صعود قیمت بیت کوین و اتریوم تا کجا ادامه دارد؟

صعود قیمت بیت کوین و اتریوم تا کجا ادامه دارد؟

بسیاری از کارشناسان بازار‌های مالی معتقدند که بیت کوین در مسیر رسیدن به بلوغ قرار دارد. از این رو ابراز امیدواری می‌کنند که بیت کوین کانال‌های بسیار بالاتر از ۴۰ هزار دلار را فتح کند. از آن طرف اتریوم هم طی شبانه‌روز گذشته از سقف تاریخی خود عبور کرد و در حال خیز برداشتن برای ثبت اوج دیگری است. شماری از ناظران بازار بر این باورند که این ارز دیجیتال به‌سرعت می‌تواند از محدوده قیمتی ۱.۴۰۰ دلار عبور کند. از طرفی کارشناسان معتقدند با راه‌اندازی به‌روزرسانی اتریوم ۲.۰، روند صعودی این ارز دیجیتال قوت بیشتری خواهد گرفت.

کد خبر : ۸۹۶۷۲
بازدید : ۵۵۷۴
قیمت بیت کوین
فرادید | بیت کوین و اتریوم به عنوان دو لیدر اصلی بازار که بیشترین حجم بازار را هم در اختیار دارند، در طول روز‌های اخیر از سقف‌های تاریخی خود عبور کردند. این مسئله باعث شد تا حجم بازار ارز‌های دیجیتال از مرز یک تریلیون دلار عبور کند. بیت کوین در آخرین رکوردشکنی ۱۹ دی ماه توانست به سطح ۴۱ هزار و ۹۰۰ دلار برسد. اتریوم نیز روز گذشته با ورود به کانال ۱۴۰۰ دلار رکورد تاریخی خود را به فاصله دو هفته شکست.

به گزارش فرادید؛ در حال حاضر قیمت بیت کوین و اتریوم وارد فاز اصلاح شده اند. اما اصلاح بیت کوین جدی‌تر است و هم اکنون تا کانال ۳۴ هزار دلار عقب نشینی کرده است. از آن طرف اتریوم هم با افت بیش از ۱۱ درصد به کانال ۱۲۰۰ دلار بازگشته است.



اما باید توجه داشت که این اصلاح‌ها ذات بازار‌های مالی است و پس از مدتی روند صعودی دوباره آغاز می‌شود.

بیت کوین در طول یک سال گذشته ۲۹۵ درصد رشد داشته است که از این میزان ۲۵۹ درصد تنها در شش ماه گذشته به ثبت رسیده است. از طرفی حجم بازار هم به رقمی بالغ بر ۶۳۶ میلیارد دلار رسیده است که عدد قابل توجهی به حساب می‌آید.

اتریوم نیز با حجم بازار ۱۴۲ میلیارد دلاری در حال حاضر رتبه دوم پرمعامله‌ترین و پرحجم‌ترین ارز بازار دیجیتال را به خود اختصاص داده است. این رمز ارز در طول ۳۶۵ روز گذشته ۶۴۳ درصد رشد داشته که ۳۵۵ درصد متعلق به ۶ ماه گذشته بوده است.

قیمت اتریوم
صعود بیت کوین تا ۱۰۰ هزار دلار؟

بسیاری از کارشناسان بازار‌های مالی معتقدند که بیت کوین در مسیر رسیدن به بلوغ قرار دارد. از این رو ابراز امیدواری می‌کنند که بیت کوین کانال‌های بسیار بالاتر از ۴۰ هزار دلار را فتح کند. چنانچه جف کوری، تحلیل‌گر ارشد گلدمن ساکس دراین باره می‌گوید: «بیت کوین پس از پشت سر گذاشتن دهه‌ای مملو از نوسانات قیمتی شدید اکنون در حال سپری کردن دوره بلوغ خود و عرض اندام در قالب یک کلاس دارایی جدید است.»

در این میان بانک آمریکایی جی پی مورگان هم از احتمال رسیدن ارزش بیتکوین به ۱۴۶ هزار دلار در بلندمدت خبر داده است.

البته در طرف مقابل برخی تحلیل‌گران معتقدند که احتمال سقوط قیمت بیت کوین تا ۲۷.۰۰۰ دلار وجود دارد. به‌گفته آن ها، این مسئله ممکن است باعث ایجاد هراس در بازار آلت کوین‌ها و به تبع آن سقوط آن‌ها شود.

برخی تحلیل‌گران معتقدند که احتمال سقوط قیمت بیت کوین تا ۲۷،۰۰۰ دلار وجود دارد. به‌گفته آنها، این مسئله ممکن است باعث ایجاد هراس در بازار آلت کوین‌ها و به تبع آن سقوط آن‌ها شود.

از طرفی درطول هفته‌های اخیر شماری از پرآوازه‌ترین نام‌های وال استریت به حمایت تمام‌قد از بیت کوین برخاسته‌اند. نام‌های بزرگی از جمله پاول تودور جونز و استنلی دراکنمیلر پیش‌تر در بازار بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند. شرکت‌هایی مانند مس‌میوچال و رافر اینوستمنت هم اعلام کرده‌اند که در این بازار حضور دارند.

ماه گذشته نیز صندوق پوششی اسکای‌بریج کپیتال متعلق به آنتونی اسکاراموچی، درخواست خود را برای راه‌اندازی یک صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر بیت کوین تسلیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا کرد.

اما تمام این‌ها جدا از میلیارد‌ها دلار سرمایه‌گذاری شرکت‌هایی همچون مایکرواستراتژی گری‌اسکیل، پی پل و اسکوئر در بازار بیت کوین است.

صعود بیت کوین
قیت اتریوم تا کجا پیش می‌رود؟

قیمت اتریوم طی شبانه‌روز گذشته از سقف تاریخی خود عبور کرد و در حال خیز برداشتن برای ثبت اوج دیگری است. شماری از ناظران بازار بر این باورند که این ارز دیجیتال به‌سرعت می‌تواند از محدوده قیمتی ۱.۴۰۰ دلار عبور کند. از طرفی کارشناسان معتقدند با راه‌اندازی به‌روزرسانی اتریوم ۲.۰، روند صعودی این ارز دیجیتال قوت بیشتری خواهد گرفت.

این به‌روزرسانی قرار است مقیاس‌پذیری شبکه را بیشتر کند. از دیگر مزایای اتریوم ۲.۰ می‌توان به سرعت بالاتر انجام تراکنش‌ها و کارمزد‌های کمتر اشاره کرد.

ایوز رنو، مدیر معاملات در وایرکس درباره عبور قیمت اتریوم از سقف‌های تاریخی می‌گوید: «نزدیک‌شدن به تاریخ عرضه قرارداد‌های آتی CME در ماه فوریه و عرضه اتریوم ۲.۰ عامل اصلی این افزایش قیمت هستند.»

در این میان اسپنسر نون یکی از تحلیلگران صندوق سرمایه‌گذاری واریانت، به تازگی از ۱۱ شاخص کلیدی نام برده که به‌گفته او می‌توانند نشانگر آغاز قریب‌الوقوع رشد سهمی‌وار قیمت اتریوم باشند.

نون در تحلیل خود به بیش از یک میلیون آدرس یکتایی اشاره کرده که طی ۸ ماه گذشته با پروتکل‌های دیفای تعامل کرده‌اند.

او می‌گوید: «اتریوم همچنان از نظر میزان کارمزد‌های پرداخت‌شده، یکه‌تاز صنعت ارز‌های دیجیتال است (بیش از ۷.۲۵ میلیون دلار متوسط روزانه)؛ امری که اثبات می‌کند که این شبکه، مفیدترین شبکه جهان است.»
صعود قیمتی اتریوم
به‌گفته اسپنسر نون، شمار آدرس‌های فعال روزانه اتر طی ۱۲ ماه گذشته دو برابر شده و به سقف تاریخی ۵۵۰،۰۰۰ رسیده است. علاه بر این، تقریباً ۲۰ میلیارد دلار از استیبل کوین‌های موجود در بازار طی یک سال گذشته، روی بستر شبکه اتریوم عرضه شده است.

هم‌زمان با انتشار توییت‌های نون، توکن ترمینال، پلتفرمی تحلیلی که از نسبت‌های مالی سنتی همچون قیمت به درآمد (P/E) برای سنجش بازار ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کند، طی توییتی با انتشار نمودار نسبت قیمت به فروش اتریوم یادآور شده که این بار با دفعات پیشین فرق دارد.

نمودار یادشده نشان می‌دهد که نسبت قیمت اتریوم به کارمزد تولیدشده توسط این شبکه به کف تاریخی خود رسیده و این اتفاق نشانگر آن است که بهای اتر نسبت به آنچه باید باشد، بسیار کمتر است. با این حال، کاربران در پاسخ به این ادعا نوشته‌اند که استفاده از معیار‌هایی همچون قیمت به فروش برای اتریوم چندان روا نیست و میزان فروش اتر مشتمل بر کارمزد‌هایی است که از سوی ماینر‌ها جمع‌آوری شده است.

نون از تراکنش‌های بزرگ، هش ریت و سرمایه‌های خروجی از صرافی‌ها به‌عنوان عوامل صعودی دیگر یاد کرده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید