گروه‌ها است. همچنین روز شنبه هم شاخص آلودگی هوا به عدد ۱۴۹ رسید، که مرز وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم برای تمام گروه‌ها به حساب می‌آید.

بررسی آمار‌های شرکت کنترل هوای شهر تهران نشان می‌دهد که پایتخت از ابتدای سال تاکنون ۱۴ روز ناسالم برای تمام گروه ها، ۹۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۸۲ قابل قبول و تنها ۱۵ پاک را پشت سر گذاشته است. این در حالی است که شرایط هوای تهران در سال گذشته بهتر از هوای امسال پایتخت بوده است.

در سال گذشته ۵ روز ناسالم برای تمامی گروه ها، ۸۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲۵۰ روز قابل قبول و ۲۹ روز پاک به ثبت رسیده است.
با این حال بیش از دو ماه تا پایان فصل زمستان باقی مانده است و در صورت ادامه پایداری هوا در بهمن ماه و اسفند باید در انتظار روزهای آلوده بیشتری باشیم.

شاخص آلودگی هوای تهران به چقدر رسید؟
آلودگی هوای تهران در روز‌های آینده ادامه می‌یابد؟

مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای به تداوم آلودگی هوای پایتخت و احتمال ورود به شرایط بسیار ناسالم برای همه گروه‌ها طی روز‌های آتی اشاره کرد. این مرکز از شهروندان تهرانی خواسته از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

براساس اعلام مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران پایداری هوا و انباشت آلاینده‌ها تا روز جمعه (۲۶ دی) ادامه خواهد داشت و احتمال ورود به شرایط بسیار ناسالم برای همه گروه‌ها طی روز‌های آتی وجود دارد.

البته سازمان هواشناسی در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام کرده است که با شروع ناپایداری جوی از اوایل هفته آینده، آلودگی هوا به تدریج کاهش می‌یابد. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، از شنبه با وزش باد از غلظت آلاینده‌های جوی در استان‌های تهران و البرز کاسته می‌شود.

شاخص آلودگی هوای تهران به چقدر رسید؟
احتمال تعطیلی تهران وجود دارد؟

با وجود پیش بینی سازمان هواشناسی و هشدار مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران مبنی بر احتمال ورود پایتخت به هوای بسیار ناسالم، برخی مسئولان شهری و کارشناسان محیط زیست پیشنهاد تعطیلی پایتخت را مطرح کرده اند.

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در این رابطه گفته است که «وضعیت خوب نیست و تهران باید حداقل چند روزی تعطیل شود. با توجه به اینکه یکشنبه هفته آینده تعطیل است، اگر شنبه هم تعطیل شود، شاید قدری آلودگی کم شود.»

البته او تاکید دارد که با تعطیل شدن مشکل تهران حل نمی‌شود، چرا که منابع آلاینده فعال هستند و پایداری هوا تا پایان هفته وجود دارد.

اما استاندار تهران در باره تعطیلی پایتخت معتقد است که تعطیل کردن تهران شرایط خاصی دارد و باید جوانب مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد. انوشیروان محسنی بندپی می‌گوید که این موضوع باید در جلسه هیأت دولت توسط وزیر بهداشت پیشنهاد شود و در آن جلسه تصمیم گیری لازم صورت بگیرد.

او در رابطه با عوامل آلودگی تهران گفته است که «برخی از نیروگاه‌ها و صنایع با افزایش مصرف گاز و معضل در تأمین گاز، تنها از گازوئیل استفاده می‌کنند که حدود ۵۰ درصد از گازوئیل مصرفی نیز یورو ۴ است و مقداری از آن نیز گازوئیل معمولی و بر اساس آنالیزی که انجام شده ۱۳ درصد ذرات معلق مربوط به وسایل نقلیه بنزین سوز، ۱۰.۳ درصد مربوط به موتورسیکلت‌ها و حدود ۱۷ درصد مربوط به پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و صنایع می‌باشد.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید