سرقت طلای زنان به دست توریست قلابی

سرقت طلای زنان به دست توریست قلابی

زمانی که به مقصد رسیدم خوشحال از معامله پر سودی که کرده بودم از ماشین پیاده شدم، اما فردای آن روز وقتی به صرافی رفتم متوجه شدم که پول‌ها تقلبی بوده و آن‌ها سرم کلاه گذاشته‌اند.

کد خبر : ۹۰۳۵۳
بازدید : ۱۰۷۶۱
کلاهبرداری از زنان

خرید طلا با لیر و روبل، شگردی بود که توریست قلابی و اعضای باندش برای سرقت طلا‌های زنان مسافر از آن‌ها استفاده می‌کرد. این ۴ مرد و زن همدستشان مسافرانی را که حاضر به فروش طلاهایشان نمی‌شدند با چاقو تهدید به مرگ می‌کردند.

مدتی قبل زن جوانی به پلیس رفت و از سرقت طلاهایش از سوی سرنشینان یک خودرو خبر داد. زن جوان در تحقیقات گفت: به‌عنوان مسافر سوار خودروی پژویی شدم، یک زن و مرد جوان هم در خودرو بودند. بعد از طی مسافتی، مرد جوان دیگری به‌عنوان مسافر سوار خودرو شد. دقایقی بعد مرد جوانی که بعد از من سوار خودرو شده بود، به زبان ترکی استانبولی صحبت کرد.

من متوجه صحبت‌هایش نمی‌شدم، اما مسافری که روی صندلی جلو نشسته بود، شروع به صحبت با مسافر جدید کرد و گفت من مدتی ساکن استانبول بودم و متوجه می‌شوم که او چه می‌گوید. در حالی که مسافر تازه وارد ترکی صحبت می‌کرد، مقداری لیر و روبل روسیه از جیبش درآورد و جملاتی را به زبان ترکی به مسافر دیگر گفت.

زن جوان در ادامه گفت: مسافری که روی صندلی جلوی خودرو نشسته بود، در ترجمه صحبت‌های وی گفت این آقا می‌گوید که توریست است و برای سفر به ایران آمده و با دیدن انگشتر طلای شما قصد خرید آن را دارد و در ازایش به شما لیر و روبل روسیه می‌دهد. حدود بیست میلیون تومان لیر و روبل دارد و حاضر است تمام آن‌ها را بدهد و انگشتر شما را بخرد.

شاکی ادامه داد: زن جوانی که کنار من نشسته بود و بعد فهمیدم همدستشان بوده انقدر مرا وسوسه کرد که راضی شدم و انگشتر طلایم را که حدود ۱۰ میلیون تومان می‌ارزید به مرد توریست دادم. زمانی که به مقصد رسیدم خوشحال از معامله پر سودی که کرده بودم از ماشین پیاده شدم، اما فردای آن روز وقتی به صرافی رفتم متوجه شدم که پول‌ها تقلبی بوده و آن‌ها سرم کلاه گذاشته‌اند.

با شکایت زن جوان تحقیقات آغاز شد، در حالی که بررسی‌ها برای شناسایی و دستگیری توریست قلابی و همدستانش ادامه داشت، مأموران با شکایت‌های مشابه زیادی مواجه شدند؛ شکایت‌هایی که در تمامی آن‌ها زنان و دختران جوان به‌عنوان مسافر سوار بر خودرو‌های سمند و پژو شده و توریستی قلابی با شگردی خاص در ازای طلای آنها، پول تقلبی خارجی در اختیارشان قرار می‌داد.
در چند مورد نیز وقتی سارقان با مخالفت زن مسافر رو به رو شده بودند با تهدید چاقو و ضرب و جرح طلا‌ها را سرقت می‌کردند.

تحقیق کارآگاهان برای دستگیری اعضای این باند به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران ادامه داشت، تا اینکه در اخرین شکایت، زمانی که تیم تحقیق به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت پرداختند، به سرنخی رسیدند.
سارقان در این سرقت فراموش کرده بودند پلاک خودروشان را مخدوش کنند و همین موضوع سرنخی برای رسیدن به مالک خودرو شد.
با دستگیری مالک خودرو مشخص شد که او یکی از اعضای این باند است و با همدستی مالک خودرو سه مرد دیگر که در این ماجرا با او همدست بودند دستگیر شدند. تحقیقات برای دستگیری پنجمین عضو باند که زنی جوان بود به دستور بازپرس سهرابی ادامه دارد.

گفتگو با سرکرده باند

ترکی استانبولی را از کجا یاد گرفتی؟
من مدتی در ترکیه کار می‌کردم، اما مجبور شدم به ایران برگردم. در مدتی که در آنجا زندگی می‌کردم زبان ترکی را یاد گرفته بودم.

فردی که نقش مترجم تو را بازی می‌کرد چی؟
همدستم برای این کار آموزش زبان ترکی استانبولی دید. وقتی نقشه سرقت با این شگرد را کشیدیم او چندین کتاب ترکی استانبولی خرید و شروع به مطالعه کرد تا بتوانیم نقشه سرقت را اجرا کنیم.

چرا زنان مسافر را کتک می‌زدید؟
فقط دو مورد بود هر کاری کردیم تا طلا‌ها را بگیریم، شاکی راضی نشد. می‌گفتند طلا‌ها یادگاری است و از آن‌ها خاطره دارند. مجبور شدیم با تهدید چاقو طلا‌ها را سرقت کنیم.

چه شد که پلاک خودروتان را در آخرین مورد مخدوش نکردید؟
از آنجایی که حدود یک سال بود سرقت را انجام می‌دادیم؛ به خودمان خیلی مطمئن شده بودیم و فکرش را هم نمی‌کردیم دستگیر شویم. در آخرین سرقت همین اعتماد به نفس کاذب باعث شد تا فراموش کنیم شماره پلاک را مخدوش کنیم.

زنی که همدستتان بود کجاست؟
نامزد یکی از همدستانمان است فرار کرده و خبری نداریم.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید