طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی، خمیر پیتزای ایتالیایی

طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی، خمیر پیتزای ایتالیایی

برخی اوقات پیش می آید که خمیر پیتزایی که تهیه کرده اید، همچون فست فودی ها از آب درنیامده و پف ندارد و یا ترد نشده و یا حتی چسبندگی و انسجام لازم را ندارد. اما با آموزشی که امروز در اختیار شما گذاشته می شود، دیگر جای نگرانی نیست و شما نیز می توانید خمیر پیتزای خانگی متناسب با سلیقه تان را تهیه کنید.

کد خبر : ۸۹۶۶۹
بازدید : ۱۶۸۴۶
طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی
فرادید | پیتزا یکی از مشهورترین غذا‌های دنیا به‌حساب می‌آید و به‌عنوان یک فست‌فود متداول در اروپا و آمریکا استفاده می‌شود. خمیر پیتزا، از اجزای مهم در پخت یک پیتزا است که اگر روش پخت آن را بلد باشید با صرف زمانی اندک می توانید خمیری خوشمزه و باب طبع درست کنید.

به گزارش فرادید، خمیر پیتزا نوعی نان مخصوص است که تهیه آن اصلا کار سختی نبوده و می توان با ساده ترین و فوری ترین روش های ممکن یک خمیر پیتزای خانگی تهیه کرد. اگر خمیر پیتزایی که آماده کرده اید دارای بافتی مناسب باشد، قطعا به زیبایی ظاهری و طعم پیتزا کمک می کند و می توانید وعده ای خوشمزه تدارک ببینید.

برخی اوقات پیش می آید که خمیر پیتزایی که تهیه کرده اید، همچون فست فودی ها از آب درنیامده و پف ندارد و یا ترد نشده و یا حتی چسبندگی و انسجام لازم را ندارد. اما با آموزشی که امروز در اختیار شما گذاشته می شود، دیگر جای نگرانی نیست و شما نیز می توانید خمیر پیتزای متناسب با سلیقه تان را تهیه کنید.
پیتزا نوعی غذای بین المللی است که اصالتی ایتالیایی دارد. اصطلاح پیتزا نخستین بار در قرن دهم میلادی به‌زبان لاتین در دست‌نوشته‌ای در شهر گائتا «واقع در جنوب ایتالیا» به ثبت رسیده‌ بود.

مواد مورد نیاز

آرد سفید: یک پیمانه، روغن زیتون یا مایع: ۱ قاشق غذاخوری، شکر: ۱ قاشق سوپ‌خوری، خمیر مایه فوری: ۱ قاشق مرباخوری، نمک: ۱ قاشق چای‌خوری، آب ولرم نصف پیمانه + یکی دو قاشق غذاخوری اضافه
چگونه پیتزای خانگی درست کنیم

طرز تهیه خمیر پیتزا

پودر خمیر مایه فوری را با یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید و آن را کنار بگذارید. آرد الک شده را با خمیر مایه و نمک و روغن زیتون مخلوط می‌کنیم و وقتی همه مواد کاملا با هم مخلوط شدند، شروع به ورز دادن آن می‌کنیم تا خمیر نرم شود. سپس روی یک سطح صاف مقداری آرد می‌ریزیم و خمیر را روی آن قرار می‌دهیم و دوباره ورز می‌دهیم. چندین بار این کار را تکرار کنید تا هیچ هوایی داخل خمیر نماند.

سپس مقداری روغن را در یک ظرف می‌ریزیم و با قلمو همه قسمت‌های آن را چرب می‌کنیم و خمیر را داخلش می‌گذاریم. روی ظرف را می‌پوشانیم و اجازه می‌دهیم بین یک تا دو ساعت خمیر استراحت کند. پس از دو ساعت خمیر شما حجیم می‌شود. حالا خمیر را به هر مقداری که می‌خواهید روی ظرفتان پهن کنید و مواد پیتزا را روی آن بریزید. زیر ظرف را حتما با مقداری روغن چرب کنید.

نکات کلیدی خمیر پیتزای خانگی

خمیر مایه را حتما با آب ولرم مخلوط کنید. هرچه خمیر بیشتر ورز داده شود، لطفات بیشتری خواهد داشت. تمام ظرفی را که می‌خواهید خمیر در آن استراحت کند، خوب چرب کنید. شیر هم باعث تردتر شدن و مزه بهتر خمیر می‌شود.

خمیر پیتزا بدون فر

به سادگی خمیر پیتزای تهیه شده خود را می‌توانید داخل یک ماهیتابه پهن کرده و حرارت را کم کنید و درب آن را بگذارید و اجازه دهید تا خمیر به خوبی بر روی شعله گاز پخته شود.

چه نوعی از آرد مناسب است؟

وقتی خمیر پیتزا در جایگاه مهمترین فاکتور، یعنی داشتن یک پیتزای خوب نقش بازی می‌کند، داشتن آرد مناسب که تقریباً سنگ بنای این خمیر است، نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد شد. اینکه چه آردی می‌تواند انواع خمیر پیتزای مورد نظر شما را تامین سازد، مقوله پیچیده‌ای نیست؛ اما همراه با سلایق آشپز‌های گوناگون خصوصا در آموزش آشپزی عوض می‌شود.

بعضی از آشپز‌ها در آموزش آشپزی آرد سفید شیرینی پزی را می‌پسندند و بعضی دیگر آرد نان را کافی می‌دانند و گاهی هم آرد نان سنگک را به عنوان یک آرد خوب در آموزش آشپزی توصیه کرده اند. در نظر داشته باشید که انتخاب آرد، ارتباط نزدیک با سلایق شما دارد.
آرد سفید شیرینی پزی یک خمیر پیتزای نرم تحویل شما خواهد داد و آرد مناسب نانوایی‌ها برای شما پیتزایی برشته و ترد تولید خواهد کرد. این یک ماجرای سلیقه‌ای در جریان آموزش آشپزی است و یقینا سلیقه‌ی شما نیز در آن دخیل خواهد شد.
روش درست کردن پیتزا در خانه

مواد مورد نیاز برای خمیر پیتزا ایتالیایی

مخمر خشک فعال یک ونیم قاشق سوپ خوری، شکر دو قاشق چای خوری، آب گرم -۱۰۰ تا ۱۱۰ درجه فارنهایت دو فنجان، نمک دوقاشق غذاخوری، آرد شش فنجان، روغن زیتون دو قاشق غذا خوری

طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی

ابتدا در یک کاسه کوچک، ترکیب مخمر، شکر، آب را به آرامی هم بزنید تا حل شود و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه استراحت کند. سپس ترکیب نمک و آرد را چند بار با هم خوب مخلوط می‌کنیم و بعد مخلوط مخمر و روغن زیتون را اضافه کرده و به آرامی مخلوط کنید. در این حالت خمیر چسبناکی بوجود می‌آید، کمی روی میز کار آرد می‌پاشیم و خمیر را از ظرف خارج کرده و خوب ورز می‌دهیم تا دیگه به دست نچسبد.

خمیر را داخل یک ظرف قرار می‌دهیم و روی آن را با کیسه نایلونی می‌پوشانیم و می‌گذاریم در یک جای گرم به مدت یک ساعت استراحت کند.

مواد مورد نیاز برای سس ایتالیایی

پودر سیر ۱ قاشق چایخوری، پنیر پارمزان ۳ قاشق سوپخوری، آب ولرم ۱ لیوان، رب گوجه ۲۰۰ گرم، ریحان ۱/۴ قاشق چایخوری، مرزنجوش (اختیاری) ۱/۴ قاشق چایخوری، پونه ۱/۴ قاشق چایخوری، پودر پیاز ۳/۴ قاشق چایخوری، نمک به میزان لازم، عسل ۲ قاشق سوپخوری، فلفل قرمز ۱/۸ قاشق چایخوری، فلفل سیاه ۱/۴ قاشق چایخوری
درست کردن پیتزای خانگی

مراحل تهیه سس ایتالیایی

برای تهیه سس پیتزا، در یک کاسه، رب گوجه فرنگی، آب، پودر سیر، پودر پیاز، پنیر پارمزان، پونه، (مرزنجوش)، ریحان، عسل، فلفل قرمز و فلفل سیاه و نمک را با هم خوب مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ۳۰ دقیقه کنار بگذارید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند و سس آماده شود. سپس سس پیتزا را بر روی خمیر پیتزا بمالید و پیتزا را به دلخواه خود آماده کنید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید