تصاویر/ دریاچه‌های یخ زده هلند

تصاویر/ دریاچه‌های یخ زده هلند

به دلیل موقعیت جغرافیایی هلند، آمستردام و بسیاری از شهر‌های دیگر این کشور پر از کانال‌های آب است و فرصت اسکیت روی یخ برای همه فراهم. اما مقام‌ها از مردم خواسته‌اند که به خاطر خطر سرایت کرونا نزدیک خانه‌شان بمانند و از جمعیت دوری کنند.

کد خبر : ۹۰۵۵۷
بازدید : ۱۲۸۸۴

بعد از چند روز دمای زیر صفر در هلند دریاچه‌ها و کانال‌های آب در سراسر این کشور یخ زده و تب اسکیت روی یخ بالا گرفته است. با وجود محدودیت‌های کرونا این اتفاق باعث شد بسیاری دل به دریاچه بزنند و کفش‌های اسکیت‌شان را بیرون بیاورند.

به دلیل موقعیت جغرافیایی هلند، آمستردام و بسیاری از شهر‌های دیگر این کشور پر از کانال‌های آب است و فرصت اسکیت روی یخ برای همه فراهم. اما مقام‌ها از مردم خواسته‌اند که به خاطر خطر سرایت کووید ۱۹ نزدیک خانه‌شان بمانند و از جمعیت دوری کنند.

ده‌ها نفر روز شنبه در کانال تاریخی پرینسخرات اسکیت‌بازی کردند. بر اساس گزارش‌ها از سال ۲۰۱۸ این اولین بار است که این کانال آب در مرکز آمستردام اینطور یخ زده و امکان اسکیت‌بازی فراهم شده است. معلوم نیست کی دوباره این فرصت پیش بیاید و همه آن را قاپیده‌اند.

دور تا دور مرکز آمستردام با کانال‌های آب محاصره شده و پرینسخراخت یکی از چهار کانال اصلی آن است. در شهر‌های دیگر هلند هم بسیاری به دریاچه‌ها و حوض‌های یخ زده رفتند مخصوصا که خبر دارند قرار است در روز‌های آینده با گرم شدن هوا این یخ‌ها آب شود.

بعضی حتی کریکت هم بازی کردند. در دریاچه یخ‌زده نانوید در شمال کشور گروهی هاکی بازی کردند. پدر و مادر‌ها با سورتمه بچه‌هایشان را سواری می‌دادند. نخست‌وزیر هلند گفته از این شرایط لذت ببرید و اسکیت کنید، اما مراقب تدابیر کرونا باشید و از جمع شدن پرهیز کنید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید