ایلان ماسک با تغییر نمایه توییتر خود قیمت بیت‌کوین را ۲۰ درصد بالا برد

ایلان ماسک با تغییر نمایه توییتر خود قیمت بیت‌کوین را ۲۰ درصد بالا برد

در حدود ساعت ۳:۳۰ بامداد به وقت محلی، ایلان ماسک هشتگ بیت کوین را به قسمت بیوگرافی توییتر خود اضافه کرد. همین هشتگ به ظاهر ساده باعث جهش ۲۰ درصدی قیمت بیت کوین شد.

کد خبر : ۸۹۹۹۷
بازدید : ۴۴۳۳
ایلان ماسک قیمت بیت کوین را افزایش داد

بعد از اینکه «ایلان ماسک» مدیر عامل تسلا هشتگ بیت‌کوین را به قسمت بیوگرافی توییتر خود اضافه کرد، در عرض یک ساعت ارزش بیت‌کوین با جهش ۵۰۰۰ دلاری به ۳۷۲۹۹ دلار رسید.

در حدود ساعت ۳:۳۰ بامداد به وقت محلی، ایلان ماسک هشتگ بیت کوین را به قسمت بیوگرافی توییتر خود اضافه کرد. همین هشتگ به ظاهر ساده باعث جهش ۲۰ درصدی قیمت بیت کوین شد. این تغییر و جهش ناگهانی باعث نوسانات زیادی در بازار می‌شود و قیمت سهام برخی شرکت‌ها را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد.

طی ۲۴ ساعت گذشته ارزش ارز دیجیتال دوج کوین نیز با رشد ناگهانی ۸۰۰ درصد روبرو بوده است. اوایل سال جاری میلادی قیمت بیت کوین به بالاترین رقم خود در طول تاریخ یعنی ۴۱۹۴۰ دلار رسید و و ارزش بازار ارز‌های دیجیتال را به بیش از ۱ تریلیون دلار رساند. بعد از گذشت حدود یک هفته افت کرد و به مرز ۳۰ هزار دلار رسید.
ارزش بیت کوین در طول سال ۲۰۲۰ بیش از چهار برابر شد. این نخستین بار نیست که عملکرد ایلان ماسک بر افزایش قیمت‌های بازار تاثیر می‌گذارد.

با اضافه شدن هشتگ بیت کوین به قسمت نمایه توییتر ایلان ماسک، گمانه زنی‌های مختلفی در مورد این موضوع مطرح شده است. براساس برخی گمانه زنی‌ها ممکن است مدیرعامل تسلا بخواهد روی خرید بیت کوین سرمایه گذاری کند یا ارز رمزنگاری شده را به ترازنامه شرکت توسعه دهنده خودرو‌های الکتریکی اضافه کند.

ماه گذشته نیز توییت‌های ایلان ماسک با «مایکل سایلور» مدیرعامل شرکت نرم افزاری «MicroStrategy» در مورد وسوسه خرید بیت کوین خبرساز شد. شرکت نرم افزاری MicroStrategy قرار است هفته آینده رویدادی با عنوان «بیت کوین برای شرکت‌ها» برگزار کند.

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا در اوایل ماه جاری میلادی ثروتمندترین مرد جهان شد و توانست از جف بزوس مدیر عامل آمازون پیشی بگیرد.

منبع: دیجیاتو
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید