ماجرای ادامه دار سیلی زدن علی اصغر عنابستانی به عابد اکبری، سرباز راهور

ماجرای ادامه دار سیلی زدن علی اصغر عنابستانی به عابد اکبری، سرباز راهور

نیروی انتظامی از علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار به دلیل  سیلی زدن به عابد اکبری سرباز راهور سیلی شکایت کرده است. طبق گفته قاضی زاده، راهور ناجا مستقیم به مجلس شکایت نکرده و در دادستانی طرح شکایت کرده است.

کد خبر : ۹۰۱۰۸
بازدید : ۶۱۵۷
سیلی زدن علی اصغر عنابستانی
فرادید | از روزی که عابد اکبری، سرباز وظیفه پلیس راهور از ورود خودروی علی اصغر عنابستانی به خط ویژه خیابان انقلاب جلوگیری کرد و مورد حمله فیزیکی نماینده سبزوار قرار گرفت،۱۳ روز گذشته است. پس از آن افکار عمومی نسبت به این مسئله واکنش شدیدی نشان داد، از این رو نماینده سبزوار در ویدیویی از سرباز راهور تشکر و از مردم عذرخواهی کرد. اما این جنجال با عذرخواهی پایان نیافت و حالا با شکایت ناجا از عنابستانی و موضع گیری مجلس در برابر نیروی انتظامی ادامه یافته است.

به گزارش فرادید؛ پس از بالا گرفتن انتقاد‌ها از سیلی زدن علی اصغر عنابستانی به صورت سرباز راهور، او ویدیویی منتشر کرد و گفت که اگر به هر دلیلی موجب آزردگی خاطر سربازان شدم، عذرخواهی می‌کنم. مردم مطمئن باشند که اگر بر اساس آنچه رسانه‌ها گفتند، عمل کرده بودم، در همان روز اول و قبل از رسیدن به منزل استعفا می‌دادم.


نماینده سبزوار در تصدیق اظهارات سرباز راهور هم گفته بود که باید بیشتر به خودم مسلط می‌بودم.

اذعان علی اصغر عنابستانی به درگیری فیزیکی با سرباز راهور در حالی است که پیش از آن، او هر گونه سیلی زدن به صورت سرباز راهور را تکذیب کرده بود.

همزمان با تکذیب علی اصغر عنابستانی، محمدرضا دشتی اردکانی عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس هم راستا با نماینده سبزوار گفته بود که «بنده با آقای عنابستانی صحبت کرده‌ام و ایشان درگیری فیزیکی خود با مامور پلیس را به طور کلی تکذیب کردند.»

ساعاتی پس از تکذیب علی اصغر عنابستانی، ویدیویی از دوربین مدار بسته پل هوایی دروازه دولت منتشر شد که نشان می‌داد نماینده سبزوار به صورت سرباز راهور سیلی می‌زند. در این ویدیو به شکل واضح دیده می‌شود که عابد اکبری با برخورد سیلی و حمله فیزیکی علی اصغر عنابستانی چند متری به عقب پرتاب می‌شود.

با انتشار این ویدیو، پلیس هم اعلام کرد که قاطعانه از مامور خود حمایت خواهد کرد.
علی اصغر عنابستانی

ادامه جنجال سیلی علی اصغر عنابستانی و سرباز راهور با شکایت ناجا

روز گذشته بود که امیرحسین قاضی زاده، رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس خبرداد که نیروی انتظامی از نماینده سبزوار به دلیل سیلی زدن به سرباز راهور سیلی شکایت کرده است. البته او این را هم گفته که «نیروی انتظامی به این هیات که به طور معمول مسئولیت رسیدگی به این پرونده‌ها را بر عهده دارد، شکایت نکرده و «در دادستانی طرح شکایت کرده» است.»

طبق گفته قاضی زاده، راهور ناجا مستقیم به مجلس شکایت نکرده و در دادستانی طرح شکایت کرده است. او می‌گوید امیدوارم نظریه دادرسی و گزارش ناجا برای بررسی در مجلس سریع‌تر به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال شود.

اما برخلاف موضع گیری ابتدایی نمایندگان مجلس در برابر اقدام علی اصغر عنابستانی، حالا برخی از نمایندگان به دفاع از نماینده سبزوار پرداخته و از ناجا انتقاد کرده اند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون قضایی مجلس یکی از این چهره‌ها است که از رفتار عنابستانی دفاع کرده است.

او در این رابطه گفته است: «ضمن تحسین نماینده‌ای که یک سیلی به نفس اماره خودش و یکی سیلی به دشمنان نظام و مجلس زد به نیروی انتظامی هشدار می‌دهم که از عذرخواهی این نماینده عبرت بگیرد و اجازه ندهد که مامورانش در هنگام اعمال قانون از چهارچوب قانون تجاوز کنند.»

حاجی دلیگانی از پلیس هم طلبکار شده و خواسته است تا نیروی انتظامی به دلیل ادبیات مامور راهور از مجلس عذرخواهی کند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس همچنین گفته که «عذرخواهی بزرگتر ناجا نیز باید به خاطر حرف‌های غیرقانونی یک مسئول ناجا باشد که چندی پیش می‌خواست مجرمین را دست شکسته ببیند. امیدوارم رسانه‌ها و دادگاه‌ها در آینده نزدیک جلوی همه متخلفان و مستنکفان بایستند و نگذارند قانون شکنی رایج شود.»
توهین علی اصغر عنابستانی توهین عجیب نماینده سبزوار و تغییر موضع مجلس
پس از حسینعلی حاجی دلیگانی، نوبت به بهروز محبی نجم آبادی، نماینده سبزوار رسید تا به منتقدان علی اصغر عنابستانی دیگر نماینده حوزه انتخابیه سبزوار حمله کند. او با ادبیات عجیب به رسانه‌ها توهین کرده و گفته است که «عده‌ای در کشور هزینه درست کاری را بالا بردند و هرچه شفاف باشی علیه تو گارد می‌گیرند، فضای رسانه‌ای تبدیل شده به عده‌ای «شعبان بی مخ» که از کاه کوه می‌سازند.»

نجم آبادی همچنین گفته که «آدم‌هایی هستند که دروغ پردازی می‌کنند حادثه‌ها را بزرگ نمایی می‌کنند مانند خطای عنابستانی که در آن بزرگنمایی صورت گرفت. منظورم با عده‌ای است که در اجرای نجفی واقعیت را وارونه نشان دادند، ولی در ماجرای عنابستانی بزرگنمایی کردند.»

از سوی دیگر هیات نظارت مجلس با تغییر موضع نسبت به اقدام علی اصغر عنابستانی اعلام کرده است که بررسی این اتفاق در اولویت کار این هیات نیست.

موسی غضنفرآبادی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، در پاسخ به این پرسش که آیا این هیئت به رفتار علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس که به یک سرباز وظیفه سیلی زده، رسیدگی می‌کند یا نه، پاسخ داده است: «هنوز به این موضوع ورود نکرده‌ایم اگر طرح شکایتی شود، بررسی می‌کنیم.»

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا چنین رفتاری از سوی یک نماینده مجلس نیاز به شکایت دارد؟، گفته است: «هیئت این موضوع را بررسی می‌کند، اما جزو اولویت ما نیست و موضوعات دیگری در دستور داریم.»

با این وجود با شکایت ناجا علیه عنابستانی، براساس ماده ۶۰۴ در مورد پرونده او نظر داده خواهد شد.

طبق مادۀ ۶۰۴ قانون مجازات اسلامی «هرگونه حمله یا مقاومتی که با علم و آگاهی نسبت به مأمورین دولت حین انجام وظیفۀ آنان به عمل آید «تمرّد» محسوب می‌شود. مجازات این جرم وقتی حمله یا مقاومت به هرشکلی بدون استفاده از اسلحه باشد، سه ماه تا یک سال حبس است. از نظر تحلیلی در مفهوم حمله و مقاومت فرقی بین نوع درگیری نیست. مشت، لگد، سیلی و هل دادن همگی از نظر حقوقی حمله و مقاومت محسوب می‌شود».

ازطرفی نمایندگان مجلس از مصونیت قضایی برخوردار هستند و پرونده آن‌ها معمولا در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی می‌شود تا دادستانی و دادگاه عمومی. با این وجود باید نشست و دید که پرونده علی اصغر عنابستانی و سرباز راهور در روز‌های آینده به کجا ختم می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید