جنگ با تومورهای بدخیم با لیموی منجمد

جنگ با تومورهای بدخیم با لیموی منجمد

مصرف میوه و سبزیجات از دیرباز برای داشتن جسمی سالم توصیه شده است. خانواده لیموها نیز از جمله مواد خوراکی هستند که می‌تواند شما را در رسیدن به این مهم یاری رسانند.

کد خبر : ۹۰۴۳
بازدید : ۵۵۷۵۱
فرادید | مصرف میوه و سبزیجات از دیرباز برای داشتن جسمی سالم توصیه شده است. خانواده لیموها نیز از جمله مواد خوراکی هستند که می‌تواند شما را در رسیدن به این مهم یاری رسانند.

به گزارش فرادید*، ترکیبات لیمو در اکثر رژیم‌های غذایی وجود داشته و نقش سم زدایی را در بدن ایفا می‌کند. چای لیمو، لیموناد و آب لیمو از جمله‌ی این ترکیبات است. حال ما قصد داریم ترکیبی جدید را برای استفاده از لیمو به شما معرفی کنیم که خواص این میوه را تا بیشترین حد ممکن حفظ می‌کند: لیموترش منجمد.

پوست لیمو خواص بیشماری برای حفظ سلامتی، کاهش کلسترول، افزایش قدرت دستگاه ایمنی و پیشگیری از انواع سرطان‌ها دارد. پوست لیمو علاوه بر موارد فوق خواص ضد میکروبی نیز دارد که می‌تواند بدن را در برابر عفونت‌های باکتریایی و قارچی و همچنین انگل و کرم‌های داخلی بدن بیمه کند.

مصرف لیمو مزایای فراوانی دارد:
  • کاهش التهاب
  • جلوگیری از آسم
  • تنظیم فشار خون بالا
  • تقویت دستگاه ایمنی بدن
  • کاهش احتمال سکته
  • سم زدایی کلیه و کبد
  • جلوگیری از افسردگی و استرس
  • جلوگیری از انواع سرطان‌ها

لیمو و سرطان
ویتامین سی موجود در لیموترش در کنار خواص دیگر آن می‌توانند به جنگ با تومورهای بدخیمِ انواع سرطان‌های ریه، سینه و روده روند. برخی حتی بر این عقیده‌اند که «لیمو درمانی» می‌تواند از شیمی درمانی هم مفیدتر باشد، چرا که سالم‌تر و ایمن‌تر است. در آزمایش‌ها مشخص شده که مصرف لیمو منحصرا بر سلول‌های وخیم اثر می‌گذراند و با سلول‌های سالم کاری ندارند.

با

ویتامین‌های موجود در پوست لیمو 5 تا 10 برابر ویتامین‌های خود لیموترش است. از طرفی اما پوست لیموترش در حالت طبیعی تلخ است که می‌تواند با فریز کردن آن از میزان تلخی‌اش کاست.

دستور تهیه
در ابتدا لیموها را شسته و آن‌ها را با کمک سرکه سیب ضد عفونی کنید. سپس آن‌ها را خشک کنید. در مرحله بعد، لیموها را در فریزیر گذاشته و اجازه دهید تا شب در آنجا باقی بماند. زمانی که لیمو ترش‌ها کاملا سفت شدند، آن‌ها را با پوست رنده کنید.

اگر قصد دارید آن را بعدا استفاده کنید، بهتر است در سینی و در کنار قطعات یخ نگهداری شود. می‌توانید لیموترش رنده شده را در سوپ، ماست، سس پاستا، سالاد، بستنی، انواع اسموتی، آب میوه، چای و انواع غذاها استفاده کنید.

منبع: Healthy Recipes Home
ترجمه: فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید