قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۱/۲۷

قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۱/۲۷

امروز ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۹، قیمت هر اونس طلای جهانی ۰.۷ درصد افزایش قیمت داشت و به ۱۸۲۶ دلار و ۸۷ سنت رسید.

کد خبر : ۹۰۵۷۹
بازدید : ۴۵۳۰
طلا دربازار جهانی
فرادید | قیمت طلای جهانی در هفته‌ای که گذشت با رشد قیمت همراه بود، به صورتی که قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۹ با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۸۲۴ دلار و ۶۹ سنت رسید. بیشترین قیمت طلا در روز‌های اخیر ۱۸۲۶ دلار و ۸۷ سنت و کمترین قیمت آن ۱۸۲۰ دلار و ۲۵ سنت بوده است.

طلا به ترتیب در ماه‌های ژانویه و فوریه (تا روز دوازدهم) بازدهی منفی ۶/ ۲ درصد و منفی۲/ ۱ درصد داشته است تا کار خود را حدود ۷۳ دلار کمتر از قیمتی که سال را شروع کرده بود ادامه دهد.

شون لاسک، یکی از مدیران والش تریدینگ در این باره گفت: طلا از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون عملکرد ضعیفی داشته و بازار این فلز ارزشمند اوقات دشواری را برای رسیدن به سطوح ۱۸۵۰ تا ۱۸۶۰ دلار سپری کرده است.

به گزارش فرادید؛ وضعیت قیمتی فلز زرد اکنون به گونه‌ای است که تحلیلگران هشدار داده‌اند در صورتی که بار دیگر طلا مرز ۱۸۰۰ دلاری را از دست بدهد، احتمال شروع موج جدیدی از فروش و ریزش قیمتی وجود دارد و در سمت صعودی تا زمانی که کاتالیزور قدرتمندی مانند اقدامات انبساطی یا وخامت اوضاع کرونا به حمایت از طلا نیاید، احتمال افزایش قیمت طلا پایین است.

البته سوکی کوپر تحلیلگر بانک استاندارد چارترد معتقد است، چشم‌انداز بلندمدت قیمت طلا همچنان افزایشی است، زیرا «با توجه به انتظار کاهش ارزش دلار و باقی ماندن نرخ بهره در نزدیکی صفر، طلا احتمالاً روند افزایشی خود را تداوم خواهد بخشید.»

در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود مهم‌ترین عاملی که می‌تواند تا حدودی طلا را از فشار کنونی رها کند و حتی سبب افزایش قیمت آن شود اجرای بسته حمایتی مد نظر بایدن است. در حقیقت بازار طلا اکنون در انتظار دولت بایدن است تا بسته جدید را به حالت اجرایی دربیاورد. تحلیلگران عنوان کرده‌اند که هر گونه تاخیر در تصویب و اجرای بسته محرک مالی جدید که ارزشی در حدود هزار و ۹۰۰ میلیارد دلار دارد، فشار بیشتری بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

امیدواری نسبت به تصویب بسته محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری همچنین سبب شد قیمت طلا اولین رشد هفتگی در ۳ هفته اخیر را به‌ثبت برساند.

جیمز استیل تحلیلگر اچ‌اس‌بی‌سی در این باره گفت: «هرچند بسته محرک مالی دولت آمریکا تأثیری افزایشی بر بازار طلا دارد، اما این عامل جدیدی نیست و بازار در مان حاضر واکنش چندانی به آن نشان نمی‌دهد». وی افزود، قیمت متوسط طلا احتمالاً در سال جاری میلادی ۱۹۰۰ دلار خواهد بود.

در مورد نوسانات قیمتی طلا در بلندمدت وضعیت تا حدودی متفاوت است؛ کارشناسان عقیده دارند در بلندمدت با به میدان آمدن عامل تورم، احتمالا طلا که به‌عنوان پوشش‌دهنده ریسک تورم شناخته می‌شود، روندی صعودی را پیش بگیرد.

به همین دلیل است که معامله‌گران خبره توصیه می‌کنند در صورتی که ارزش طلا به زیر محدوده ۱۸۰۰ دلار رسید، فرصت خوبی برای خرید طلا به حساب می‌آید. اگر بایدن بتواند بسته‌های حمایتی خود را پیاده‌سازی کند احتمال افزایش تورم در آینده بیش از پیش خواهد شد.

در بازار سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۱ درص رشد به ۲۷ دلار و ۵۶ سنت رسید. پلاتین و پالادیوم نیز به ترتیب با قمیت ۱۲۹۲.۶۰ و ۲۳۸۶.۵۰ دلار در بازار معامله می‌شوند.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید