قیمت بیت کوین از ۴۰ هزار دلار عبور می‌کند؟

قیمت بیت کوین از ۴۰ هزار دلار عبور می‌کند؟

قیمت بیت کوین از ۱۹ دی ماه تاکنون، از ۲۹ هزار دلار تا ۳۹ هزار دلار در نوسان بوده است. اما در این ۲۲ روز نتوانسته به سقف تاریخی خود یعنی ۴۱ هزار دلار نزدیک شود. در این میان دسته از تحلیلگران معتقدند که بیت کوین در حال از حاضر سقف تاریخی پیشین خود عبور نخواهد کرد.

کد خبر : ۹۰۰۲۵
بازدید : ۴۱۲۴
قیمت بیت کوین از 40 هزار دلار عبور می کند؟
فرادید | قیمت بیت کوین در حالی که اواسط هفته گذشته تا کانال ۲۹ هزار دلار عقب نیست، اما حالا به کانال ۳۴ هزار دلار بازگشته است. البته روز گذشته ایلان ماسک، مالک تسلا و اسپیس ایکس با تگ کردن بیت کوین در بخش پروفایل حساب توئیتری خود باعث شد تا قیمت پادشاه ارز‌های دیجیتال از ۳۶ هزار دلار هم عبور کند.

به گزارش فرادید؛ توئیت اخیر ایلان ماسک افزایش ۱۵ درصدی قیمت بیت کوین را به دنبال داشت. حمایت مداوم ایلان ماسک و افزایش خرید بیت کوین توسط سرمایه گذاران نهادی در روز‌های اخیر، باعث شده تا فعالان بازار ارز‌های دیجیتال به رکورد شکنی دوباره بیت کوین امیدوار باشند.

از طرفی هم برخی از تحلیلگران اقتصادی می‌گویند امکان دارد که مالک اهل آفریقای جنوبی تسلا، بخشی از سهام کارخانه خودروسازی خود را تبدیل به بیت کوین کند که در این صورت تا پایان سال جاری میلادی ارزش بیت کوین می‌تواند به سقف ۱۰۰ هزار دلاری برسد.

پیش از ایلان ماسک، جک دورسی، مدیرعامل توییتر هم اواسط سال گذشته میلادی چنین کاری کرده بود. دورسی مدیرعامل شرکت اسکوئر (Square) هم به شمار می رود.

بیت کوین در حال حاضر بازاری معادل ۶۳۲ میلیارد دلار دارد و در طول یک سال اخیر حدود ۲۷۰ درصد رشد را به ثبت رسانده است.

این رمز ارز در میانه دی ماه توانست ابرکانال ۴۰ هزا دلار را فتح کند و بر قله ۴۱ هزار دلاری بایستد.
قیمت بیت کوین از 40 هزار دلار عبور می کند؟

سیگنال‌های مثبت برای رشدبیت کوین

گرچه قیمت بیت کوین در طول سه هفته اخیر نوسان بسیاری بالایی را به ثبت رسانده است. اما وجود برخی سیگنال ها، سرمایه گذاران این بازار را به ادامه روند رشد بیت کوین در روزهای آینده امیدوار می کند. یکی از این اخبار مثبت، حمایت یک سرمایه گذار نهادی دیگر از بازار بیت کوین است.
به تازگی شرکت سهامی عام ماراتون پتنت گروپ اعلام کرده که حدود ۴.۸۱۳ واحد بیت کوین، به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

در تازه‌ترین خبر هم گفته شده، صندوق‌های وقف دانشگاه‌های هاروارد، ییل و براون آمریکا که در سال ۲۰۱۸ پشتیبان سرمایه‌گذاری در بلاک چین بودند، اقدام به خرید مستقیم بیت کوین از صرافی کوین بیس کرده‌اند. دانشگاه هاروارد بزرگترین صندوق موقوفات دانشگاهی را با دارایی معادل ۴۰ میلیارد دلار در اختیار دارد. موقوفات دانشگاه‌های ییل، میشیگان و براون نیز به ترتیب ۳۰ میلیارد، ۱۲.۵ میلیارد و ۴.۷ میلیارد دلار است.

البته هنوز مشخص نیست که هر یک از این دانشگاه‌ها چه مقدار از این سرمایه را به خرید ارز دیجیتال اختصاص داده‌اند.

اما مهم‌ترین خبر حال حاضر حمایت «ویزا» غول درگاه پرداخت‌های جهان از بیت کوین و ارز‌های دیجیتال است.
آلفرد کلی، مدیرعامل ویزا در اظهارنظر اخیر خود ضمن «طلای دیجیتال» خواندن بیت کوین و ارز‌های دیجیتال دیگر، گفته است که شرکتش در حال همکاری با کیف پول‌ها و صرافی‌هاست تا خدمات خود را در این صنعت گسترش دهد.
او می گوید: «ما تمام ارزهای دیجیتال را به چشم طلای دیجیتال می‌بینیم. آنها به‌طور گسترده به‌عنوان دارایی‌هایی نگه‌داری می‌شوند که در حال حاضر نقش چندانی به‌شکل یک سیستم پرداخت ندارند. استراتژی ما همکاری با کیف پول‌ها و صرافی‌هاست تا از این طریق کاربران‌مان بتوانند ارزهای دیجیتال را با کارت‌های ویزا بخرند یا ارزهای خود را به حساب‌های ویزای خود واریز کنند و با استفاده از آنها خریدهایی با ارزهای رایج انجام دهند.»
قیمت بیت کوین از 40 هزار دلار عبور می کند؟
عبور دوباره بیت کوین از سقف تاریخی ممکن است؟
قیمت بیت کوین از ۱۹ دی ماه تاکنون، از ۲۹ هزار دلار تا ۳۹ هزار دلار در نوسان بوده است. اما در این ۲۲ روز نتوانسته به سقف تاریخی خود یعنی ۴۱ هزار دلار نزدیک شود. در این میان دسته از تحلیلگران معتقدند که بیت کوین در حال از حاضر سقف تاریخی پیشین خود عبور نخواهد کرد.

در این رابطه تحلیلگران ارشد بانک جی‌پی‌مورگان ادعا می‌کنند که بیت کوین همزمان با جریان ورودی گری اسکیل به اوج خود رسیده است و فعلاً قادر نیست بیشتر از این رشد کند.

غول بانکداری سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان به این نتیجه رسیده است که کاهش چشمگیر جریان ورودی به صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین شرکت گری اسکیل به احتمال زیاد مانع از رسیدن مجدد پادشاه ارز‌های دیجیتال به محدوده ۴۰ هزار دلار خواهد شد.

بلومبرگ در گزارشی نوشته است: «در حال حاضر، انگیزه مدیران صندوق بیت کوین گری اسکیل برای سرمایه‌گذاریِ بیشتر روی این ارز دیجیتال به‌اندازه‌ای قوی نیست که بتواند بیت کوین را از سدّ مقاومت ۴۰،۰۰۰ دلار عبور دهد.»

سرعت جریان سرمایه‌گذاری گری اسکیل، بزرگترین مدیر دارایی دیجیتال بازار، روی بیت کوین همیشه برای میزان علاقه سرمایه‌گذاران مهم سازمانی نقشی تعیین‌کننده داشته است.

از طرفی برخی تحلیلگران هم می‌گویند که تقاضای سازمانی برای بیت کوین کاهش یافته است. آن‌ها همچنین گفته اند علاوه بر این مسئله، جهش قیمت اتریوم نیز یکی دیگر از موانع رشد بیت کوین، جهش چشمگیر اتریوم است که با درصد‌های دورقمی در حوزه امور مالی غیرمتمرکز همراه بوده است.

تحلیلگران بازار ارز‌های دیجیتال همچنین می‌گویند که افزایش شدید فروش ماینر‌ها و نبود تقاضا برای خرید ارز‌های آنها، در روز‌های آینده می‌تواند به سقوط قیمت بیت کوین منجر شود.

با این حال باید به این نکته هم توجه داشت که سرمایه‌گذاران دانه‌درشت بازار منتظر رویکرد اتخاذشده از سوی بایدن و کابینه بایدن در ارتباط با بازار‌های ارز‌های دیجیتال هستند و به همین دلیل تقاضای کافی برای فروش ماینر‌ها وجود ندارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید