علیرضا قربانی بازار موسیقی را تصاحب کرد

سه آلبوم روی آب (بهار و تابستان)، من عاشق چشمت شدم و روی آب (پاییز و زمستان) با خوانندگی علیرضا قربانی رتبه اول تا سوم فروش را دارند.

کد خبر : ۸۹۵۲
بازدید : ۱۸۶۲
سه آلبوم روی آب (بهار و تابستان)، من عاشق چشمت شدم و روی آب (پاییز و زمستان) با خوانندگی علیرضا قربانی رتبه اول تا سوم فروش را دارند.

به گزارش ایلنا پرفروش‌ترین آلبوم‌های بیپ تونز در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

1- روی آب (بهار و تابستان) اثر علیرضا قربانی و صادق چراغی

2- من عاشق چشمت شدم اثر علیرضا قربانی و فردین خلعتبری

3- روی آب (پاییز و زمستان) اثر علیرضا قربانی و صادق چراغی

4- خداوندان اسرار اثر همایون شجریان و سهراب پورناظری

5- کینه اثر گروه نیوش

آلبوم روی آب (بهار و تابستان)
مجموعه «روی در آفتاب» در دو جلد منتشر شده است: جلد اول با عنوان «بهار و تابستان» شرح کودکی و جوانی مولانا است. این جلد نُه قطعه دارد و در دستگاه های نوا و شور ساخته شده است. قطعات آن «به چله»، «به سوگ»، «به شوریدن»، «به دریا»، «به راه»، «به خاک»، «به نای»، «به نقش» و «به رود» نام دارند که شامل همنوازی و تک نوازی بالابان، تک‌نوازی دو تار جنوب خراسان، همنوازی رباب و تصنیف‌های «برگذری» و «من غلام قمرم» است.

بنیاد رودکی در راستای برنامه‌های خود برای بزرگداشت شاعران ایرانی، مجموعه «روی در آفتاب» را منتشر کرده است. پیشتر مجمموعه «از خشت و خاک» در بزرگداشت فردوسی توسط این بنیاد منتشر شد و مجموعه بزرگداشت رودکی نیز در دست انتشار است.

آلبوم روی آب (پاییز و زمستان)
مجموعه «روی در آفتاب» در دو جلد منتشر شده است: جلد دوم با عنوان «پاییز و زمستان» شرح شیدایی و خلوت شعر مولانا است. این جلد 12 قطعه دارد و در دستگاه های ماهور و شور براساس گام‌های مقامی تنبور ساخته شده است. قطعات آن «به شکوفه‌ها»، «به رسم هَزاران»، «به روی یار»، «به آفتابم»، «به روشنی»، «به خفتگان»، «به شب»، «به چاه»، «به ماه»، «بی‌گاه شد»، «به مستی» و «به پایان» نام دارند که شامل تک‌نوازی دو تار جنوب خراسان، تک‌نوازی تنبور، همنوازی بالابان و تنبور، دو قطعه آوازی و تصنیف‌های «آفتاب» و «بی‌گاه شد» است.

بنیاد رودکی در راستای برنامه‌های خود برای بزرگداشت شاعران ایرانی، مجموعه «روی در آفتاب» را منتشر کرده است. پیشتر مجمموعه «از خشت و خاک» در بزرگداشت فردوسی توسط این بنیاد منتشر شد و مجموعه بزرگداشت رودکی نیز در دست انتشار است.

من عاشق چشمت شدم
پنج قطعه آلبوم «من عاشق چشمت شدم» از اجرای زنده ارکسترال توسط ارکستر مجلسی ایرانیان به رهبری بردیا کیارس ضبط شده است. بدنه اصلی سازبندی و هارمونی آلبوم را موسیقی کلاسیک غربی و ارکستر سمفونیک تشکیل داده است. آهنگساز از تغییرات هارمونیک و فضاسازی‌هایی استفاده کرده که مخاطب حرفه‌ای موسیقی کلاسیک با آن آشنا‌تر است. البته این تغییرات، بی‌دلیل نبوده و در پی ارتباط عمیق شعر و موسیقی به‌وجود آمده است.

خداوندان اسرار
آلبوم «خداوندان اسرار» اولین سی‌دی از پروژهٔ «آیینه‌ها» با آواز «همایون شجریان» و آهنگسازی «سهراب پورناظری»؛ یکم آذرماه منتشر شده است.

در این اثر علاوه بر ساخته‌های «سهراب پورناظری»، قطعه‌ای از ساخته‌های «کیخسرو پورناظری» با نام «یاوران» آمده که پیش از این در آلبوم «حیرانی» منتشر شده بود و حالا «سهراب پورناظری» با نگاهی متفاوت آن را تنظیم و «همایون شجریان» اجرا کرده است.

«خداوندان اسرار» شامل دو بخش است: در بخش اول آن «ساز و آواز» بداهه در مقام اصفهان با اشعاری از مولوی اجرا شده و بخش دوم شامل روایتی با نام «رهایی» در سه پردهٔ «مهتاب، خداوندان اسرار، جانی و صد آه» روی اشعاری از خیام، مولوی و حافظ آمده است.

در این آلبوم موسیقی «آزاد میرزاپور» با نواختن بربت، «حسین رضایی نیا» دف، «همایون نصیری» سازهای کوبه‌ای، «آیین مشکاتیان» کوزه، «محمت اکاتای» سازهای کوبه‌ای، «آرشاک ساهاکیان» دودوک، «آرین کشیشی» گیتار بیس و «سهراب پورناظری» تنبور، آواز «همایون شجریان» را همراهی کرده‌اند.

پروژهٔ «آیینه‌ها» شامل پنج اثر است که در قالب آلبوم‌های صوتی و تصویری خداوندان اسرار، آیینه‌ها و مستندی با نام «آن سوی آیینه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد به تناوب منتشر خواهد شد. پیش از این، کنسرت موسیقی «آیینه‌ها» در ۵۳ اجرا در شهرهای مختلف ایران، اروپا و آفریقا اجرا شده است.

آلبوم کینه
آلبوم «کینه» از گروه نیوش، اثری راک است که با موسیقی ایرانی تلفیق شده. این آلبوم هشت قطعه دارد که «انار»، «بیگاهان»، «صدای قلب»، «هم مستیم و هم قلاش»، «وقتی که نیستیم»، «کینه»، «شهریار جان» و «مرثیه‌ای برای شادی» نام دارند.

اعضای گروه نیوش را آرش قهرمانلو سرپرست و خوشنویس، سروش قهرمانلو خواننده و نوازنده سه تار و سه تارالکتریک، کیکاووس مختاری تنظیم‌کننده و نوازنده پیانو و سینتی سایزر، آرش آردفروشان همخوان و نوازنده گیتار و سهراب فتحعلی‌زاده نوازنده دف و درام و سازهای کوبه‌ای تشکیل می‌دهند.

ترانه‌های آلبوم «کینه» سروده حافظ ایمانی، گروس عبدالملکیان، شاه نعمت‌الله ولی، عماد خراسانی و دو لالایی کرمانجی است. نام آلبوم نیز از شعر سروده حافظ ایمانی برگرفته شده است:

«دوست، اما خونی، اما کینه، اما چاقو زد

یار، اما نارو، اما نارو، اما نارو زد»

گروه نیوش در آلبوم «کینه» ریتم‌های موسیقی راک و متال را با موسیقی ایرانی ترکیب کرده، و گیتار الکتریک را با دف همراه ساخته است. شور دف و غوغای گیتار هارد راک، فضایی مدرن از موسیقی سماع مانند ایجاد کرده اند؛ فضایی شلوغ که مخاطب خاص خود را می‌طلبد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید