اولین روز از جشنواره فیلم فجر؛ پروتکل‌های بهداشتی رعایت شد؟!

اولین روز از جشنواره فیلم فجر؛ پروتکل‌های بهداشتی رعایت شد؟!

نکته جالب توجه در اکران فیلم‌های سینمایی تعداد اندک تماشاگران در سالن سینما بود که حتی نیمی از ظرفیت سالن اصلی نیز پر نشد و تماشاگران فیلم با فاصله و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تماشای فیلم نشستند.

کد خبر : ۹۰۰۹۹
بازدید : ۱۶۰۷
عوامل فیلم بی همه چیز
فرادید | اولین روز از سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر دیروز در کاخ جشنواره، برج میلاد برگزار شد. دیروز و در افتتاحیه، دو فیلم "رومانتیسم عماد و طوبا" در سانس اول و "بی همه چیز" در سانس دوم با حضور عوامل فیلم‌ها و اصحاب رسانه نمایش داده شد.

"رمانتیسم عماد و طوبا"؛ اثری درباره تحکیم بنیاد خانواده

فیلم افتتاحیه سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۱۲ بهمن با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه در کاخ جشنواره نمایش داده شد. در این نشست تقریباً همه عوامل فیلم پیش از شروع صحبت‌هایشان برای علی انصاریان بازیگر «رمانتیسم عماد و طوبا» که این روز‌ها به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری است آرزوی سلامتی کردند.

نکته جالب توجه در اکران این فیلم سینمایی تعداد اندک تماشاگران در سالن سینما بود که حتی نیمی از ظرفیت سالن اصلی نیز پر نشد و تماشاگران فیلم با فاصله و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تماشای فیلم نشستند.
در ابتدای نشست کاوه صباغ‌زاده با آرزوی سلامتی برای علی انصاریان درباره فیلم دوم خود، گفت: این فیلم نسبت به فیلم قبلی‌ام "ایتالیا ایتالیا" به این دلیل که درباره همه زندگی عماد و طوبا در کل عمرشان را روایت می‌کرد، کار سخت‌تری بود و این موضوع کار را پیچیده می‌کرد.

"مهدی صباغ‌زاده" تهیه‌کننده در پاسخ به این سئوال که آیا فکر می‌کنید این فیلم گیشه‌پسند خواهد بود و پرفروش می‌شود، گفت: من فکر می‌کنم تا به این‌جا مخاطب با فیلم ارتباط برقرار کرده و حال همه با آن خوب بود و همه با حال خوب از سینما خارج شدند و این موضوع مهم‌ترین اصل است.

فیلم "بی همه چیز"؛ پر ستاره

فیلم پرستاره محسن قرایی به نام "بی همه چیز" دومین فیلم روز اول جشنواره سی و نهم، یک فیلم پرستاره است. حضور هدیه تهرانی در نقش اول زن و پرویز پرستویی به عنوان نقش اول مرد به همراه هادی حجازی‌فر و مهتاب نصیرپور باعث شد که حتی پای برخی چهره‌های مشهور به برج میلاد باز شود؛ عادل فردوسی‌پور یکی از این ستاره‌ها بود که امروز آخرین ساخته قرایی را تماشا کرد.

در نشست رسانه‌ای این فیلم، محسن قرایی (کارگردان)، جواد نوروزبیگی (تهیه‌کننده)، مرتضی هدایی (مدیر فیلمبرداری)، پرویز پرستویی (بازیگر) و باران کوثری (بازیگر) حضور داشتند.

در ابتدا، قرایی درباره اقتباس از نمایشنامه "ملاقات با بانوی سال‌خورده" گفت: من حتی پیش از ساخت فیلم اولم، دوست داشتم این اثر را بسازم، اما به دلیل شرایط پیچیده، پرهزینه و پربازیگری که داشت شرایطش را نداشتم. او ادامه داد: این متن را در دوران دانشجوییم خوانده بودم و دوستش داشتم و دلم می‌خواست آن را کار کنم.

قرایی درباره نگارش فیلمنامه گفت: دوست دارم از محمد داوودی یاد کنم که انسانی درجه یک و فیلمنامه‌نویسی با اخلاق است و در همه کار‌های فیلمنامه‌نویسی من کنارم بوده است. او ادامه داد: من اصراری ندارم که متن فیلم‌هایم را خودم بنویسم و خودم را بیشتر کارگردان می‌دانم.

فیلم، اما یک اتفاق ویژه هم دارد؛ باران کوثری در یکی از متفاوت‌ترین نقش آفرینی‌هایش و با یک گریم سنگین یکی از سورپرایز‌های روز اول اکران به حساب می‌آمد.
به گزارش فرادید؛ کوثری که امسال علاوه بر "بی همه چیز" فیلم "گیج‌گاه" را هم در جشنواره دارد یکی از پرکارترین بازیگران دهه نود هم به حساب می‌آید به طوری که در سال‌های اخیر هر سال بین دو تا سه فیلم را بازی کرده و با وجود نقش‌های متفاوتی که در سال‌های اخیر بازی کرده، شخصیتش در " بی همه چیز" می‌تواند متفاوت‌ترین آن‌ها باشد.

برگزاری جشنواره فجر با رعایت پروتکل بهداشتی

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر دیروز در چندین سینما در تهران و سایر شهر‌ها و همچنین برج میلاد به عنوان کاخ جشنواره آغاز به کار کرد.

با وجود برخی تمهیدات نظیر تاکید به پوشیدن ماسک، برگزاری نشست خبری در سالن همایش‌ها و برخی موارد بهداشتی چیزی که بسیاری نگرانش بودند اتفاق افتاد و عده‌ای معتقدند آنطور که باید فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشد.
جشنواره فیلم فجر بدون فاصله گذاری اجتماعی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید