دلیل مهاجرت بهنوش بختیاری

دلیل مهاجرت بهنوش بختیاری

بهنوش بختاری به صورت تلویحی به مهاجرت از ایران اشاره کرده و با ابراز نارضایتی از وضع موجودش اظهار داشته: «آدمایی مثل من که من ۲۵ سال جوونی و عمر و آنرژی ام را پای سینما گذاشتم باید اینقدر سرخورده و دل کنده و بی انگیزه بشوم، از سینما که شغل اصلی من است که به این فکر بیفتم که از ایران بروم و جایی دیگر در این دنیا مشغول به کار شوم. چرا باید این فکر در سر آدمی مثل من بیفتد؟»

کد خبر : ۹۰۲۹۷
بازدید : ۱۱۷۵۰
مهاجرت بهنوش بختیاری
فرادید | خبر مهاجرت بهنوش بختیاری ازجایی سر زبان‌ها افتاد که چندی پیش بهنوش بختیاری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت وگویی که با رسانه‌ها انجام داده بود از موقعیتی که در آن قرار دارد، اعلام نارضایتی کرده بود و تاکید کرد شرایط موجود باعث می‌شود که فکر مهاجرت از ایران در سرش بیفتد. بختیاری پیش از این نیز با شایعاتی درباره طلاق اش از همسر خود همراه شده بود؛ چراکه او با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام اش باعث سوءبرداشت کاربران شده بود.

به گزارش فرادید ، بهنوش بختیاری متولد ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۴ در تهران) است. او فارغ التحصیل رشته زبان فرانسوی در مقطع کارشناسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران است. بختیاری در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۴ نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن به خاطر بازی در فیلم «من» شد.


بهنوش بختیاری در مصاحبه مطبوعاتی اش ادعا کرده بود که انتخاب خیلی از کارگردان‌ها نیست و بین مردم هم بسیاری از آن‌ها او را قبول ندارند و با ویدیویی که از صحبت‌های او دارند آن را کوتاه کرده و منتشر می‌کنند؛ با این کار باعث رنجش خاطر بختیاری می‌شوند.

همچنبن، این بازیگر معتقد است که در نگاه دولتی هم محبوبیت خاصی ندارد و در سینما هم او را قبول ندارند و تعدادی روشنفکر دماغ بالا هستند که اسم بهنوش بختیاری برای آن‌ها حکم فحش دارد. بختیاری می‌گوید که «درصورتی که من آدمی هستم که اگر شبی یک فیلم نبینم نمی‌توانم بخوابم؛ در واقع معتاد به فیلم هستم. من حتی در یک سکانس هم می‌توانم نقشم را ایفا کنم، چراکه من ادعا دارم. من فیلم می‌بینم کتاب می‌خونم بازی می‌کنم زحمت می‌کشم، ولی نیستم. توی انتخاب هیچ کارگردانی نیستم دلیلشم نمی‌دونم.

بهنوش بختیاری رفتن از ایران
ماجرای مهاجرت بهنوش بختیاری چیست؟

بهنوش بختیاری از بازی نکردنش شکایت می‌کند و می‌گوید: «در سینما که آدم بی پول میشه و نمی‌تونه کار واقعی خودش را انجام بدهد و مجبور می‌شود توی تبلیغات بازی کند، می‌گویند این که همش توی تبلیغات است. نمی‌گویند که این بنده خدا مشکل مالی دارد و مجبور است وقتی نمی‌تواند کار خودش را انجام دهد باید در یکی از همین جا‌ها درآمدزایی کند. ومدام انتقاد می‌کنند.»

او درباره ناامیدی و فکر مهاجرتش گفته است: «من که خیلی دلشکسته شدم. راستش رابخواهید من از سینما بریده ام. توی ۶۰ تا فیلم نام بهنوش بختیاری نباید باشد. جرمش چیست؟ کار طنز انجام دهد؟ به چه علت؟ مهم نیست ما خیلی وقت است که بریده ایم. از خیلی چیزا کنده ایم این که دیگر سینما است، ما از زندگی دست شسته ایم. آدمایی مثل من که من ۲۵ سال جوونی و عمر و آنرژی ام را پای سینما گذاشتم باید اینقدر سرخورده و دل کنده و بی انگیزه بشوم، از سینما که شغل اصلی من است که به این فکر بیفتم که از ایران بروم و جایی دیگر در این دنیا مشغول به کار شوم. چرا باید این فکر در سر آدمی مثل من بیفتد؟»

این بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: «من محبوبیت و عزتم را مدیون مردم و خدا هستم. اما در ایران وقتی یک نفر محبوب می‌شود همه با او به مشکل برمی خورند. در جا‌های دیگر دنیا نقش‌های خوبشان را به آدم‌هایی می‌دهند که مردم دوستشان دارند، اما در ایران برعکس است. چرا من باید اینقدر بی انگیزه شوم که به این فکر بیفتم؟ واقعا چرا من نباید توی ۶۰ تا فیلم توی یک پلان هم بازی نکنم. مگر چقدر تفاوت است بین من و خانم فلانی؟ بحث حسادت نیست بحث حرفه‌ای بودن است. استعداد کجای داستان است؟»

جشنواره فجر سلیقه‌ای است

بهنوش بختیاری در ادامه به عده‌ای خاص اشاره کرد که برای جشنواره فیلم فجر تصمیم می‌گیرند و اظهار داشت: «از بین ۶۰ فیم فقط ۱۶ فیلم انتخاب شد که خیلی از کارگردان‌های عزیزمان از فیلم‌های بزرگی که ما انتظار داشتیم در جشنواره باشند و شدیدا تمایل داشتیم که در جشنواره حضور داشته باشند؛ اما آن‌ها نبودند. جشنواره‌ای که اینقدر نگاهشان سلیقه‌ای است و کلا سینمایی که همه‌ی نگاه‌ها عملا سلیقه‌ای بوده است اصولا جشنواره اش هم شبیه خودش می‌شود.»

بختیاری افزود: «دومین موردی که باید ذکر کنم فیلم «گورکن» است که فیلمی بسیار قوی می‌دانم و نقش من نیز در آنجا نقش بسیار خوبی داشتم. در جشنواره‌های بین المللی بسیار افتخار کسب کرد و در تمام این جشنواره‌ها جوایزی دریافت کرد، اما باز بخاطر نگاه ممیزی و جهت دار آن عزیزان انتخاب نشد. گورکن سال گذشته به دفتر جشنواره تحویل داده شد، اما گفتند که نگاه تخریبی به نظام داشته است. در صورتی که چیزی که من در گورکن دیدم و خوندم و بازی کردم اصلا همچین چیزی نبود و ما هممون حیرت کردیم وقتی همچین چیزی را شنیدیم چرا که نگاه ممیزی داشتند. اصولا پارامتر‌های انتخاب فیلم عادلانه نبود.»

او به عادلانه نبودن انتخاب بازیگران در جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: «اگر این پارامتر‌ها عادلانه بود فیلم‌های کارگردان‌های خوب ما در این جشنواره حضور داشتند؛ این در مورد افرادی که جایزه دریافت می‌کنند نیز صدق می‌کند. من از الان بدون اینکه خدایی نکرده بخواهم به کسی توهین کنم می‌توانم نتایج جشنواره را اعلام کنم.»

این بازیگر و منشی صحنه معتقد است که «جشنواره‌ی ما کاملا سیاسی است، البته همه جای دنیا همینطور است، اما در ایران به صورت نمایان تری این قضیه وجود دارد. در نظر گرفتن این ممیزی‌ها باعث می‌شود که کارگردان‌های ما نگاه سطحی، محدود و خیلی محافظه کارانه‌ای به فیلم‌ها داشته باشند. هنرمند در این مواقع می‌ترسد آثاری خلق کند چراکه می‌ترسد ممیزی به فیلمش بخورد و همچنین بازیگر نیز برای بازی اش می‌ترسد و این موضوع همینطور ادامه دارد. اساسا وقتی ممیز وجود دارد هنر مفهوم واقعی خودش را ندارد.»

دلیل مهاجرت بهنوش بختیاری
فیلم‌ها به راحتی متوقف می‌شوند!

بهنوش بختیاری به توقف فیلم قاتل وحشی اشاره کرد و اذعان داشت: «فیلم قاتل وحشی که در تخیل ما نمی‌گنجد که به خاطر مشخص شدن گوش خانم حاتمی متوقف شد. موضوعی که در دهه شصت برای خانم رویا نونهالی و رویا تیموریان نیز افتاد و آن فیلم‌ها متوقف شدند. اما برای من سوال است که چیزی در آن زمان و در آن خفقان فکری یعنی در دهه شصت به آن فیلم اجازه داده شد چطور الان ممکن است که الان با آن مخالفت شود.

او سیسستم فیلم سازی را خنده دار می‌داند و می‌گوید که «ما زن‌ها با یک گردی صورت چگونه بازی می‌کنیم؟ نه در شخصیت پردازی نه در مو نه در آرایش در هیچ چیزی ما نمی‌توانیم مفهومی به خودمان ببخشیم که بنقش نزدیک شویم. اجازه هیچ کاری را نداریم.

فیلم‌ها مثل آب خوردن توقیف می‌شود، زحمات یک گروه، پول یک سرمایه گذار بدبخت به راحتی در سطل زباله می‌افتد و در کمد فیلم ساز‌ها می‌ماند. فیلمی که قرار است دیده نشود کاش ساخته نشود. سیمرغی که حق من بود و همه‌ی سالن یک صدا اسم مرا صدا می‌زند حتی آن‌هایی که من جزو سلیقه شان نیستم، آن را به من ندادند، هرگز این سیمرغ‌ها به من داده نمی‌شود.»

ماجرای طلاق بهنوش بخیاری از همسرش چه بود؟

مدتی پیش بهنوش بختیاری بازیگر متنی را در استوری اینستاگرام خود نوشت که کاربران آن را به جدایی از همسرش تعبیر کرده بودند. او نوشت: «بهای نگهداشتن یک زن کنار خود مهر است نه مهریه، زمانی که نه مهر است و نه عشق، خداحافظی بهترین کار است. همه مهر عالم به پای تو، ولی خداحافظ بی مهر من»

پس از مدتی خبر طلاق بلافاصله طلاق بهنوش بختیاری از همسرش محمدرضا آرین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که پس از چند ساعت، بهنوش بختیاری با انتشار یک استوری جدید در اینستاگرام خود، به ماجرای طلاق اش پایان داد و نوشت: «بنده از همسرم جدا نشدم لطفا براساس یک شعر قضاوت نفرمایید ضمنا باردار هم نیستم عزیزان دل.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید