هواشناسی ایران، امروز ۹۹/۱۱/۲۶

هواشناسی ایران، امروز ۹۹/۱۱/۲۶

امروز ۲۶ بهمن ماه، با توجه به گزارش سازمان هواشناسی ایران، جوی پایدار همراه با افزایش آلاینده‌ها در سراسر ایران پیش بینی می‌شود.

کد خبر : ۹۰۵۵۲
بازدید : ۵۲۶۰
فرادید | بر اساس گزارش سازمان هواشناسی ایران امروز ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ و فردا کماکان جوی پایدار در سراسر ایران خواهیم داشت و افزایش آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می‌شود.

اما از اواخر وقت دوشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در برخی از استان‌ها شاهد بارش برف و باران خواهیم بود. سامانه بارشی سه شنبه مناطقی از استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب و به تدریج دامنه‌های زاگرس و البرز مرکزی را فرا می‌گیرد.

استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، قزوین، البرز و ارتفاعات تهران در روز سه‌شنبه بارش‌هایی را خواهند داشت. روز چهارشنبه با تقویت فعالیت سامانه بارشی در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، و استان‌های واقع در دامنه البرز مرکزی، بارش باران و رعد و برق آغاز می‌شود که بارش‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر، به شکل برف است.

به گزارش فرادید؛ روز پنجشنبه نیز بارش‌ها در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، چهار محال و بختیاری، لرستان، مرکزی وقم ادامه دارد که در نهایت روز جمعه این جبهه از کشور خارج می‌شود.

روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در غرب و مناطق جنوب‌غرب کشور وزش باد شدید روی می‌دهد که در مناطقی از استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان، احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد. همچنین طی این مدت وزش باد گرم جنوبی را در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خواهیم داشت که این شرایط سبب ذوب برف خواهد شد و احتمال وقوع بهمن برای این مناطق وجود دارد.

این هفته کاهش محسوس دمایی در کشور اتفاق نمی‌افتد و در هفته آغازین اسفند باید منتظر زمستانی شدن دما و کاهش آن باشیم. همچنین آب‌های خلیج‌فارس از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه مواج و متلاطم است و آب‌های دریای‌خزر روز‌های پنجشنبه و جمعه این شرایط را خواهند داشت.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید