ماجرای مرموز عقرب‌های بدن کودک دهدشتی

ماجرای مرموز عقرب‌های بدن کودک دهدشتی

دکتر علی اکبر داورپناه نیز گفته است: با اینکه لباس‌های غیر قابل نفوذ بر بدن سجاد پوشانده شده است، با این حال باز هم عقرب‌ها در بدن وی مشاهده می‌شود. این عقرب‌ها در اندازه‌های متفاوت، اما از یک گونه و یکرنگ هستند و پزشکان متخصص رادیولوژی و سونوگرافی با آزمایش و معایناتی که انجام داده اند گفته اند احتمال اینکه در راست روده این کودک عقرب ماده باشد زیاد است.

کد خبر : ۹۰۳۳۱
بازدید : ۱۱۴۴۷
عقرب های بدن کودک دهدشتی
فرادید | مدتی است کودک یک ونیم ساله‌ای که در روستای چیر واقع در کهگیلویه وبویراحمد زندگی می‌کند با نیش عقرب‌ها سروکار دارد. برخی از پزشکان از احتمال وجود عقرب ماده‌ای در راست روده‌ی کودک خبر داده اند که ممکن است درون بدن او زایمان کند و این عقرب‌های زاده شده به بیرون از بدن کودک آمده و او را نیش بزنند.

به گزارش فرادید، خبر پدیدار شدن عقرب در بدن کودک دهدشتی، از اوایل امسال رسانه‌ای شده بود. کادر درمان استان کهگیلویه وبویراحمد درحال انجام پژوهش برای یافتن علت پدیدار شدن و نیش زدن عقرب‌ها هستند؛ پزشک معالج کودک دهدشتی می‌گوید که «با این که سجاد تحت مراقبت است، اما در اطراف بدن وی عقرب مشاهده می‌شود.»



به گفته معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، کار تحقیق و مشاهده مداوم بر روی پدیده نادر زندگی مسالمت آمیز کودک یکسال و نیمه دهدشتی با عقرب‌ها توسط تیم کامل پزشکی بیمارستان دهدشت آغاز شده است.

ماجرای عقرب‌های موجود در بدن کودک دهدشتی چیست؟
ماجرای عقرب‌های بدن کودک دهدشتی چیست؟

سجادِ خردسال که یک و نیم سال دارد با خانواده اش در روستای چیر زندگی می‌کنند، روستای چیر از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه با ۱۷۰ خانوار و جمعیتی نزدیک به ۷۰۰ نفر در ۱۶ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.

مادر بزرگ این کودک در مصاحبه‌ای که با مطبوعات انجام داده بود به آغاز ماجرای گزیده شدن سجاد توسط عقرب‌ها اشاره کرد و گفت: «ماجرای گزیدن عقرب‌ها هنگامی شروع شد که دو عقرب این کودک را برای اولین بار نیش زدند. پس از این حادثه مادر و پدر سجاد تمام عقرب‌هایی که کودکشان را نیش می‌زدند، کشتند، اما روز بعد دوباره دو عقرب دیگر کودک را نیش زدند و پدر و مادر مجبور شدند فرزند خود را به بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت برای مداوا انتقال دهند.»

به گفته مادربزرگ کودک دهدشتی، سجاد به مدت ۹ روز تحت نظر پزشکان قرار گرفت وقتی که سلامت خود را بازیافت و دوباره به خانه بازگشت مادر و پدرش تمام لباس‌های نو و کهنه وی را به آتش کشیدند. اما بعد از ظهر روز بعد دو عدد عقرب سجاد را نیش زدند. مادر سجاد، او را با حالتی وحشت زده دوباره به بیمارستان برد و مدت دو روز کودک او در بیمارستان بستری بود.

براساس گزارش ها، در مدتی که کودک دهدشتی در بیمارستان قرار داشت، بدن او توسط پزشکان سم زدایی شده بود، اما ظاهرا این درمان نیز برایش کارساز نبوده است. پدر سجاد که از این موضوع بهت زده بود اظهار داشت: «مدت ۱۵ سال است که در این خانه زندگی می‌کنیم. تاکنون هیچ گونه حشره موذی مشاهده نکردیم و یک اتاق تمیز در اختیار سجاد گذاشته ایم. اما در کمال تعجب عقرب‌ها تنها سجاد را می‌گزند و نیش عقرب‌ها چندان تأثیری بر اوضاع جسمی و سلامت کودک ندارد و پزشکان معالج از مداوای کودکم درمانده اند.»

پدربزرگ سجاد نیز درباره اتفاق نادری که برای نوه اش افتاده است می‌گوید: «هر بار که عقربی سجاد را می‌گزد او تنها جیغ می‌کشد و دوباره به حالت طبیعی بازمی گردد. سجاد را به مراکز درمانی شهرستان‌های دهدشت و شیراز برای معالجه انتقال داده ایم، اما پزشکان هیچ گونه عوامل خارجی و داخلی در بدن او مشاهده نکرده اند. ضمن این که عکس‌ها و آزمایشات پزشکان، هیچ سرنخی درباره رشد و نحوه جذب عقرب‌ها به بدن این کودک نشان نمی‌دهد.»

موضوعی که مایه تجعب بسیاری از فعالان رسانه‌ای شده است، این بود که حتی هنگامی که این کودک به مرکز درمانی شهرستان دهدشت برای مداوا برده شده است، در کمال تعجب در مطبی که پزشکان سجاد را معالجه می‌کردند دو عقرب او را نیش زده بودند.

کودکی که بدنش عقرب تولید می‌کند علت علمی گزیده شدن سجاد توسط عقرب‌ها

هیبت الله صادقی، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویر احمد در مصاحبه اش با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، گفته بود که «پزشکی مرکب از انگل شناسان، متخصصان داخل، جراحی عمومی، پاتولوژیست و رادیولوژی با انجام آزمایش و عکسبرداری و مراقبت محیط چگونگی وقوع این پدیده را بررسی می‌کنند.»

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی، معتقد است که این پدیده عجیب و نادر است. او می‌گوید که «پس از پایان مراحل تحقیق، نتیجه به جامعه اطلاع داده می‌شود. در مدت دو ماه گذشته و با وجود چهار بار تغییر مکان ۹۶ عقرب بر بدن سجاد کودک یک و نیم ساله دهدشتی مشاهده شده است.»

دکتر منصور تقوی، رئیس شبکه بهداشت و درمان پیشین کهگیلویه اظهار داشت: «ماجرای مرموز این کودک به صورت ویژه‌ای توسط مجموعه بهداشت و درمان و معاونین بهداشتی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی این استان و مدیریت بیمارستان دهدشت در حال پیگیری است.»

تقوی یادآور شد: «صحبت‌های ضد و نقیض و شایعات زیادی در مورد این کودک بر سر زبان‌ها افتاده است که بعضی از آن‌ها خلاف واقع هستند. وی گفت: هر زمان که با دلایل علمی به نتیجه‌ای قابل قبول رسیدیم، برای پایان دادن به این شایعات، نتیجه را رسماً اعلام می‌کنیم.»

دکتر علی اکبر داورپناه نیز گفته است: با اینکه لباس‌های غیر قابل نفوذ بر بدن سجاد پوشانده شده است، با این حال باز هم عقرب‌ها در بدن وی مشاهده می‌شود. این عقرب‌ها در اندازه‌های متفاوت، اما از یک گونه و یکرنگ هستند و پزشکان متخصص رادیولوژی و سونوگرافی با آزمایش و معایناتی که انجام داده اند گفته اند احتمال اینکه در راست روده این کودک عقرب ماده باشد زیاد است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید