فیلم‌هایی با سوژه زنان جاسوس

فیلم‌هایی با سوژه زنان جاسوس

اینکه زنی بتواند حرکات و رفتار‌های خشن و اکشنی که تاکنون جز از مردان سرنزده انجام بدهد جلوه‌های بصری تازه‌ای به فیلم می‌دهد و بُعد دیگری را از زنان بازیگر به نمایش می‌گذارد. کما اینکه قرار است شخصیت اصلی یکی از معروف‌ترین فیلم‌های جاسوسی جهان به نام مجموعه جیمز باند در سری جدیدش یک زن سیاهپوست باشد و این یک ساختارشکنی تمام عیار برای طرفداران این سبک فیلم‌هاست.

کد خبر : ۸۹۵۷۴
بازدید : ۱۳۷۸۰
فیلم‌هایی با سوژه زنان جاسوس
فرادید| در فیلم‌های جاسوسی همانند فیلم‌های جاده‌ای که زمانی غیرممکن بود شخصیت‌های اصلی آن‌ها یا قهرمان‌های داستان زن باشند عده‌ای در تصورشان هم نمی‌گنجید که فیلمی با محوریت زنان جاسوس ساخته شود، اما این جریان را نمی‌شود کتمان کرد که در طول تاریخ زنانی عنوان جاسوس را در جریانات سیاسی یدک کشیده و از آن سود برده‌اند.
اما فیلم‌های جاسوسی که کاراکتر اصلی داستان آن زن است جذابیت‌های خاص خود را دارد اینکه زنی بتواند حرکات و رفتار‌های خشن و اکشنی که تاکنون جز از مردان سرنزده انجام بدهد جلوه‌های بصری تازه‌ای به فیلم می‌دهد و بُعد دیگری را از زنان بازیگر به نمایش می‌گذارد.
کما اینکه قرار است شخصیت اصلی یکی از معروف‌ترین فیلم‌های جاسوسی جهان به نام مجموعه جیمز باند در سری جدیدش یک زن سیاهپوست باشد و این یک ساختارشکنی تمام عیار برای طرفداران این سبک فیلم‌هاست.
به گزارش فرادید: در این مطلب تعدادی از بهترین فیلم‌های جاسوسی با سوژه زنان جاسوس را معرفی می‌کنیم.


تماس با جاسوس/۲۰۲۰/Call to Spy

فیلم‌هایی با سوژه زنان جاسوس
فیلم درام تاریخی «تماس با جاسوس» به کارگردانی «لیدیا دین پیلچر» و نویسندگی «سارا مگان توماس» ساخته شده است که مگان توماس خود در فیلم نیز نقش‌آفرینی می‌کند. این فیلم از داستان‌های واقعی سه زن که به عنوان جاسوس در ارتش مخفی چرچیل کار می‌کردند الهام گرفته شده است؛ و در مورد قدرت چندفرهنگی مربوط به ظهور کنونی ناسیونالیسم و افراط گرایی است. داستانی در مورد زنانی است که به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته اند. این فیلم در سال ۲۰۱۹ ساخته شد، اما در اکتبر ۲۰۲۰ به نمایش گذاشته شد. فیلم در طول اکران با استقبال گسترده‌ای روبرو شد، هم مضامین به موقع آن و هم اجرای گروه موسیقی قوی فیلم مورد ستایش قرار گرفت.

داستان فیلم: در آغاز جنگ جهانی دوم در بریتانیایِ مستاصل و درمانده، چرچیل ماموریت ویژه‌ای بر عهده‌ی سازمان جاسوسی انگلستان قرار می‌دهد. این ماموریت استخدام و آموزش زنان به عنوان جاسوس است که مسئولیت دلهره آور آن‌ها ایجاد کارشکنی و افزایش مقاومت نیرو‌ها می‌باشد.


اسرار رسمی/۲۰۱۹/ Official Secrets

فیلم‌هایی با سوژه زنان جاسوس
مستند درام اسرار رسمی در سبک تریلر سیاسی به کارگردانی «گوین هود» و فیلمنامه‌نویس «گریگوری و سارا برنشتاین» و «گوین هود» برگرفته از یک ماجرای واقعی است و بر اساس کتاب (جاسوسی که تلاش کرد جنگ را متوقف کند) اثر «مارسیا و توماس میشل» ساخته شده است. در این فیلم ستارگانی، چون «کایرا نایتلی»، «مت اسمیت»، «رالف فاینز» و «متیو گود» بازی می‌کنند. هود در این فیلم بعد از معرفی طولانی شخصیت یک‌راست به سراغ موضوع اصلی داستان می‌رود و تمایلی به نشان دادن موضوعات جانبی ندارد. در این فیلم گرچه قهرمان اصلی تمایلی به جاسوسی ندارد، اما بعنوان یک افشاگر تحت تعقیب قرار می‌گیرد.
اسرار رسمی بر اساس زندگی افشاگر «کاترین گون» ساخته شده است که در آن افشای یک عملیات جاسوسی غیرقانونی توسط سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس برای ارزیابی احساسات بالقوه و سیاه نمایی دیپلمات‌های سازمان ملل متحد که در مورد قطعنامه‌ای در مورد حمله سال ۲۰۰۳ به عراق رأی می‌دهند.

داستان فیلم: در ژانویه سال ۲۰۰۳، یکی از کارمندان دولت بریتانیا به نام «کاترین گان» با ایمیلی روبرو می‌شود که از او و همکارانش در مرکز ارتباطات بریتانیا درخواست می‌کند تا دفاتر سازمان ملل در ۶ کشور را شنود کنند که آراء آن‌ها برای حمله‌ی عراق ضروری است. با توجه به اینکه این درخواست غیرقانونی است، کاترین این ایمیل را برای یکی از دوستانش می‌فرستد که این مسئله باعث لو رفتن آن ایمیل می‌شود و افکار عمومی از محتوای آن مطلع می‌شوند. لو رفتن محتوای آن ایمیل باعث می‌شود که زندگی کاترین برای همیشه تغییر کند و او تحت قانون اسرار رسمی مصوب سال ۱۹۸۹ تحت تعقیب قانونی قرار بگیرد.



آنا/۲۰۱۹/ Anna

فیلم‌هایی با سوژه زنان جاسوس
فیلم فرانسوی آنا در ژانر جاسوسی، مهیج، و اکشن به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی «لوک بسون» است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به «ساشا لوس»، «هلن میرن»، «لوک ایوانز»، و «کیلین مورفی» اشاره کرد. بسیاری در اظهار نظرهایشان شباهت این فیلم را با «دختری به نام نیکیتا» (پیشنهاد می‌شود این فیلم را هم ببینید) از همین کارگردان در سال ۱۹۹۱ می‌دانند و ساخت آنرا چیزی در حد بازسازی فیلم با امکانات و بازیگر‌های جدید می‌دانند، اما آنا جذابیت‌ها و ویژگی‌های مسحورکننده بخصوص خود را دارد. مخصوصا در بازی با چیدمان و ساختار، که در این فیلم، خطوط روایی داستان، مرتبا در خط‌های زمانی مختلف جابه‌جا می‌شود. پیشنهاد می‌شود

داستان فیلم: آنا پولیتووا بر خلاف ظاهر آرامش دارای رازی پنهان است. او به‌عنوان فروشنده عروسک خیمه‌شب‌بازی در بازار مسکو کار می‌کرده و بعد توسط یک استعدادیاب به یک آژانس مدلینگ پاریس معرفی می‌شود. او به‌سرعت وارد دنیای مد می‌شود و در کارش پیشرفت می‌کند. اما او مهارت و قدرتی دارد که او را به یکی از مخوف‌ترین آدم‌کش‌های تاریخ تبدیل می‌کند. آنا با دوستانی فقیر و البته خلافکار همخانه هست، ولی برخورد با مأموران (کا گ ب/ KGB) زندگی او را وارد فاز جدیدی می‌کند.



گنجشک سرخ/۲۰۱۸/ Red Sparrow
فیلم‌هایی با سوژه زنان جاسوس
فیلم هیجان انگیز گنجشک سرخ با محوریت جاسوسی به کارگردانی «فرانسیس لارنس» و نویسندگی «جاستین هِیث» است که بر پایه رمانی به همین نام اثر «جیسون متئوس» ساخته شده‌است. از ستارگان این فیلم «جنیفر لارنس» است که بخوبی کاریزماتیک زنی جاسوس را به نمایش می‌گذارد. گنجشک سرخ با وجود ایدئولوژیک بودنش، با استفاده از تکنیک‌های مدرن سینمایی (در جلوه‌های ویژه، گریم و حتی در فیلم‌نامه نویسی) تماشاچی را میخ‌کوب می‌کند.

داستان فیلم: «دومنیکا اگوروا» یک رقصنده‌ی بالرین مشهور است. او برای تامین هزینه‌های مادر بیمارش، سخت کار می‌کند. اما مصدومیتی برای او رخ می‌دهد که او را برای همیشه از دنیای رقص دور می‌کند. دومنیکا که مجبور است هزینه‌های زندگی مادرش را تامین می‌کند، مجبور می‌شود با سرویس اطلاعات خارجی روسیه (کا گ ب) همکاری کند؛ و توسط مدرسه‌ای متعلق به سرویس اطلاعاتی روسیه آموزش‌های لازم را می‌بیند؛ و بعد ماموریت‌هایی را برای اهداف گوناگون آغاز میکند اما...



بلوند اتمی/۲۰۱۷/ Atomic Blonde
فیلم اکشن، مهیج، جاسوسی بلوند اتمی به نویسندگی «کرت جانستاد» و کارگردانی «دیوید لینچ» سازنده فیلم مشهور «جان ویک» است. این فیلم برگرفته از رمان گرافیکی «سردترین شهر»، به قلم «آنتونی جانستون» در سال ۲۰۱۲ است. «شارلیز ترون» ستاره مشهور هالیوودی به همراه «جیمز مک‌آووی»، «جان گودمن» و... در این فیلم بازی می‌کنند. بلوند اتمی همانند دیگر آثار لینچ بسیار خوش‌ساخت است و ساعاتی هیجانی را برای بیننده فیلمش همراه با یک جاسوس زن ایجاد می‌کند.

داستان فیلم: حول محور جاسوسی است که موظف به پیدا کردن لیستی از مأموران دوجانبه است که در حال قاچاق به غرب می‌باشند. در دوران بعد از جنگ سرد، یک مامور انگلیسی توسط کا گ ب به قتل می‌رسد. سرویس جاسوسی بریتانیا (ام‌آی‌سیکس) یکی از بهترین ماموران خود با نام لورین براوتون را استخدام می‌کند تا راهی برلین شود. جایی که این قتل رخ داده، بلکه ردپایی از یک قاتل روس پیدا کند. لورین می‌خواهد دلیل مرگ همکارش را بفهمد و البته لیست مشهور سلاح‌هایی را پیدا کند که اگر روس‌ها به آن دست پیدا کنند، یک جنگ واقعی آغاز می‌شود.



جاسوس/۲۰۱۵/spy
فیلم‌هایی با سوژه زنان جاسوس
کمدی، اکشن ماجراجویانه‌ی «جاسوس» به کارگردانی و نویسندگی «پال فیگ» است. این فیلم برخلاف دیگر فیلم‌های جاسوسی که لحنی خشک و جدی دارند بسیار خنده‌دار و طنز است؛ و برگ برنده‌ای آن هنرمند جذاب و بامزه «ملیسا مک‌کارتی» است که با توجه به شرایط فیزیکی خاصش موقعیت‌های جدیدی را در نقش زنی جاسوس خلق کرده‌است. از دیگر بازیگران فیلم «جیسون استاتهام»، «رز بیرن»، «بابی کاناوله»، «آلیسون جانی» و «جود لا» هستند.

داستان فیلم: یک میزگرد مخفیانه از تحلیلگران سازمان سی‌آی‌ای تشکیل می‌شود. آن‌ها در تلاش هستند تا داوطلبان نفوذ مخفیانه به تشکیلات یک فروشنده سلاح‌های مرگبار را بررسی کنند. هدف آن‌ها پیداکردن یک مامور مناسب است. اما اولین مامور با شکست مواجه می‌شود و در ادامه مامور اداره سازمان جاسوسی آمریکا سوزان کوپر (ملیسا مک‌کارتی) پیشنهاد می‌کند که ماموریت را به او بدهند؛ و سازمان جاسوسی ایالات متحده هم به ناچار سوزان کوپر را به این ماموریت خطرناک می‌فرستد که جلوی این معامله را بگیرد.



هانا/۲۰۱۱/ Hanna
فیلم‌هایی با سوژه زنان جاسوس
فیلم اکشن، هیجانی «هانا» به کارگردانی «جو رایت» و نویسندگی «هسث لاکهد» و «دیوید فار» تجربه نوینی در فیلم‌هایی با ژانر هیجان‌انگیز است. «سورشا رونان» در نقش اول فیلم با وجود سن کمش توانایی‌های هنرمندانه‌اش را بخوبی نشان می‌دهد؛ و وجهه‌ی جدیدی از شمایل یک دختر جاسوس ارائه می‌دهد. درواقع فیلم تقابل ذات شخصیت دختر نوجوانی که تاکنون با مفاهیم احساسی و مدنی آشنا نشده را با مفاهیم جدیدی نشان می‌دهد که شاید مسیر زندگی او را دگرگون کند. از دیگر بازیگران معروف فیلم به «اریک بانا» و «کیت بلانشت» می‌توان اشاره کرد.

داستان فیلم: هانا از کودکی تمرین‌های آدم‌کشی خاصی را زیر نظر پدرش فراگرفته و با مطالعه کتاب‌های قدیمی فنون رزمی گذشتگان را به خوبی آموخته است. پدر هانا که در گذشته مامور سی‌ای‌آی بوده، اما به دلیل جلوگیری از فاش‌شدن یک راز بسیار بزرگ، آمریکا را به مقصد قطب شمال ترک کرده است. با این حال دولت آمریکا تصمیم دارد او را به قتل برساند. هانا کتاب‌های کهن زیادی می‌خواند و دانش فراوانی درباره جنگیدن به عنوان یک رزم دارد. اما با وجود توانایی‌های حیرت‌انگیزش هنوز احساساتش را درک نکرده و شناختی از فرهنگ و تکنولوژی‌های جدید ندارد.



سالت /۲۰۱۰/ Salt

فیلم‌هایی با سوژه زنان جاسوس
تریلر اکشن، مهیج و جاسوسی آمریکایی «سالت» به کارگردانی «فیلیپ نویس» و نویسندگی «کورت ویمر» سرکوفتی به همه فیلم‌های اکشن بدساخت با قهرمانی یک مرد است که در سرتاسرش تنها سر و صدا‌های اضافی و در هم برهم مغز آدم را متلاشی می‌کند. سالت با خلق صحنه‌های اکشن به ویژه نمایش اتفاقات دلهره آور باعث جذب بیننده می‌شود. سوپراستار فیلم «آنجلینا جولی» که در واقع به جای تام کروز که فیلمنامه برای او نوشته شده بود و به دلیل مخالفت او برای حضور در فیلم، شخصیت مرد قصه بدل به شخصیت زن می‌شود، بازی می‌کند و بخوبی از پس نقش شخصیتی بی‌رحم برمی‌آید. این فیلم یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های نخستین سال دهه دوم قرن بیست و یکم لقب گرفت.

داستان فیلم: زنی به نام ایولین سالت، مأمور سی‌آی‌ای است. او در اولین سالگرد ازدواجش با یک مرد آلمانی به نام مایک که حشره‌شناس مشهوری است برای بازجویی از یک جاسوس روسیه راهی روسیه می‌شود. این جاسوس نقشه‌ی سالت برای ترور رئیس‌جمهور روسیه در مراسم تشییع معاونش را افشا می‌کند. او که انگشت اتهام برنامه‌ریزی را به سمت خود می‌بیند از دست همکارانش فرار می‌کند؛ و برای پنهان‌کردن هویت واقعی و اثبات بی‌گناهی‌اش راه سخت و طاقت‌فرسایی پیش‌رو دارد.




بدهی/۲۰۱۰/The Debt

فیلم‌هایی با سوژه زنان جاسوس
درام هیجان‌انگیز «بدهی» به کارگردانی «جان مدن» و نویسندگی «متیو وان»، «جین گولدمن» و «پیتر استراقان» بازسازی بریتانیایی فیلم هیجان انگیز Ha-Hov در سال ۲۰۰۷ در اسرائیل است و در آن «هلن میرن»، «سام ورتینگتون»، «جسیکا چستین»، «سیاران هندز»، «تام ویلکینسون»، «مارتون تسوکاس» و «یسپر کریستنسن» بازی می‌کنند. جان مدن پیچ و تاب‌های شوکه‌کننده و محسورکننده‌ای در فیلم قرار داده که باعث شده بدهی به فیلمی هوشمند با عملکرد خوب در ژانر جاسوسی تبدیل شود. اکثر منتقدان فیلم را خوب ارزیابی کرده و آن‌را یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۱۱ دانسته‌اند.

داستان فیلم: ۳ مامور حرفه ایی سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) به نام‌های ریچل، استفان و دیوید در یک عملیات بسیار حساس مامور می‌شوند تا یک دکتر روانی و به شدت سادیسمی به نام دیتر ووگل که متخصص در امور آزار و اذیت یهودیان است را دستگیر کرده و به اسرائیل بازگردند تا بصورت کاملاً منصفانه ایی محاکمه شود! اما این ماموریت طبق نقشه پیش نمی‌رود و همه چیز به شکل کاملاً اشتباهی پایان می‌پذیرد. سه دهه از زمان این عملیات می‌گذرد و ماموران سابق موساد امروز بازنشسته شده اند و در حال سپری کردن باقی عمرشان هستند. اما به تازگی منابع آگاهی گزارش داده اند که دیتر ووگل هنوز زنده است و ظاهراً در حال سپری کردن لحظات باقی مانده عمرش می‌باشد! با شنیدن این اظهارات، موقعیت اجتماعی این ۳ قهرمان به خطر می‌افتد و باید هرطور که شده از شَر برنهارت خلاص شوند! اما مشکل اینجاست که در بین اعضای گروه سابق موساد، دیوید به تازگی دست به خودکشی زده و استفان هم که بر روی صندلی چرخ دار نشسته و توان حرکت ندارد، به همین جهت تنها ریچل می‌تواند تا به محل نگهداری دیتر ووگل رفته تا او را از میان بردارد.


کتاب سیاه/۲۰۰۶/ Black Book

فیلم‌هایی با سوژه زنان جاسوس
درام مهیج، جنگی «کتاب سیاه» که توسط «پل ورهوون» نوشته و کارگردانی شده براساس چندین واقعه و شخصیت واقعی ساخته شده است. در این فیلم «کریس ون هوتن»، «سباستین کخ»، «تام هافمن» و «هالینا راین» بازی می‌کنند. بازیگران آن هستند. کتاب سیاه از آن فیلم‌هایی که دو ساعت و نیم نشستن جلوی تلویزیون، خسته و نا امیدت نمی‌کند. با قهرمانانش درد و رنج را حس می‌کنی و دوست داری خائنین از صحنه روزگار محو شوند.

داستان فیلم: در اوج جنگ جهانی دوم و اشغال هلند توسط نازی‌ها ٬ یهودی‌های آن کشور در پی فرار به مناطق امن ترند. قهرمان داستان٬ دختری است از یک خانواده ثروتمند یهودی که در حین فرار٬ خانواده خود را ازدست می‌دهد و در پی یک سلسله اتفاقات به گروه مقاومت می‌پیوندد. در طول جنگ جهانی دوم جاسوسی برای مقاومت می‌شود. گروه از او می‌خواهد با یک فرمانده آلمانی طرح دوستی بریزد، اما این طرح به فاجعه می‌انجامد. البته نه بخاطر لو رفتن ماجرا. دختر عاشق فرمانده آلمانی می‌شود که انگار از خیلی‌های دیگر انسان‌تر است. جنگ تمام می‌شود و حالا دختر که در مظان اتهام به خیانت و همکاری با نازی هاست باید بیگناهیش را ثابت کند تا از اعدام بگریزد.



آقا و خانم اسمیت/۲۰۰۵/Mr & Mrs Smith

فیلم‌هایی با سوژه زنان جاسوس
فیلم جاسوسی «آقا و خانم اسمیت» فیلمی کمدی، رمانتیک آمریکایی به نویسندگی «سیمون کینبرگ» و کارگردانی «داگ لیمان» است. این فیلم در سال ۲۰۰۵ اکران شد و توانست نظرات مثبت منتقدان را جلب کند. از ستارگان فیلم «برد پیت» و «آنجلینا جولی» است. همبازی شدن در این فیلم شروعی بر رابطه میان آن‌ها بود؛ که به پردرآمدترین فیلم این دو سوپراستار تبدیل شد.

داستان فیلم: در مورد ۲ جاسوس حرفه‌ای هست که برای تبرئه شدن از یک انفجار به صورت مصلحتی با هم ازدواج می‌کنند، ولی این رابطه ادامه پیدا می‌کند و در ادامه آن‌ها واقعا عاشق هم می‌شوند. سازمان‌هایی که این دو برای آن‌ها کار می‌کنند رقیب هم هستند و هردو این سازمان‌ها به صورت جداگانه دستور حذف یک نفر را به آن‌ها داده و حالا این دو به هویت هم پی میبرند.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    عالی بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید