قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۱/۳۰

قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۱/۳۰

امروز ۳۰ بهمن ماه، قیمت هر اونس طلای جهانی رشد ناچیز ۰.۵۳ درصدی را تا لحظه تنظیم گزارش در بازار ثبت کرد و به ۱۷۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید.

کد خبر : ۹۰۷۲۳
بازدید : ۴۸۱۱
طلا
فرادید | قیمت طلا در روز‌های اخیر به کانال ۱۷۰۰ سقوط کرد. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۹ طی ۲۴ ساعت گذشته و تا لحظه تنظیم گزارش با رشد ناچیز ۰.۵۳ درصدی به ۱۷۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید.

طلا در بازار جهانی تحت تاثیر رشد بازده اوراق خزانه آمریکا و دلار قویتر، به پایینترین حد دو هفته اخیر نزول کرد. در حالی که افزایش سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا و تقویت دلار سبب کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا شده، قیمت فلز زرد روز چهارشنبه برای پنجمین جلسه متوالی شاهد تداوم روند کاهشی خود بود.

میزان سوددهی اوراق قرضه خزانه داری امریکا به بالاترین رقم از اواخر فوریه ۲۰۲۰ رسیده، و شاخص دلار از پایین‌ترین رقم‌های ۳ هفته اخیر فاصله گرفته است.

به گزراش فرادید؛ سرمایه گذاران به رشد بازده اوراق خزانه و دلار چشم دوخته اند و برای خرید ارزان در بخش فلزات ارزشمند مردد هستند، زیرا در حال حاضر با تقویت امید‌های تورمی تحت تاثیر تصویب بسته کمک کرونایی جدید در آمریکا، بازده ممکن است بالاتر رود. قیمت طلا در کوتاه مدت ممکن است تحت فشار نزولی بیشتری قرار بگیرد.

گروهی از تحلیلگران با اشاره به این موضوع که در حال حاضر نقدینگی بسیار بالایی در اقتصاد موجود است و پس از واکسیناسیون و رفع محدودیت‌های کرونایی احتمالا تقاضا به پشتوانه این نقدینگی افزایش پیداکند هنوز انتظار روندی صعودی برای طلا را دارند.
چنین شرایطی که با رفع قرنطینه و کاهش محدودیت‌های کرونایی تقاضا افزایش پیدا می‌کند، منجر به افزایش نرخ تورم خواهد شد و طلا نیز که دهه‌هاست به‌عنوان پوشش دهنده ریسک تورم شناخته می‌شود در چنین شرایطی با افزایش تقاضا مواجه خواهد شد.

تورم بالاتر قیمت طلا را تقویت می‌کند، اما از سوی دیگر بازده اوراق قرضه را بالاتر می‌برد که به نوبه خود هزینه نگهداری طلا را افزایش می‌دهد.

اقتصاددانان درباره نرخ تورم احتمالی در آینده به دو دسته تقسیم شوند: دسته اول بر این باورند که فدرال رزرو با سیاست‌های جدید خود مبنی بر هدف‌گذاری شناور نرخ تورم به احتمال زیاد این موضوع را مدیریت خواهد کرد. اما گروهی دیگر از اقتصاددانان بر این باورند که میزان تزریق نقدینگی به اقتصاد بیشتر از حدی است که فدرال رزرو تصور می‌کند و این احتمال وجود دارد که نرخ تورم از مقداری که پیش‌بینی می‌شود بیشتر افزایش پیدا کند.

اما به گفته آوتار ساندو، تحلیلگر بازار طلا در موسسه فیلیپ فیوچرز: «اصلاح قابل توجه قیمت‌ها در بازار طلا به دلیل نوسانات کوتاه مدت را می‌توان به عنوان فرصتی برای خرید بیشتر نیز دید.» سرمایه گذاران همچنین منتظر انتشار صورت مذاکرات نشست ماه ژانویه فدرال رزرو آمریکا در اواخر امروز هستند.

در بازار دیگر فلزات گرانبها، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۷۶ درصد رشد در محدوده ۱۲۸۶ دلار و ۶۰ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵۸ درصد افزایش، به ۲۳۹۰ دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱۴ درصد کاهش، ۲۷ دلار و ۳۱ سنت معامله شد.
قیمت طلای جهانی در بازار
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید