علائم گونه جدید بیماری کرونا: گلودرد، سرفه و خستگی مفرط

علائم گونه جدید بیماری کرونا: گلودرد، سرفه و خستگی مفرط

به گزارش ONS افرادی که به گونه جدید ویروس کرونا مبتلا می‌شوند کمتر علائمی مانند از دست دادن حس چشایی و بویایی را نشان می‌دهند و گلودرد نیز می‌تواند علامت کرونا باشد.

کد خبر : ۸۹۹۶۴
بازدید : ۱۰۶۳۰
علائم گونه جدید بیماری کرونا
فرادید | سرفه، خستگی مفرط، گلو‌درد و درد‌های عضلانی ممکن است در افرادی که گونه انگلیسی ویروس کرونا را گرفته‌اند شایع‌تر باشد.

به گزارش فرادید به نقل از بی‌بی‌سی ورلد، این علائم بعد از مطالعه علائم ۶۰۰۰ نفر و توسط درفتر آمار ملی بریتانیا ONS شناسایی شده است.

به گزارش ONS افرادی که به گونه جدید ویروس کرونا مبتلا می‌شوند کمتر علائمی مانند از دست دادن حس چشایی و بویایی را نشان می‌دهند. اما ازدست دادن حس بویایی و چشایی همچنان یکی از ۳ علامت اصلی ویروس است.


۳ علامت اصلی کووید شامل تب شدید، سرفه‌های جدید و ممتد و از دست دادن حس‌های بویایی و چشایی است. بسیاری از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند حداقل یکی از این سه علامت را دارند.

گونه جدید ویروس کرونا که در ماه سپتامبر در انگلستان شناسایی شد، بسیار سریعتر از گونه قدیمی‌تر گسترش پیدا می‌کند و به همین دلیل تعداد افراد مبتلا رو به افزایش است. برخی شواهد نشان می‌دهد که گونه جدید ویروس از انواع دیگر آن کشنده‌تر است، اما هنوز شواهد قوی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد.

دو گونه دیگر ویروس - یکی از آفریقای جنوبی و یکی از برزیل - نیز در حال گردش هستند، اما سطح آن‌ها از ویروس انگلیسی پایین‌تر است.
علایم جدید کرونا
بریتانیا علائم گزارش‌شده بیماری را در ۶۰۰۰ نفر تحلیل و با علائم پیشین کووید ۱۹ مقایسه کرده است.

در یک گروه ۳۵۰۰ نفری که به گونه جدید مبتلا شده‌اند این آمار استخراج شده است:

۳۵‌درصد شکایت از سرفه
۳۲‌درصد خستگی مفرط
۲۵‌درصد انواع درد بدنی
۲۱.۸‌درصد گلودرد

در یک گروه ۲۵۰۰‌نفری که گونه قدیمی‌تر را گرفته بودند این آمار استخراج شد:

۲۸‌درصد سرفه
۲۹‌درصد خستگی مفرط
۲۱‌درصد انواع درد بدنی
۱۹‌درصد گلودرد

این پژوهش نشان که از مجموع بیمارانی که به گونه جدید ویروس دچار شده‌اند ۱۶ درصد حس چشایی و ۱۵‌درصد حس بویایی خود را از دست داده بودند. این رقم در مقایسه با آمار گزارش‌شده از بیمارانی که گونه قبلی را گرفته بودند قدری کمتر بود (تحلیل علائم بیماری در بیمارانی که گونه قبلی را گرفته‌اند نشان می‌دهد که هر دو حس بویایی و چشایی در ۱۸‌درصد از مبتلایان گزارش شده است).

سردرد، تنگی‌نفس، اسهال و استفراغ در هر دو گروه از بیماران در یک سطح بوده است.

پروفسور لارنس یانگ، ویروس‌شناس و استاد آنکولوژی مولکولی در دانشگاه وارویک، می‌گوید گونه جدید ویروس ۲۳‌تغییر نسبت به ویروس ووهان دارد.

او توضیح می‌دهد: «برخی از این تغییرات در بخش‌های متفاوت ویروس رخ داده‌اند که می‌توانند بر واکنش سیستم ایمنی بدن اثر گذاشته و طیف علائم مرتبط با بیماری را تغییر دهند.»

منبع: BBC World
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید