تست جدید کرونا برای افراد بدون علامت

تست جدید کرونا برای افراد بدون علامت

تست‌های لامپور موسسه نانوپور آکسفورد نمونه دیگری از خلاقیت و پیش‌کسوتی بریتانیا، ابزار جدید و بسیار مفیدی در فهرست آزمایش‌های کووید-۱۹ ما است. (این تست) از افراد بدون عارضه، نتایج دقیقی می‌دهد.

کد خبر : ۹۰۰۷۲
بازدید : ۹۳۲۲
تست کرونا
آزماش جدید که «لَمپُور» نام دارد به‌وسیله موسسه بریتانیایی «آکسفورد نانوپُور» تولید شده است

یک تست جدید کووید-۱۹ که با استفاده از بزاق، حتی موارد ابتلای بدون عارضه را ردیابی می‌کند، در بریتانیا مورد آزمایش قرار گرفته است. این تست جدید که «لَمپُور» نام دارد و به‌وسیله موسسه بریتانیایی «آکسفورد نانوپُور» تولید شده، در آزمایشگاه‌های سیار، در چهار ناحیه کشور به آزمایش گذاشته خواهد شد.

این تست هم‌اکنون نیز در شهر اَبِردین اسکاتلند مورد استفاده قرار گرفته و قرار است در شهر‌های تِلفوُرد، نیوبِری و برِنت هم توزیع شود. آزمایش‌ها نشان داده است که این تست جدید می‌تواند حتی موارد ابتلای بدون عارضه را نیز ردیابی کند.

وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی بریتانیا می‌گوید تست‌های «لمپور» در کنار آزمایش‌های «پی‌سی‌آر» و تست‌های سریع کرونا، با ظرفیت بیشتر ردیابی ویروس، قابل استفاده برای آزمایش گروه‌های متعدد مردم است.

ارزیابی‌های بالینی بنیاد‌های نظام درمان عمومی بریتانیا و دانشگاه‌ها نشان می‌دهد که این آزمایش جدید دارای حساسیت ۹۹.۵۷ درصد (قابلیت تست برای تشخیص صحیح بیمار مبتلا) و خاصیت ویژه ۹۹.۴ (توانایی ردیابی ویروس در افراد بدون عارضه) است.

لرد بِتِل، یکی از مدیران کل وزارت بهداشت بریتانیا می‌گوید: «با توجه به اینکه از هر سه بیمار مبتلا به کووید-۱۹ یک بیمار هیچ‌گونه عارضه‌ای نشان نمی‌دهد، گسترش برنامه آزمایش افراد بدون عارضه، به منظور حفاظت از اشخاص آسیب‌پذیر بسیار مهم است.»

لرد بتل افزود: «تست‌های لامپور موسسه نانوپور آکسفورد نمونه دیگری از خلاقیت و پیش‌کسوتی بریتانیا، ابزار جدید و بسیار مفیدی در فهرست آزمایش‌های کووید-۱۹ ما است. (این تست) از افراد بدون عارضه، نتایج دقیقی می‌دهد.

«آزمایشگاه‌های سیار لامپور، راه جدیدی است برای واکنش به تقاضا برای آزمایش (کرونا) در نقاطی که بیشتر مورد نیاز است. من از موسسه آکسفورد نانوپور، برای تلاش‌هایی که برای تولید این فناوری کرده‌اند، بسیار سپاسگزارم.» موسسه آکسفورد نانوپور همچنین با استفاده از این فناوری، در حال تولید دستگاه‌هایی برای ردیابی دیگر ویروس‌های دستگاه تنفسی از جمله آنفولانزا و ویروس‌های بیماری برونشیت است.

آزمایشگاه سیار لامپور، کار خود را از این هفته در شهر اَبِردین آغاز کرده است و انتظار می‌رود آزمایش‌های خود را به نقاط دورافتاده ببرد. وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی بریتانیا می‌گوید بررسی نتیجه این برنامه آزمایشی، تا ماه آینده ادامه دارد و سپس مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

پرفسور دِیم سو هیل، مقام ارشد برنامه آزمایش و ردیابی کرونا برای انگلستان (بخشی از بریتانیا) در نظام درمان عمومی بریتانیا، و مقام ناظر بر آزمایش‌های لمپور موسسه آکسفورد نانوپور می‌گوید: «تست‌های لمپور، حساسیت بسیاری نشان داده است و ما می‌توانیم از آن برای موارد گسترده تشخیص و دیگر زمینه‌ها استفاده کنیم.»

«این پژوهش نشان داده است این آزمایش‌ها که از بزاق دهان بیماران بدون عارضه استفاده می‌کند، دارای خاصیت ردیابی افزوده دیگر ویروس‌های زمستانی، مثل ویروس آنفولانزا بوده و می‌تواند در موارد دیگر نیز به‌کار گرفته شود.» وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی بریتانیا می‌گوید، روش به‌کارگیری تست‌های لمپور مانند آزمایش‌های معمول «پی‌سی‌آر» است، اما نتیجه آن با استفاده از بزاق دهان نیز بسیار دقیق است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید