اسپیس‌اکس، ششمین ناکامی پیاپی در فرود

اسپیس‌اکس، ششمین ناکامی پیاپی در فرود

اسپیس‌اکس گفت متاسفانه نتوانسته ماهواره‌بر خود را برای ششمین بار با موفقیت فرود آورد، ولی اشاره کرد در بازیابی نیمه دیگر ماهواره‌بر موفق بوده است.

کد خبر : ۹۰۷۱۰
بازدید : ۹۸۷۳
اسپیس‌اکس
اگر می‌توانست با موفقیت فرود آید به ششمین ماهواره‌بر فالکون ۹ این شرکت بدل می‌شد که توانسته بود این کار را با موفقیت انجام دهد

اسپیس‌اکس نتوانست ماهواره‌بر فالکون ۹ را بعد از ارسال آخرین دسته از ماهواره‌های استارلینک به فضا فرود آورد. این پرتاب در مجتمع ارسال فضایی ۴۰ در پایگاه نیروی فضایی ایالات متحده در کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا کمی پیش از ساعت ۲۳ شب دوشنبه به وقت محلی اتفاق افتاد.

دسته‌ای از ۶۰ ماهواره فراهم‌آورنده اینترنت با پهنای باند بالا با موفقیت به مدار خود در فضا برده شدند، اما ماهواره‌بر مرحله اول نتوانست هنگام فرود بر کشتی خودران با نام «البته که هنوز عاشقت هستم» شرکت اسپیس‌اکس در اقیانوس اطلس فرود آید.

اگر می‌توانست با موفقیت فرود آید، به ششمین ماهواره‌بر فالکون ۹ این شرکت مبدل می‌شد که توانسته بود این کار را با موفقیت انجام دهد.

اسپیس‌اکس گفت «متاسفانه» نتوانسته ماهواره‌بر خود را برای ششمین بار با موفقیت فرود آورد، ولی اشاره کرد در بازیابی نیمه دیگر ماهواره‌بر موفق بوده است.

قبل از فرود ناکام خود، فالکون ۹ در آخرین ماموریت‌های استارلینک مورد استفاده قرار گرفت و تاکنون بخشی از دو ماموریت ارسال محموله‌ها با سفینه دراگون اسپیس‌اکس برای ایستگاه فضایی بین‌المللی بوده است که در ارسال ماهواره‌های پیشین استارلینک استفاده شد و دو پرتاب ماهواره‌ای دیگر نیز داشته است.

علی‌رغم این شکست، اسپیس‌اکس هنوز به پیشگامی خود در عرصه استفاده مجدد از ماهواره‌بر‌ها به سرعت ادامه می‌دهد که اولین بار وقتی در سال ۲۰۱۷ توانست یکی از ماهواره‌بر‌های فالکون ۹ خود را برای بار دوم به فضا بفرستد به این دستاورد رسید.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌اکس در آن زمان گفت: «این بدان معنی است که می‌توان تقویت‌کننده ماهواره‌بر فضاپیما را بار‌ها و بار‌ها برای پرواز مورد استفاده قرار داد که گران‌قیمت‌ترین بخش هر ماهواره‌بر است. این امر درنهایت باعث انقلابی عظیم در عرصه پرواز فضایی خواهد شد.
۱۵ سال طول کشید تا به این جا برسیم که زمانی بسیار طولانی بوده است…، ولی بی‌نهایت مفتخرم که تیم اسپیس‌اکس توانست به این دستاورد عظیم در تاریخ اکتشافات فضایی دست یابد.»

ماسک قابلیت استفاده مجدد از ماهواره‌بر‌ها را یکی از موانع کلیدی بر سر راه اکتشافات فضایی انسان معرفی کرده است و با غلبه بر این مشکل امیدوار است نهایتا بتواند با استفاده از این فناوری، سفر‌های متناوبی به ماه و مریخ داشته باشد که از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه باشد.

به گفته این میلیاردر دنیای فناوری، اولین سفر حامل انسان به مریخ در یکی از فضاپیما‌های اسپیس‌اکس ممکن است به زودی و در سال ۲۰۲۴ اتفاق افتد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید