هواشناسی ایران، امروز ۹۹/۱۱/۱۴

هواشناسی ایران، امروز ۹۹/۱۱/۱۴

امروز ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۹، با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، پتانسیل رشد شاخص کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق صنعتی و پرتردد شهر‌های بالا و امکان رشد شاخص تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها وجود دارد.

کد خبر : ۹۰۱۳۸
بازدید : ۵۳۴۱
فرادید | بر اساس آخرین تحلیل نقشه‌های هواشناسی ایران، از امروز ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۹ تا روز پنجشنبه در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

به همین دلیل پتانسیل رشد شاخص کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک)، در مناطق صنعتی و پرتردد شهر‌های بالا، امکان رشد شاخص تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها وجود دارد. امروز همچنین مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج وطوفانی خواهد بود.

از بعد از ظهر روز پنج شنبه سامانه بارشی از سمت غرب کشور نفوذ خواهد کرد و در اواخر وقت شاهد بارش در چندین استان غربی کشور خواهیم بود. روز جمعه ۱۷ بهمن برای استان‌های واقع در غرب کشور، استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی، همچنین برخی نقاط شمال غرب، بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می‌شود.

به گزارش فرادید به نقل از سازمان هواشناسی فعالیت سامانه بارشی روز شنبه ۱۸ بهمن تشدید می‌شود و به جنوب غرب و برخی نقاط مرکز کشور و سواحل خزر نفوذ می‌کند، همچنین هوا در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز بارانی خواهد بود.

آسمان تهران امروز صاف و در برخی ساعات همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشترین و کمترین دما امروز در پایتخت ۱۵ و ۲ درجه خواهد بود. از اواسط وقت روز جمعه ۱۷ بهمن، بارش باران در تهران پیش بینی می‌شود.

همچنین امروز بندرعباس با دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با دمای هشت درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. در ۱۵ استان کمترین دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید