هواشناسی ایران، امروز ۹۹/۱۱/۲۲

هواشناسی ایران، امروز ۹۹/۱۱/۲۲

با توجه به هشدار زرد سازمان هواشناسی ایران، امروز ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۹ در تهران، کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، پتانسیل رشد شاخص کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس وجود دارد.

کد خبر : ۹۰۴۳۱
بازدید : ۷۷۳۸
فرادید | بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی ایران، از امروز ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۹ تا روز یکشنبه هفته آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود. افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوای شهر‌های صنعتی و پر جمعیت پیش بینی می‌شود.

امروز در تهران، کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، پتانسیل رشد شاخص کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک)، در برخی مناطق در کلان شهر‌های مذکور، امکان رشد شاخص تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها وجود دارد.

به گزارش فرادید؛ توصیه می‌شود سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری قلبی و ریوی، از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند و در فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز احتیاط و نوع سوخت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها مدیریت شود.
از روز پنج شنبه با گذر امواج تراز میانی، بهبود نسبی کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت رخ خواهد داد. قابل توجه است که برای روز پنج شنبه بارش پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و جمعه در البرز شرقی و برخی مناطق شمال شرقی پیش بینی می‌شود.

جمعه تا یکشنبه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت شهر‌های صنعتی و پرجمعیت دور از انتظار نمی‌باشد. همچنین یکشنبه بارش پراکنده در استان‌های ساحلی خزر پیش بینی می‌شود.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید