هلاکت ابویاسر العیساوی، معاون سرکرده داعش در عراق

هلاکت ابویاسر العیساوی، معاون سرکرده داعش در عراق

نخست وزیر عراق در توئیتر شخصی‌اش از به هلاکت رسید ابویاسر العیساوی خبر داد. الکاظمی این توئیت را به زبان‌های انگلیسی، عربی و کردی منتشر کرد.

کد خبر : ۸۹۹۹۳
بازدید : ۴۳۶۳
معاون سرکرده داعش
فرادید | هلاکت ابویاسر العیساوی معاون سرکرده داعش در عراق را نخست وزیر این کشور اعلام کرد. الکاظمی گفت که نیروهای امنیتی کشور عراق در عملیاتی اطلاعاتی ابو یاسر العیساوی که والی عراق در گروه داعش بود را کشتند.

به گزارش فرادید؛ الکاظمی تاکیید کرد که ملت عراق به وعده‌ای داده عمل می‌کنند و به گروه تروریستی داعش پاسخ سختی خواهند داد. نخست وزیر عراق خدا را به خاطر پیروزی از بین بردن یکی از عناصر مهم داعش، شکر کرد.

ابویاسرالعیساوی، معاون سرکرده داعش

نایب‌خلیفه خودخوانده داعش

به گزارش همشهری آنلاین؛ چارلز لیستر، مدیر اندیشکده خاورمیانه در واشنگتن در واکنش به این خبر نخست‌وزیر عراق نوشت که اگر مرگ العیساوی درست باشد، ضربه‌ای سخت به داعش وارد آمده است، چرا که ابوسایر مغز متفکر تمام عملیات داعش در عراق بود. گفته می‌شود ابویاسر با نام اصلی جابر العیساوی در عملیات نیرو‌های نظامی عراق در غرب شهر کرکوک کشته شده است؛ جایی که داعش هنوز پایگاه و نیرو دارد.

فرماندهی این عملیات را واحد ویژه ضد تروریسم در همکاری با اطلاعات عراق بر عهده داشت. نیرو‌های نظامی عراق در غرب کرکوک با تروریست‌های داعش درگیر شدند و ابویاسر در تبادل آتش دو طرف به هلاکت رسید.

معاون سرکرده داعش به هلاکت رسید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید