تیونینگِ ب ام و X۵؛ هیولای خیابانی سیاه پوش

تیونینگِ ب ام و X۵؛ هیولای خیابانی سیاه پوش

منهارت پرفورمنس مجموعه‌ای است با ۳۰ سال سابقه که بطور تخصصی به تیونینگ خودرو‌های آلمانی بویژه ب ام و مشغول است.

کد خبر : ۸۹۹۷۷
بازدید : ۱۳۹۹۱
مازیار دانیالی | تا کنون پروژه‌های مختلف در منهارت پرفورمنس همگی یک نقطه اشتراک داشته اند و آن اسب بخار بیشتر برای محصولاتی است که در حالت استاندارد نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند!

همانطور که در پروژه‌های قبلی منهارت اشاره شده؛ منهارت پرفورمنس مجموعه‌ای است با ۳۰ سال سابقه که بطور تخصصی به تیونینگ خودرو‌های آلمانی بویژه ب ام و مشغول است. یکی از روش‌های جالب گروه منهارت علاوه بر تغییرات ظاهری، جایگزینی موتور محصولای مانند ایی ۳۰، ایی ۴۶ یا ایی ۹۰ ام ۳ با موتور محصولات بسیار بزرگ‌تر مانند پیشرانه ۵ لیتری ۱۰ سیلندر ایی ۶۰ ام ۵ است.

خوب طبیعتا چنین تغییری در بخش موتور نیازمند بروزرسانی شاسی، تغییرات در سیستم ترمز، تعلیق و اگزوز خواهد بود و این جادوی مهندسان گروه تخصصی منهارت در ووپرتال آلمان است.
منهارت پروژه‌های موفقی را با دیگر برند‌های مطرح خودرویی جهان نیز به نمایش می‌گذارد، اما همانطور که عنوان شد؛ تخصص اصلی این گروه روی ب ام و متمرکز شده است. رنگ طلایی به عنوان المان ثابت منهارت در بخش‌های مختلف پروژه‌های این کمپانی مشاهده می‌شود.

در مطلب امروز سراغ یک پروژه جذاب از تیونر آلمانی مذکور می‌رویم که روی ب ام و X۵ M اجرا شده است. منهارت این عملیات بروز رسانی را MHX۵، ۸۰۰ نامگذاری کرده که احتمالا عدد ۸۰۰ به اسب بخار خودرو اشاره دارد، در ادامه همراه ما باشید تا جزئیات ماجرا مشخص شود:

پروژه به رنگ مشکی و طلایی مکمل آن است تا فرمول همیشگی منهارت اینجا نیز برجسته شده باشد. کیت بدنه اسپرت شامل درپوش موتور جدید با آبشش‌های ردیفی فیبرکربنی در دو طرف نزدیک به فندر‌ها (گلگیر) و همچنین قسمت مرکزی درپوش، بامپر (سپر) اسپرت با ورودی‌های هوای بزرگ و اسپویلر فیبرکربنی، رکاب فیبرکربن، رینگ‌های ۲۲ اینچی پره‌ای دوبل با لاستیک‌های ۳۰/۲۹۵ و در نهایت طراحی بینظیر نمای عقب که برای لحظاتی بیننده را درگیر خود می‌کند.

کابین نیز با اضافه شدن جزئیات فیبرکربنی به تمامی قسمت‌ها حس یک سوپراسپرت تمام عیار را دارد. چرم مشکی و مکمل طلایی رنگ در صندلی‌ها و بخشی از قسمت داخلی درب‌ها در نهایت دقت کار شده است.

منهارت در بخش پیشرانه از یک بروزرسانی را برای تپنده استاندارد ۴.۴ لیتری توربودوقلو ۸ سیلندر خودرو در نظر گرفته است که شامل تغییرات کیت توربوشارژ با اینترکولر بزرگ‌تر و برنامه ریزی جدید ایی سی یو است. همچنین مسیر اگزوز نیز با نمونه استیل اختصاصی تغییر کرده است. ایجاد کنترل روی سوپاپ‌ها نیز صدای خروجی را به مراتب زیباتر از قبل کرده است. در مجموع میزان خروجی به ۸۲۳ اسب بخار رسیده و گشتاور نیز برابر با ۱۰۸۰ نیوتن متر است.

پیشرانه با جعبه دنده تقویت شده ۸ سرعته اتوماتیک و سامانه تمام چرخ محرک هماهنگ شده است. اطلاعاتی در رابطه با بیشینه سرعت و شاخص صفر تا صد توسط تیونر ارائه نشده است. وظیفه توقف این هیولای خیابانی برعهده سیستم ترمز سرامیک-کربن ۱۰۰ میلیمتری است که در تمام چرخ‌ها فعال است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید