ویدئو/ خلاصه و حواشی نشست خبری فیلم یدو

ویدئو/ خلاصه و حواشی نشست خبری فیلم یدو

فیلم یدو محصول همکاری بنیاد فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و تنها نماینده سینمای کودک و نوجوان در جشنواره امسال محسوب می‌شود.

کد خبر : ۹۰۳۴۹
بازدید : ۲۹۶۳
ستاره پسیانی

نشست خبری فیلم "یدو" در هشتمین روز از جشنواره فیلم فجر برگزار شد. این فیلم اثری در حوزه جنگ و دفاع مقدس و با محوریت کودک و نوجوان تولید شده است.

فیلم محصول همکاری بنیاد فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و تنها نماینده سینمای کودک و نوجوان در جشنواره امسال محسوب می‌شود.

ستاره پسیانی، اکبر اودود، سعید آلبوعبادی، میلاد صویلاوی، محمدمهدی آلبوعلی، ریحانه آریامنش، عبدالحلیم تقلبی، حسین پوریده، رضا نوری، طاهره نیک‌آزاد، مسعود جلالی، معید رامی، مائده رامی، یاسین مسعودی، احمد مسافری در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

"مهدی جعفری" کارگردان فیلم درباره همراهی نویسنده قصه مورد اقتباس در فرآیند نگارش فیلمنامه گفت: معمولاً در سینما رسم نیست اقتباسی که صورت می‌گیرد با نویسنده تعاملی باشد مگر اینکه دنیای سینما را بشناسد با نویسنده این اثر هم صحبت کردم، اما اقتباس خودم را از آن داستان کردم، پایه قصه را نگه داشتم و فیلم ساخته اگر فیلم مشکلی دارد بر گردن من است.

در این چهل سال به قدری در حق مردم آبادان اجحاف شده که حالا حالا‌ها می‌شود درباره آن‌ها فیلم ساخت و اگر صد سال هم فیلم بسازیم حقشان ادا نمی‌شود. مسئولان هر دو موسسه یعنی بنیاد سینمایی فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشتاق بودند که این فیلم ساخته شود امیدوارم شرمنده آن‌ها و مردم نشده باشم.
خلاصه و حواشی نشست فیلم "یدو"
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید