فصل دوم سریال آوای باران به نمایش خانگی می‌رود

فصل دوم سریال آوای باران به نمایش خانگی می‌رود

محمد هاشمی اصل تهیه کننده مجموعه تلویزیونی آوای باران تصمیم دارد، فصل جدیدی از این سریال را به شبکه‌ی خانگی عرضه نماید.

کد خبر : ۹۰۱۳۰
بازدید : ۶۴۷۱
سریال آوای باران
فرادید | درحالی که قرار بود فصل دوم سریال آوای باران ساخته شود، اما به نظر می‌رسد که فیلمنامه‌ی این سریال مورد اقبال مسئولان صداوسیما قرار نگرفته است. حالا محمد هاشمی اصل تهیه کننده مجموعه تلویزیونی آوای باران تصمیم دارد تا فصل جدیدی از این سریال را به شبکه‌ی خانگی عرضه نماید.

به گزارش فرادید، تهیه کننده سریال آوای باران می‌گوید که «فیلمنامه فصل دوم این سریال مورد اقبال مسئولان شبکه یک قرار گرفت. اما بحثی پیش آمد مبنی بر اینکه این سریال برای شبکه سه بوده و نمی‌تواند در شبکه یک ادامه پیدا کند. به همین دلیل، ما دوباره طرح را به شبکه ۳ ارائه کردیم که آن‌ها موافق قصه نبودند؛ سراغ نویسندگان دیگری رفتیم و طرح‌های دیگری ارائه دادیم، باز هم آن طرح‌ها اجرایی نشد.»



مجموعه تلویزیونی آوای باران با موضوع درام اجتماعی و خانوادگی، به کارگردانی حسین سهیلی زاده سال ۹۲ ساخته شد. داستان این سریال به قلم علیرضا کاظمی پور و سعید جلالی نگاشته شد.

اوای باران نمایش خانگی
چرا فصل دوم سریال آوای باران ساخته نشد؟

محمد هاشمی اصل تهیه کننده سریال آوای باران در مصاحبه اش با تسنیم به فیلمنامه فصل دوم این سریال اشاره کرد و گفت: «شبکه سه طرح فصل دوم سریال «آوای باران» را قبول نکرد، چون مشکل من بودم نه فیلمنامه! چرا که فصل دوم این سریال با توجه به قصه‌ای که دارد، نسبت به فاز اول قوی‌تر خواهد بود. با خودم می‌گویم اگر قصه ناراحت‌کننده و تلخ است چرا تلویزیون چندین بار تاکنون، این سریال را تکرار کرده و این روز‌ها هم شبکه آی‌فیلم این سریال را پخش می‌کند. مردم هنوز هم شخصیت‌ها و روند داستانی این سریال را دوست دارند؛ چرا که چارچوب و قصه درستی داشت.»

او افزود: «شبکه سه «آوای باران» را نپذیرفت و اجازه نداد بستر ساخت این سریال در فصل دوم فراهم شود. تا اینکه امروز در میان سریال‌های خانگی کاری منتشر شده که در اصل ادامه "آوای باران" است. کاری که با استقبال مخاطب در تلویزیون مواجه شد و نطفه‌اش در تلویزیون شکل گرفت را امروز متأسفانه باید فضای مجازی و VOD بهره‌اش را ببرند. تقصیر دست‌اندرکاران ساخت آن سریال خانگی نیست بلکه این تقصیر و ایراد متوجه مدیرانی است که اجازه می‌دهند با فیلم مورد اقبال مردم در تلویزیون این‌طور برخورد شود.»

به گفته تهیه کننده سریال آوای باران، در زمان مدیریت آقای سرافراز به ما گفتند نه معتاد و نه معضل اجتماعی نمی‌خواهیم! این سریال تلخ است و جامعه را گرفتار سیاه‌نمایی می‌کند. اما اگر دغدغه فیلمنامه معضلات و آسیب‌شناسی اجتماعی نباشد درام شکل نمی‌گیرد. اگر واقعاً این سریال، جامعه را دچار سیاه‌نمایی می‌کند، پس چرا چندین بار تا الان بازپخش آن روی آنتن می‌رود؟.»

هاشمی‌اصل درباره نقش بازیگران سریال آوای باران می‌گوید که «فیلمنامه سریال را آماده کردیم و حتی سرنوشت برخی از کاراکتر‌های اصلی مشخص شد؛ به طور مثال زیور داستان «الهام چرخنده» با رئیس گداها، ظاهر می‌شد و خیلی از اتفاقات دیگر که به مراتب جذاب‌تر بودند. اینجا بیشتر لجبازی اتفاق افتاد که این سریال، برند شبکه سه است و نباید به شبکه دیگری برود. آن‌قدر ایراد گرفتند که چندین بار از نویسندگان مختلفی بهره بردیم، اما سرانجام هیچ‌کدام مورد قبولشان نشد. به اینجا رسید که با خودم گفتم مشکل من بودم فیلمنامه مشکلی نداشت.»

محمد هاشمی اصل در پایان یادآور شد: «برای شبکه نمایش‌خانگی دارم که درباره پشت پرده‌های سایت‌های شرط‌بندی است؛ فیلمنامه‌اش آماده شده و با انتخاب کارگردان تولید را آغاز خواهیم کرد. تلویزیون که سال‌ها عمرمان را برای برنامه‌سازی و سریال‌سازی در آن گذاشته‌ایم و ۳۰۰ هزار دقیقه برنامه و سریال ساخته‌ام، طرح و ایده می‌بریم، اما یکی پس از دیگری به در بسته می‌خورد.»

فصل دوم سریال آوای باران
روایتی از داستان آوای باران

حسین سهیلی زاده کارگردان سریال آوای باران، در این سریال از چند چهره جدید جوان استفاده کرد. این بازیگران شامل آزاده زارعی، نیلوفر پارسا و علی تقوازاده بودند؛ اما نقش اصلی این سریال حول بازی آزاده زارعی «باران» می‌چرخید. آزاده زارعی پیش از بازی در مجموعه تلویزیونی آوای باران، در فیلم «آمین خواهیم گفت» به‌کارگردانی سامان سالور نیز به ایفای نقش پرداخته بود.

از دیگر بازیگران ایفاگر نقش اصلی این سریال می‌توان به ثریا قاسمی (مادربزرگ)، حمیدرضا پگاه (طا‌ها پدر باران)، سام درخشانی (نادر، خواهرزاده طاها)، الهام چرخنده (زیور)، مهران احمدی (شکیب)، نیلوفر پارسا (بیتا)، سپیده خداوردی (مرضیه خواهر مرتضی)، امیر دژاکام (مرتضی)، سیاوش خیرابی (فرید)، مبینا سادات آتشی (کودکی باران) و مهران رنجبر (کیانوش) و علی یعقوبی (وکیل امیر حسین خرسند) اشاره کرد.

سریال آوای باران زندگی مردی به نام طا‌ها ریاحی که تاجر دارو است را روایت می‌کرد که با بروز اتفاقاتی دگرگون شده و سرنوشت عجیبی برای او و دخترش رقم خورد. او پس از سال‌ها به ایران بازگشته و به دنبال دختر گمشده خود می‌گردد و در این میان متوجه می‌شود که نادر و زیور، خواهرزاده و همسر خواهرزاده‌اش، نتوانسته‌اند از دخترش نگهداری کنند و در نهایت کودک او به دلیل آزار و اذیت سرپرست هایش از خانه فرار کرده و میان گروه‌های تکدی‌گری سر درمی آورد.

زیور و نادر سعی دارند دختر خودشان که بیتا نام دارد را جایگیزین باران، دختر طاها، جا کرده و او را به عنوان خترش به او معرفی کنند؛ اما اوضاع آنطور که باید پیش نمی‌رود و باران به دنبال پدر خود می‌گردد و این در حالی است که شکیب سردسته تکدی‌گر‌ها قصد اخاذی و به دست آوردن پول از طریق این خانواده را دارد در این میان کیانوش پسر جوانی که از زمان کودکی با باران در سر چهار راه آشنا شده بود و او را به شکیب معرفی کرده بود عاشق باران می‌شود.

در این میان شکیب توسط یکی از پسران تکدی گری کشته می‌شود و همسر او آفرین که حامله است به دلیل شوکی که از شنیدن خبر مرگ همسرش به او وارد می‌شود، به دلیل خونریزی پیش از حد می‌میرد. نادر با خانواده به سمت یک بندر می‌روند تا با دوست نادر دیدار کنند دوست او به نادر پیشنهاد می‌دهد که خودش به مالزی برود وخانواده به مرز ترکیه بروند.

اما نیرنگی بیش نیست و نادر گول میخورد؛ اما در سریال نشان نمی‌دهد که چه اتفاقی برایش می‌افتد و زیور و بیتا در تونل تصادف می‌کنند و بیتا به بیمارستان منتقل میشود؛ طا‌ها دختر خود را پیدا می‌کند و زیور نیز به گدای سر چهاراه‌ها تبدیل می‌شود.
۲
نظرات بینندگان
  • دانیال‌میرزایی ارسالی در

    سریال‌اوای‌‌باران‌سریال‌خوبی‌‌است

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید