آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۹۹/۱۱/۱۹

آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۹۹/۱۱/۱۹

بر اساس آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ بر اثر ابتلا به این بیماری ۵۷ نفر از هم وطنانمان جان خود را از دست دادند و تعداد جانباختگان در مجموع به ۵۸ هزار و ۴۶۹ نفر رسید.

کد خبر : ۹۰۳۳۴
بازدید : ۷۸۷۵
جانباختگان کرونا
فرادید | بر اساس گزارش وزرات بهداشت، امروز ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ طی ۲۴ ساعت گذشته آمار فوتی‌های کرونا در ایران ۵۷ نفر اعلام شد و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۸ هزار و ۴۶۹ نفر رسید.

دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۶۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۵۴۴ نفر از آن‌ها بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع بیماران کرونا در کشور به یک میلیون و ۴۶۶ هزار و ۴۳۵ نفر رسید.

به گزارش فرادید؛ سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۵۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و ۳۷۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون ۹ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۲۶۰ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است. لاری گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، شهرستان‌های عجب شیر در آذربایجان شرقی، اردستان در اصفهان، اسفراین در خراسان شمالی، گرمسار در سمنان، بافت در کرمان، پاوه در کرمانشاه، بندرگز و کردکوی در گلستان، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، رودبار، رودسر، صومعه سرا و لاهیجان در گیلان، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، قائمهشر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران، بستک، بندرلنگه و قشم در هرمزگان، بهار، تویسرکان و رزن در همدان و ابرکوه در یزد در وضعیت نارنجی قرار دارند.

آمار جهانی کرونا

آمار جهانیِ مبتلایان به کرونا تاکنون به ۱۰۶ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۲۶۲ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۳۲۰ هزار و ۵۹۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است. بنابر تازه‌ترین آمار‌ها تاکنون ۷۷ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۵۱۴ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته‌اند. روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۲۷.۵ میلیون مبتلا و بیش از ۴۷۳ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشور‌های درگیر با بیماری کرونا قرار دارد. هند نیز با آمار بیش از ۱۰.۸ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کرونا در برزیل هم از ۹.۴ میلیون نفر فراتر رفته است.

همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، مکزیک و هند رکورددارِ شمار قربانیان این بیماری در دنیا هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۲۷ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۶۳۶ مبتلا، ۴۷۳ هزار و ۵۲۸ قربانی

۲. هند: ۱۰ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۳۱۴ مبتلا، ۱۵۵ هزار و ۳۲ قربانی

۳. برزیل: ۹ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۷۹۵ مبتلا، ۲۳۱ هزار و ۶۹ قربانی

۴. روسیه: سه میلیون و ۹۵۱ هزار و ۲۳۳ مبتلا، ۷۶ هزار و ۲۲۹ قربانی

۵. انگلیس: سه میلیون و ۹۲۹ هزار و ۸۳۵ مبتلا، ۱۱۲ هزار و ۹۲ قربانی

۶. فرانسه: سه میلیون و ۳۱۷ هزار و ۳۳۳ مبتلا، ۷۸ هزار و ۷۹۴ قربانی

۷. اسپانیا: دو میلیون و ۹۷۱ هزار و ۹۱۴ مبتلا، ۶۱ هزار و ۳۸۶ قربانی

۸. ایتالیا: دو میلیون و ۶۲۵ هزار و ۹۸ مبتلا، ۹۱ هزار و ۳ قربانی

۹. ترکیه: دو میلیون و ۵۲۴ هزار و ۷۸۶ مبتلا، ۲۶ هزار و ۶۸۵ قربانی

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۲۸۴ هزار و ۹۹۹ مبتلا، ۶۱ هزار و ۹۹۸ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۱ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشور‌های روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، آفریقای جنوبی، ایران، اوکراین، پرو، اندونزی، جمهوری چک و هلند نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید