قیمت بیت کوین، امروز ۹۹/۱۱/۲۷

قیمت بیت کوین، امروز ۹۹/۱۱/۲۷

امروز ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۹، قیمت بیت کوین با ۱.۲۹ درصد افزایش به ۴۸,۱۷۱ دلار معادل ۱,۳۱۲,۶۴۷,۰۰۹ تومان رسید.

کد خبر : ۹۰۵۷۳
بازدید : ۴۶۰۵
بیت کوین
فرادید | روند صعودی بیت کوین در بازار ارز‌های دیجیتال ادامه دارد و قیمت بیت کوین امروز ۲۷ بهمن ماه، ۱.۲۹ درصد افزایش داشته و به ۴۸,۱۷۱ دلار معادل ۱,۳۱۲,۶۴۷,۰۰۹ تومان رسیده است.

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۸۹۷.۷۹ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۶۰.۳۰ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ معادل ۴۹,۴۸۵.۱۷ دلار بوده که همینک %۲.۶۱ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۶۳ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود. قیمت بیت کوین دوشنبه هفته پیش تا ۴۳ هزار دلار به راحتی بالا رفت و رکورد تاریخی ۴۲۰۰۰ دلار خود را شکست. با گذشت زمان و اعلام اخبار مثبت، بیت کوین قله جدید ۴۸۹۰۰ دلار را فتح کرد.

به گزارش فرادید؛ بسیاری از تحلیل گران برجسته در سال گذشته هدف ۵۰ هزار دلار را برای سال ۲۰۲۱ بیت کوین پیش بینی کرده اند. تنها شش هفته از سال گذشته و بیت کوین به این سطح بسیار نزدیک شده است.

دلایل افزایش قیمت بیت کوین

روز ششم فوریه سال جاری میلادی (۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۹)، "ایلان ماسک" رئیس "شرکت خودروسازی تسلا" اعلام کرد که در ژانویه سال ۲۰۲۱، حدودا ۱.۵ میلیارد دلار از منابع مالی نقدِ خود را صرفِ خرید بیت کوین کرده است. انتشار این خبر موجب شده تا قیمت بیت کوین که پیشتر نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده بود، ۱۰ درصد دیگر افزایش یابد و این روند تا به امروز ادامه دارد.

اما برخی تحلیلگران بر این باورند به دنبال اطلاعیه بانک نیویورک ملون برای تاسیس یک واحد جدید جهت کمک به نگهداری، انتقال و انتشار ارز‌های مجازی، ارزش بیت کوین در روز‌های اخیر رکورد جدیدی زد. این اطلاعیه بانک نیویورک ملون درست پس از آن اعلام شد که الون ماسک مدیرعامل تسلا ۱.۵ میلیارد دلار از این ارز مجازی را خریداری کرد و گفت به زودی بیت کوین را به عنوان یک شیوه پرداخت برای خودروهایش قبول می‌کند.
بیت کوین در حال حاضر از نظر سرمایه بازار، نهمین سرمایه بزرگ در دنیاست و هفته گذشته از فیس‌بوک و تسلا پیشی گرفته است. اما در سایر ارز‌های دیجیتال، امروز شاهد کاهش قیمت هستیم. اتریوم با ۳.۹۱ درصد کاهش به ۱۷۶۰.۲۱ دلار رسید و تتر در محدوده ۱ دلار باقی ماند.
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید