دوج کوین و ریپل چگونه صدرنشین بازار ارز دیجیتال شدند؟

دوج کوین و ریپل چگونه صدرنشین بازار ارز دیجیتال شدند؟

رشد شارپی قیمت دوج کوین و ریپل حاصل هماهنگی خریداران گروهی بوده است. رسانه‌ها هم می‌گویند که یک گروه تلگرامی با ۲۰۰ هزارنفر عضو عامل این افزایش قیمت‌ها بوده است.

کد خبر : ۹۰۱۱۵
بازدید : ۶۷۲۰
دوج کوین و ریپل
فرادید | دو ارز دیجیتال دوج کوین و ریپل در طول یک هفته اخیر صدر نشینی رشد بازار رمز‌ها را به نام خود ثبت کردند. دوج کوین در طول یک هفته اخیر بیش از ۳۴۰ درصد رشد کرد و ریپل هم با رشد ۱۳۶ درصدی جایگاه خود را در لیست پرحجم‌های بازار ارتقا بخشید.

به گزارش فرادید؛ رمز ارز ریپل که در طول هفته‌های گذشته درگیر یک دعوی قانونی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بوده است، تا ۱۶ سنت هم سقوط کرد، اما حالا در طول یک هفته اخیر رشد قابل توجه ۱۳۶ درصدی را به ثبت رسانده است.


این رقم بیشترین میزان سوددهی ریپل در طول ۲۴ ساعت در یک سال گذشته بوده است. همچنین با این صعود، ریپل دوباره جایگاه سومین رمز ارز پرحجم و ارزش بازار دوباره تصاحب کرد و پس از بیت کوین و اتریوم با جم بازار ۲۸ میلیارد دلار به دوران رویایی خود برگشت.

از طرفی دوج کوین در ۲۴ ساعت از قیمت یک سنت (۲۵۰ تومان) تا ۷ سنت (۱۸۰۰ تومان) بالا رفت تا رکورد رشد ۸۰۰ درصدی در یک روز را به نام خود ثبت کند. رکوردی که جایگاه دوج کوین را در لیست پرحجم‌ها و با ارزش‌ها ارتقا بخشید.

البته این رشد ۸۰۰ درصدی دوامی نداشت و قیمت دوج کوین پس از تب و تاب خریداران و فروشندگان به کانال ۲ سنت (۵۰۰ تومان) برگشت. اما این افت قیمت هم موقتی بود و حالا دوج کوین تا کانال ۴ سنت (۹۶۰ تومان) صعود کرده است که نشان دهنده رشد ۳۴۰ درصدی این رمز ارز است.
قیمت ریپل
علت رشد شارپی دوج کوین و ریپل چه بود؟
بسیاری از کارشناسان بازار ارز‌های دیجیتال معتقدند که رشد شارپی قیمت دوج کوین و ریپل حاصل هماهنگی خریداران گروهی بوده است. رسانه‌ها هم می‌گویند که یک گروه تلگرامی با ۲۰۰ هزار نفر عضو عامل این افزایش قیمت‌ها بوده است.

کوین دسک رسانه بین المللی حوزه ارز‌های دیجیتال در این باره نوشته است که افزایش قیمت ریپل هم مشابه جهش سهام گیم استاپ، ناشی از ورود برنامه‌ریزی‌شده سرمایه‌گذاران خرد به بازار بوده است. در این مدت، قیمت ریپل با صعودی ۱۳۶ درصدی توانست به ۰.۶۷۰ دلار برسد که بیشترین قیمت این ارز دیجیتال از خرداد ۹۷ تاکنون است.

رسانه‌ها معتقدند که یک گروه تلگرامی با ۲۰۰هزار عضو با نام «خرید و نگه‌داری ریپل» عامل این صعود قیمت بوده است. این گروه که روز شنبه ایجاد شده بود، به‌سرعت به ۲۰۰هزار عضو رسید. رسیدن به سقف اعضا باعث شد تا یک گروه جدید با لینکی متفاوت و نامی مشابه ایجاد شود.

جیهان چو، کارشناسان بازار ارز، بنیان‌گذار و مدیر کنتیک کپیتال، در مصاحبه‌ای گفته است که «گروه‌های پامپ از روی انجمن پامپ وال استریت بتس شکل گرفته‌اند و حالا چشم از دوج کوین برداشته و به‌سمت ریپل حرکت کرده‌اند.»

البته پیش از ریپل، دوج کوین با هیاهوی تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی و هماهنگی سرمایه‌گذاران خرد رشد حدود ۹۰۰ درصدی را به ثبت رساند.

جالب اینجاست که دوج کوین برخلاف ریپل در طول ماه‌های اخیر بار‌ها با رشد شارپی مواجه شده است و دلیل آن هم تبلیغات در شبکه‌ها اجتماعی و خرید‌های گروهی بوده است.

یک ماه پیش از این صعود هم دوج کوین با توئیت جنجالی مدیرعامل شرکت تسلا رشد ۱۵۰ درصدی را به ثبت رساند. ایلان ماسک، در یک توییت دوج کوین را «ارز دیجیتال مورد علاقه خود» خوانده بود.

از طرفی هشتگ انگلیسی «دوج کوین» برای مدت کوتاهی در آمریکا و کانادا به ترند توییتر تبدیل شد و بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران خرد هزاران بار به دوج کوین اشاره و نظرشان را درباره این ارز دیجیتال با دیگران به اشتراک گذاشتند.
دوج کوین

داستان جالب خلق دوج کوین

شاید برای تان جالب باشد که بدانید رمز ارز دوج کوین که حالا از جمله بهترین‌های ارز دیجیتال میم یا میم کوین به شمار می رود، براساس یک ایده طنز خلق شده است. البته ارز‌های دیجیتال میم یا میم کوین‌ها مبتنی ایده طنزی هستند که مدتی در اینترنت رواج داشته و سپس به یک ارز دیجیتال تبدیل شده‌اند.

با این حال، سال ۲۰۱۳ میلادی بود که جکسون پالمر مدیر محصول و تحلیل‌گر داده شرکت ادوبی در سیدنی استرالیا تصمیم گرفت که با ارز‌های دیجیتال که هرروز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شد شوخی کند؛ بنابراین به شوخی متنی در توییتر خود گذاشت که در آن نوشته بود در ارز دیجیتالی جدید که نام آن دوج کوین است سرمایه‌گذاری کرده و این ارز دیجیتال توانایی تبدیل شدن به یکی از بهترین ارز‌های رمزپایه در دنیا را دارد. اما در واقع ارز دیجیتالی با این نام اصلاً وجود نداشت.

اما چند ماه بعد، پالمر سایتی با نام دوج کوین ایجاد کرد و در صفحه اصلی این سایت عکس سکه‌ای را گذاشت که روی آن یک سگ قرار داشت.

همچنین در متنی روی این سایت اشاره شده بود که اگر شخصی قصد تبدیل دوج کوین به واقعیت را دارد با او تماس بگیرد. درست در همان زمان در آمریکا برنامه نویسی به نام بیلی مارکوس در حال برنامه نویسی و ساخت ارز دیجیتال انحصاری خود بود که اتفاقی با این وب سایت آشنا شد و پس از تماس با جکسون پالمر با یکدیگر ارز دیجیتال دوج کوین را بر مبنای کد‌های بلاک‌چین بیت کوین و استخراج مشابه با آن، از یک شوخی به واقعیت تبدیل کردند.

درست یک سال بعد دوج کوین به لطف اینترنت و شبکه‌های اجتماعی توانست به سرعت محبوبیت پیدا کند و انجمن بزرگی در سراسر دنیا تشکیل دهد. ارزش بازار دوج کوین تنها پس از یک ماه به ۶۰ میلیون دلار رسید. در این تاریخ حجم معاملات دوج کوین برای مدت کوتاهی حتی از بیت کوین (و سایر ارز‌های دیجیتال) هم بیشتر بود.
دوج کوین و ریپل چگونه صدرنشین بازار ارز دیجیتال شدند؟

دعوای ادامه دار ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اواسط آذرماه سال جاری شکایتی را علیه ریپل مطرح کرد و مدعی شد که فروش ریپل توسط این شرکت شامل فروش قرارداد‌های سرمایه‌گذاری می‌شود. پس از طرح شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه ریپل، ارزش این رمز ارز سقوط کرد و بسیاری از صرافی‌های ایالات متحده آن را از فهرست خود خارج کردند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا معتقد است که ریپل اوراق بهادار است و به همین دلیل باید براساس قوانین مالی و نظارتی این کمیسیون فعالیت کند.

البته مدیران ریپل با توسل به «قانون آزادی اطلاعات» می‌گویند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا باید توضیح دهد چرا از نظر آن‌ها ریپل اوراق بهادار است، اما اتر اوراق بهادار نیست.

آن‌ها استدلال می‌کنند که توکن ریپل اوراق بهادار نیست و از همین رو، در حوزه اختیارات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قرار نمی‌گیرد. افزون بر این، ریپل آماده شده است تا دیگر شرکت‌های فعال در این صنعت را وارد مبارزه خود در این پرونده کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید