تبلیغات موثر اینفلوئنسر مارکتینگ با آژانس تبلیغاتی رسا
یکی از چالش های همیشگی اینفلوئنسرمارکتینگ، ارتباط با آنها می باشد. البته اغلب اینفلوئنسر هایی که فعالیت تبلیغاتی دارند، راه های ارتباطی نیز برای خود در نظر گرفته اند. این راه های ارتباطی از قبیل ارسال دایرکت، شماره واتساپ، آیدی تلگرام، ایمیل، ارتباط با ادمین و… میباشد و اغلبا ارتباط با بیشتر اینفلوئنسر ها از طریق ارسال دایرکت صورت میپذیرد. مواردی مثل: ارسال پیام با پیج کاری و عدم ارسال پیام با پیج شخصی، استفاده از الگوی مکالماتی «بیان درخواست همکاری و دریافت شرایط و اطلاعات تماس اینفلوئنسر در یک پیام» و پرهیز از ارسال پیام های سلام و احوال پرسی از نکات اصلی ارتباط با اینفلوئنسرها می باشد.
ما در ادامه قصد داریم به بیان مراحل طراحی کمپین تبلیغاتی اینفلوئنسر مارکتینگ با آژانس تبلیغاتی رسا بپزدازیم.
مرحله یک: شناسایی دقیق مخاطبین کسب و کار شما
آن هم نه تنها برای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، بلکه برای تمام فرآیندهای تبلیغاتی. زیرا اگر بتوانید به درک و شناخت خوبی از مخاطبین خود برسید، در مراحل بعد راحتتر میتوانید اینفلوئنسر مناسب خود را برای اجرای کمپین خود انتخاب کنید. همچنین آژانس تبلیغاتی رسا با درک صحیح از صنعت شما، به شناسایی دقیق مخاطبین هدفتان میپردازد.
برای مثال فرض میکنیم که کسب و کار شما تولید لوازم آرایشی میباشد و قطعا مخاطبین کسب و کار شما نیز بانوانی هستند که بیشتر از همجنسهای خود، دغدغه خرید و استفاده از محصولات آرایشی را دارند. پس اینفلوئنسرهای فعال در حوزه آرایشی به مراتب بازدهی بیشتری نسبت به دیگر اینفلوئنسرهای بانوان با موضوعی مثل آشپزی را دارند. مخاطبین هر دو موضوع بانوان هستند، اما با شناسایی دقیقتر مخاطبین درمیابیم که: این کجا و آن کجا!
مرحله دو: ایجاد لیست اینفلوئنسر و انتخاب اینفلوئنسر ایده آل!
همچنین متخصصین اینفلوئنسر مارکتینگ در آژانس تبلیغاتی رسا با در نظر گرفتن پارامترهایی نظیر: اعتبار و جایگاه اینفلوئنسر، کیفیت محتوایی پیج اینفلوئنسر، تعرفه اینفلوئنسر، نرخ تعامل یا انگیجمنت، میانگین بازدید، لایک و کامنت و ... بهترین لیست از اینفلوئنسرهای موجود جهت برنامه ریزی و اجرای موفق کمپین تبلیغاتی، در اختیار شما قرار میدهند.
مرحله سه: آماده سازی محتوای تبلیغاتی و اجرای کمپین
اما اصلا جای نگرانی نیست! آژانس رسا در این مرحله نیز در کنار شما بوده و جذابترین محتوا و سناریو ممکن را برای اجرای کمپین شما آماده سازی میکنند.
مطرح ترین اینفلوئنسرهای اینستاگرامی
ما در ادامه این مطلب و در قالب یک جدول، لیست بهترین اینفلوئنسر های ایرانی مطرح را برای شما آماده کردیم که میتوانید از این لیست پیشنهادی نیز در کمپین اینفلوئنسر مارکیتنگ خود استفاده کنید.
چالش های اینفلوئنسرمارکتینگ
چگونه با اینفلوئنسرها ارتباط بگیریم؟
یکی از چالش های همیشگی اینفلوئنسرمارکتینگ، ارتباط با آنها میباشد. البته اغلب اینفلوئنسر هایی که فعالیت تبلیغاتی دارند، راه های ارتباطی نیز برای خود در نظر گرفته اند. این راه های ارتباطی از قبیل ارسال دایرکت، شماره واتساپ، آیدی تلگرام، ایمیل، ارتباط با ادمین و… میباشد و اغلبا ارتباط با بیشتر اینفلوئنسر ها از طریق ارسال دایرکت صورت میپذیرد. مواردی مثل: ارسال پیام با پیج کاری و عدم ارسال پیام با پیج شخصی، استفاده از الگوی مکالماتی «بیان درخواست همکاری و دریافت شرایط و اطلاعات تماس اینفلوئنسر در یک پیام» و پرهیز از ارسال پیام های سلام و احوال پرسی از نکات اصلی ارتباط با اینفلوئنسرها می باشد.
پست برم یا استوری؟
این پاسخ این سوال تا حدود زیادی به هدف ما از تبلیغ ما برمیگردد.
انتشار محتوای کمپین در غالب پست: همه ما بارها دیده ایم که واینر X، برای برند Y یک پست تبلیغاتی منتشر میکند. در واقع واینر X طبق روال همیشه خود محتوای سرگرم کننده اش را تولید و منتشر کرده با این تفاوت که تبلیغ برند Y به صورت غیر مستقیم در سناریوی تولید محتوا برای اینستاگرام گنجانده شده است. این نوع تبلیغ معمولا هزینه بسیار بالاتری نسبت به تبلیغ در استوری داشته و بیشتر مورد استفاده کسب و کارهای رده بزرگ - متوسط می باشد و با اهداف بلندمدت، برندینگ و همچنین ترویج غیر مستقیم استفاده از محصولات و خدمات «نه فروش مستقیم» به کار میآید.
البته با توجه با آمار بازید بالاتر پست نسبت به استوری، کسب و کارهای محتوا تبلیغاتی آماده خود را در صفحه اینفلوئنسر «صرفا» منتشر میکنند که البته هزینه تمام شده اش از تولید و انتشار محتوا توسط خود اینفلوئنسر بسیار پایینتر است.
مزیت: دریافت بازدید و تعامل بالاتر نسبت به استوری، قابلیت وایرال شدن راحت تر، ماندگاری بیشتر و اکثرا همیشگی در اینستاگرام در مقایسه با استوری که بعد از ۲۴ ساعت آرشیو میشود از مزیتهای تبلیغ به صورت پست در اینستاگرام میباشد.
معایب: هزینه بسیار بالاتر نسبت به استوری
انتشار محتوای کمپین در غالب استوری: پر استفادهترین شیوه همکاری تبلیغاتی با اینفلوئنسرها در غالب استوری میباشد. خصوصا زمانی که قصد ایجاد CTA «کال تو اکشن» در همان زمان و حین دیدن تبلیغ را داشته باشیم و یا زمانی که قصد داریم مخاطبین به آدرس اینترنتی خاصی هدایت شوند، بهترین گزینه برای ما استوری میباشد.
معمولا به دو صورت استوری بنری و استوری سلفی این امر انجام میپذیرد.
استوری بنری: منظور از استوری بنری یا پوستر تبلیغاتی ارسال محتوای آماده ما به صورت «عکس یا ویدیو» برای اینفلوئنسر و صرفا انتشار در صفحهی اینفلوئنسر میباشد. این نوع استوری تنها زمانی کاربرد و کارایی دارد که محتوای ما از کیفیت و جذابیت کافی برخوردار باشد. همچنین این نوع استوری معمولا هزینهی کمتری نسبت به استوری سلفی اینفلوئنسر دارد.
استوری سلفی: در این نوع استوری پیشنهاد خرید یا استفاده به صورت مستقیم توسط خود اینفلوئنسر مطرح میگردد. در این شیوه اینفلوئنسر از ما میخواهد سناریو و متنی که قرار است توسط او بیان شود برایش ارسال گردد. پس از آن اینفلوئنسر فایل ویدیو ضبط شده را برای شما ارسال میکند تا جهت انتشار تایید شود.
نکته اصلی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که متن و سناریو ارسالی ما از جذابیت و انرژی بالایی برخوردار بوده تا ترغیب حداکثری از سمت مخاطبین را به دنبال داشته باشد.
مزیت: صرفه اقتصادی نسبت به پست، قابلیت درج لینک و کال تو اکشن واکنش سریع، ایجاد ترافیک و ترغیب کاربران به خرید محصول یا خدمات در زمان مشخص
معایب: دریافت بازدید و تعامل کمتر نسبت به پست، درج موقت و ۲۴ ساعتی بودن استوری.
منبع: آژانس تبلیغاتی رسا - rasaads.com