ثروتمندترین مرد آفریقا خواهان خرید آرسنال

کد خبر : ۹۰۲
بازدید : ۱۶۰۱
فرادید | آلیکو دانگوته، ثروتمندترین مرد آفریقا که پنج سال پیش قصد خرید بخشی از سهام آرسنال را داشت، در گفتگویی با سایت بولومبرگ گفته که امیدوار است روزی در ازای قیمتی معقول این باشگاه را بخرد.

به گزارش بی بی سی، دانگوته درباره خرید باشگاه آرسنال گفته است: "من هنوز امیدوارم روزی با یک قیمت مناسب بتوانم آرسنال را بخرم. من شاید این باشگاه را بخرم ولی نه با قیمتی سرسام آور، رقمی که صاحبان باشگاه نتوانند در مقابل آن مقاومت کنند. من به استراتژی اقتصادی خودم ایمان دارم."

آلیکو دانگوته بر اساس رده‌بندی نشریه معتبر فوربس، ثروتمندترین مرد آفریقا است.

او ثروت خود را از راه‌های مختلفی کسب کرده؛ از تجارت سبزیجات، میوه، برنج و گندم تا تجارت سیمان و نفت.

ثروت شخصی دانگوته بیش از ۱۵ میلیارد دلار تخمین زده شده، دارایی‌های این تاجر نیجریه‌ای بیش از سه برابر سهام دار اصلی باشگاه آرسنال یعنی استن کورنکه و حتی بیشتر از علی‌شیر عثمانف دیگر سهام دار متمول این باشگاه است.

در صورت خرید موفقیت آمیز باشگاه آرسنال توسط آلیکو دانگوته او اولین آفریقایی است که مالکیت یک باشگاه لیگ برتر انگلستان را به دست می آورد.

باشگاه آرسنال در حال حاضر ارزشی نزدیک یه یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار دارد.

تیم فوتبال این باشگاه در حال حاضر هم امتیاز با منچسترسیتی در رده سوم قرار دارد. این تیم شب گذشته موفق شد سه بر یک هال سیتی را در خانه این تیم شکست دهد.

در حال حاضر استن کرونکه، مالک باشگاه فوتبال آمریکایی سنت لوئیس رامس، ۶۷ درصد از سهام باشگاه آرسنال را در اختیار دارد و نزدیک به ۳۰ درصد مابقی سهام این باشگاه هم در مالکیت شرکت رد اند وایت است، شرکتی که مالکان آن علی‌شیر عثمانف و فرهاد مشیری هستند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید