عَرضه آی‌فون ۲۰۲۱ با تاچ آیدی

عَرضه آی‌فون ۲۰۲۱ با  تاچ آیدی

احتمالا این شرکت علاوه بر اضافه کردن تاچ آیدی، قابلیت فیس آیدی را نیز حفظ خواهد کرد. البته این موضوع تازگی ندارد و چندی پیش نیز بلومبرگ با انتشار خبری مدعی شد آی‌فون‌های ۲۰۲۱ مجهز به حسگر اثر انگشت داخل نمایشگر عرضه خواهند شد.

کد خبر : ۹۰۰۹۶
بازدید : ۹۸۶۶
تاچ آیدی در آی فون

پاییز ۲۰۲۱، زمانی است که مدل‌های جدید گوشی‌های آی‌فون وارد بازار می‌شوند و طبق آخرین شنیده‌ها، قرار است تغییرات جدیدی در آی‌فون‌های مذکور اعمال شود.

تغییراتی که علاوه بر طراحی ظاهری و سخت‌افزار، قابلیت‌های نرم‌افزاری را نیز شامل خواهد شد. حال طبق گزارشی جدید که توسط نشریه وال‌استریت‌ژورنال منتشر شده، اپل امسال از فناوری اثر انگشت در داخل نمایشگر این گوشی‌ها استفاده خواهد کرد.

این منبع معتبر نوشت مهندسان اپل درحال کار روی این ویژگی هستند و احتمالا این شرکت علاوه بر اضافه کردن تاچ آیدی، قابلیت فیس آیدی را نیز حفظ خواهد کرد. البته این موضوع تازگی ندارد و چندی پیش نیز بلومبرگ با انتشار خبری مدعی شد آی‌فون‌های ۲۰۲۱ مجهز به حسگر اثر انگشت داخل نمایشگر عرضه خواهند شد.

گفته می‌شود شرایط این روز‌های جهان در پی همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم استفاده از ماسک، سبب شده تا قابلیت‌های تشخیص چهره همانند فیس آیدی نتوانند به درستی عمل کنند. از این رو، استفاده از دیگر روش‌های آنلاک کردن همانند اثر انگشت در بین کاربران بیشتر شده است.

شرکت اپل نیز با علم به این موضوع و طبق اطلاعاتی که تاکنون از این دو منبع موثق منتشر شده، قصد دارد تاچ آیدی را به آی‌فون‌های جدید خود اضافه کند. در همین رابطه، اخیرا یکی از کارمندان سابق اپل که در بخش تاچ آیدی این شرکت کار می‌کرد، مدعی شد این شرکت درحال کار روی سنسور‌های اپتیکال برای اضافه کردن قابلیت تشخیص اثر انگشت از روی نمایشگر است.

این کارمند سابق اپل در ادامه عنوان کرد سنسور‌های اپتیکال به نسبت سنسور‌های اولتراسونیک مطمئن‌تر هستند. اما وب‌سایت Macrumors معتقد است سنسور‌های اپتیکال، قدیمی بوده و از امنیت کمتری در مقایسه با سنسور‌های اولتراسونیک برخوردارند.

با این حال، انتشار این اخبار هنوز واکنشی را از سوی اپل به‌دنبال نداشته و از آنجا که زمان زیادی تا رونمایی و عرضه آی‌فون‌های ۲۰۲۱ باقی مانده، قطعا طی هفته‌ها و ماه‌های آتی ابعاد تازه‌تری از این مساله روشن خواهد شد.
منبع: آی‌تی ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید