تاریخ استیضاح دونالد ترامپ تعیین شد

تاریخ استیضاح دونالد ترامپ تعیین شد

این نخستین بار است که یک رئیس‌جمهور سابق در آمریکا در معرض استیضاح قرار می‌گیرد. دوره ریاست‌جمهوری او اول بهمن‌ماه به پایان رسید.

کد خبر : ۸۹۷۴۳
بازدید : ۴۶۱۲
دونالد ترامپ

رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنای آمریکا از آغاز استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور در مجلس سنا، در هشتم فوریه (۲۰ بهمن‌ماه) خبر داد. این تاریخ در حالی تعیین شده که رهبران سنا توافق کردند استیضاح را به تعویق بیاندازند و به تیم حقوقی ترامپ فرصت بیشتری برای آمادگی بدهند. لایحه دفاع باید تا دوم فوریه تحویل داده شود.

با این تعویق، دموکرات‌های سنا هم فرصت بیشتری برای کار روی قانون کووید-۱۹ و تایید کابینه جو بایدن پیدا می‌کنند. این نخستین بار است که یک رئیس‌جمهور سابق در آمریکا در معرض استیضاح قرار می‌گیرد. دوره ریاست‌جمهوری او اول بهمن‌ماه به پایان رسید.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان به صورت رسمی کار روی تک‌ماده استیضاح ترامپ را از روز دوشنبه آغاز کردند، اما بر اساس توافق میان چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا، این استیضاح تا ماه فوریه به تعویق می‌افتد. بدون این توافق، جلسه استیضاح بعد از ظهر روز پس از انتقال ماده قانونی به سنا برگزار می‌شد.

به گفته سناتور شومر، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان روز دوشنبه آینده مصوبه استیضاح دونالد ترامپ را تحویل خواهد داد و اقدامات اولیه روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد.

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه ۲۴ دی‌ماه برای دومین‌بار در طول ۱۳ ماه دونالد ترامپ را به اتهام «تحریک به شورش» استیضاح کرد. ترامپ بار دیگر هم در سال ۱۳۹۸ استیضاح شد. او نخستین رئیس جمهوری تاریخ ایالات متحده است که دو بار در طول دوره خدمت خود در این مقام، از سوی نمایندگان کنگره استیضاح شده است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید