قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۱/۱۳

قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۱/۱۳

با افزایش ۱۰.۴۲ درصدیِ طلای جهانی در بازار، امروز ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ قیمت هر اونس طلا به ۱۸۵۸.۰۹ دلار رسید.

کد خبر : ۹۰۰۸۵
بازدید : ۵۱۸۴
شمش طلا
فرادید | قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۹ تا لحظه تنظیم گزارش با افزایش ۱۰.۴۲ درصدی به ۱,۸۵۸.۰۹ دلار رسید. طلا اگر چه این روز‌ها با افزایش قیمت همراه بوده است، اما در تحلیل هفتگی و ماهانه شاهد کاهش قیمت آن بودیم.

به نظر می‌رسد قیمت طلا و نوسانات آن در کوتاه‌مدت تحت‌تاثیر رشد قیمت نقره در روز‌های اخیر قرار گرفته است، گروهی از تحلیلگران هنوز بر این باورند که برای صعود ارزش طلا زمان بیشتری لازم است و رشد‌های کنونی می‌تواند با اصلاح قیمتی شدیدی همراه باشد.

مایکل مک کارتی تحلیلگر بازار طلا در موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «با توجه به اینکه سرمایه گذاران در انتظار یک عامل افزایشی قابل توجه هستند، قیمت طلا فعلا در مدار کاهشی قرار دارد.»

به گزارش فرادید؛ در حال حاضر طلا در حال واکنش نشان دادن به نقره است. به نظر می‌رسد افزایش علاقه به نقره چه در بخش فیزیکی و چه در بخش صندوق‌های قابل معامله در بورس در نهایت سبب افزایش ارزش نقره و سپس طلا شوند.

همین همبستگی مثبت قیمت نقره و طلا سبب شده است تا تحلیلگران به این امیدوار باشند که قیمت هر اونس طلا در هفته آینده بتواند تلاشی در جهت رسیدن به مرز ۱۹۰۰ دلاری را آغاز کند.

این نکته نیز قابل توجه است که سرمایه گذاران به دقت عملکرد شاخص‌های اصلی سهام آمریکا را زیر نظر دارند. شاخص ترس در میان سرمایه گذاران سهام افزایش یافته است. فروش هیجان زده سهام آمریکا در کنار نگرانی‌ها در مورد حباب بازار سهام ممکن است قیمت طلا را بالا ببرد.

فلزات گرانبهای دیگر هم با افزایش قیمت همراه بودند به طوری که قیمت هر اونس نقره با ۱.۵۷ درصد رشد به ۲۸.۵۶ دلار رسید. هر اونس پلاتین و پالادیوم نیزبه ترتیب با قیمت ۱,۱۰۲.۸۰ و ۲,۲۳۳.۵۰ دلار در بازار معامله می‌شوند.
قیمت لحظه ای طلا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید